Announcement

Collapse
No announcement yet.

BEVRC Cyclops FPV OSD i hus. Men, ....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Deltadeville View Post
    .......
    Video out:
    B1 er er minus til videotransmitter (sort)
    B2 er pluss (12v-rød) til videotransmitter (men denne kan sløyfes vist du har egen pluss til videotransmitter) vist ikke se nederst.
    B3 er signal (gul eller hvit) denne skal på signal inn på videotransmitter (GUL)

    Video in:
    B4 Mins (sort) til kamera.
    B5 Pluss (rød) Denne kan sløyfes vist kameraet ditt får egen 12v+ vist ikke se nederst:
    B6 Signal (gul eller hvit) Denne skal til signal på kameraet...(gul).
    BAT.
    Denne er for osd for monitorering av spenning..
    C1 er minus (sort) og skal på minus på ditt batteri (max 3 celler batteri)
    C2 er pluss (røs) og skal på pluss på batteri (max 3 celler batteri)
    C3 sløyfes.
    Så er det jumperen:
    Denne er avhengig av om du benytter eget videobatteri (12 v) bruker rett fra motorbatteri.
    se manual.
    Så er det B2 og B5... Begge disse er egentlig samme punkt...Denne kan du strekke +12v fra batteri for og mate kamera med 12v+ eller eventuelt for og mate videotransmitter med +12v.
    OSD en trenger bare minus og signal for og legge dataene ovenpå videobildet.
    Hei igjen,
    Prosjektet mitt går nå framover igjen etter å ha ventet leenge på deler/komponenter etc.
    Men, jeg har noen spørsmål jeg håper på hjelp for å løse.
    Jeg har valgt å bruke et 4S LiPo batteri som mater rå-spenning til en linjær 12V spenningsregulator (som jeg har bygget selv).
    Problemet er som følger:
    • Jeg ønsker å monitorere (i OSD) råspenningen som kommer fra receiver LiPo batteriene (6-8VDC) (Grønt punkt 4 i tegning nedenfor)
    • Jeg ønsker å monitorere (i OSD) råspenningen som kommer fra FPV batteriet (14-18VDC) (Grønt punkt 1 i tegning nedenfor)
    Så hvordan kobler jeg OSD til spenningssystemet vist i tegningen nedenfor?
    1. Grønt punkt 1: Hvilken pinne kobler jeg denne til OSD kontroller?
    2. Grønt punkt 2: <<Samme spørsmål>>
    3. Grønt punkt 3: <<Samme spørsmål>>
    4. Grønt punkt 4: <<Samme spørsmål>>
    5. Grønt punkt 5: <<Samme spørsmål>>

    Tegning av spenningsforskyningsplan for in-flight FPV system.
    (Klikk for større bilde)
    Click image for larger version

Name:	PowerWiringDiagram_v1.jpg
Views:	1
Size:	99.5 KB
ID:	582953
    Last edited by kesundt; 24-10-11, 08:31.
    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
    Realflight G45 simulator
    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

    Comment


    • #17
      Status på FPV prosjektet.
      Helibabien er nå fullt utbygget med FPV utstyr samt GoPro Hero2 HD-kamera.
      Tenkte en god stund på mekanisk løsning og kom fram til det som er vist nedenfor.
      Litt "gele" flyt i video fra GoPro, men regner med jeg kan fjerne dette med litt bedre vibrasjonsdemping.

      All elektronikk for FPV er bygget inn i en plastikk-boks som er montert under halebommen. Jeg ville ha en løsning som gjør det mulig å raskt endre mellom kameraplattform og basic-helikopter konfigurasjon samt at FPV skal være helt isolert fra flight-elektronikk. FPV bruker mye strøm og vil ikke at helien styrter fordi flight-batteri blir kjørt tomt av FPV.

      Jeg valgte et 4S LiPo batteri dedikert til kunn til FPV. Bygget min egen 12VDC regulator og monterte denne inn i den grå boksen.
      Elektronikken er vibrasjonsbeskyttet med vibrasjonsmatter beregnet for bil (kjøpes på Biltema o.l.)

      Hva syns dere?

      Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_12_30_101_5182.jpg
Views:	1
Size:	126.0 KB
ID:	584123Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_12_30_101_5181.jpg
Views:	1
Size:	102.5 KB
ID:	584124Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_12_30_101_5179.jpg
Views:	1
Size:	86.5 KB
ID:	584125Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_12_30_101_5176.jpg
Views:	1
Size:	94.9 KB
ID:	584126Click image for larger version

Name:	CanonEOS 40D_2011_12_30_101_5173.jpg
Views:	1
Size:	85.4 KB
ID:	584127
      Last edited by kesundt; 30-12-11, 19:44. Reason: Rettet noen skrivefeil
      TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
      Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
      GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
      Realflight G45 simulator
      Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

      Comment


      • #18
        Steike å den har vokst siden sist da! =) Hvordan går det med fpv-biten? Får vi se noen snutter snart?
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #19
          Originally posted by lacappuchino View Post
          Steike å den har vokst siden sist da! =) Hvordan går det med fpv-biten? Får vi se noen snutter snart?
          Hehe... ja blitt diger. Veier vel ca. 6,5-7Kg nå med full tank.
          Ja jeg skal laste opp en snutt litt senere, må klippe bort alle transport sekvensene først.

          God Jul og Godt Nyttår forresten ...
          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
          Realflight G45 simulator
          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

          Comment


          • #20
            Originally posted by kesundt View Post
            Hva syns dere?]
            Jeg misliker meget sterkt å være han som roper "Ulv!", særlig fordi det meste som blir skrevet negativt om FPV er tull og tøys. MEN: Prosjektet ditt er akutt livsfarlig i nærheten av folk og fe (selv dersom du hadde vært dreven både på helikopter og FPV).

            Beklager den direkte tonen, men av og til må man åpenbart være ekstra tydelig.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment

            Working...
            X