Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test: ST Model FW 190 fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    STM FW190A

    Originally posted by affa View Post
    Den ble flydd med original sender og utslagene er bare små.

    Til størrelsen å være så var den veldig stabil og fin, godt kontrollerbar hele veien.

    Skal forske litt etterhvert med egen sender og mere utslag på flaps. Dog er det litt sært da man overhodet ikke trenger det, men liker å utforske...

    mvh
    Alf
    Hei Alf! Jeg har nettopp kjøpt en av disse og den ser fin ut, men jeg har et par-tre praktiske spørsmål - om du gidder. Mottageren til radioen som følger med i denne RTF-utgaven. Det er ikke all verden av lengde på Y-kabelen fra Flaps/retracts, eller den fra balanseroret. Er litt i tvil hvor jeg skal "gjøre av" mottageren før jeg setter på vingen for å fly jomfruturen? er litt redd stag/servo skal røske av noe... Hvor har du puttet mottageren og antennen under flyging? Evt. ser jeg for meg å kanskje finne noen skjøtekabler som passer på dette STM-utstyret, og evt. feste mottageren på flaten ovenfor servoene til høyde og sideroret? Evt. vet du hva slags merke på skjøtekabler som passer på dette? Vet du også om det er noe Cut-off på det når batteriet begynner å nærme seg utladet? om den kutter motoren, men radio/servo fungerer så man kan foreta en kontrollert landing ved å seile det inn? (eller er dette så lett at det ikke seiler noe særlig da all motorkraft forsvinner)

    Edit:
    Jeg fant egentlig noen av svarene via Flyzone sin bruksanvisning, som er identisk fly fra samme fabrikk....
    Rappet litt borrelås fra syskrinet til fruen, og satt fast mottageren på flaten over servoene til høyde/sideror.
    Men balanserorutslagene er ut av esken store på min, i flg. flyzone sin anvisning er det en Low og Hi-rate på rorutslag, ut av esken på min er det mere enn high-rate. Medfølgende radio har ikke diff/exp, og jeg liker ikke for heftige utslag... og det er lenge siden jeg fløy sist, annet enn på sim....
    Forslag til "passe" utslag på balanseror og høyderor?
    ESC har soft cut-off fant jeg ut, den vil senke ytelsen på motoren fra 8.77 volt og kutte motoren helt på 8.72 V
    Last edited by SmurfAir; 13-05-13, 02:58.

    Comment


    • #17
      Ehhh. En negativ ting om dette flyet er batteriplaseringen. Hvis flyet skulle gå ned med nesa først, så er ikke motorbraketen den stiveste og motoren flytter seg bakover og punkterer lipo batteriet. En sint lipo og epo skrog er ikke en god mix.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Berik View Post
        Ehhh. En negativ ting om dette flyet er batteriplaseringen. Hvis flyet skulle gå ned med nesa først, så er ikke motorbraketen den stiveste og motoren flytter seg bakover og punkterer lipo batteriet. En sint lipo og epo skrog er ikke en god mix.
        Jepp, enig man blir fort en receiver + div. fattigere om det skulle bli en kraftig smell
        Men det er fullt mulig å modde for å minimere problemstillingen.
        Hjul og understell er heller ikke av den mest robuste sorten, så det gjelder å lande pent hver gang.

        Sånne ting må man bare regne med på såpass rimelige RTF/ARF fly egentlig.

        Ellers så flyr det bra da

        Comment

        Working...
        X