Announcement

Collapse
No announcement yet.

SimStick - Er det noe tess? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    We have sold in excess of 3500 units and we are now finalising Simstick 2 which will be compatible with DSMX and Futaba, more info very soon!

    kristianwest: Tidligere så har ikke simstick vært kompatibelt med DSM-X eller Futaba. Derfor tror jeg Simstick 2 er en oppdatert spektrum sak og en ny futaba sak..

    Comment


    • #17
      Det jeg mener Trulsen er at dersom dere kobler simstick til servoutgangene på en mottaker via servokabler så har det ingen som helst betydning hva slags radio system du bruker. Ei om det er 2,4GHz eller 35MHz.
      Hva denne kompatibiliteten betyr vet jeg ikke. Har ikke tittet på denne selv. Ser bare hva dere skriver her. Men om det betyr at simstick skal få innebygget mottaker eller noe ala FBL systemene så er det sikkert fint for å slippe mottager, ledninger og batterier osv.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #18
        Originally posted by arhennie View Post
        Det jeg mener Trulsen er at dersom dere kobler simstick til servoutgangene på en mottaker via servokabler så har det ingen som helst betydning hva slags radio system du bruker. Ei om det er 2,4GHz eller 35MHz.
        Hva denne kompatibiliteten betyr vet jeg ikke. Har ikke tittet på denne selv.
        Er med på den. Vet ikke hvordan dette fungerer i praksis for antar den Simstick USB saken gjør om PPM signalet eller hva det nå heter til et digitalt signal som sendes til Phoenix programmet. Iallefall så har det ikke virket med futaba tidligere. Det finnes dog andre produsenter som har denne for futaba som er tilgjengelig fra feks China. Usikker på hvordan den fungerer etc da..

        Originally posted by arhennie View Post
        Men om det betyr at simstick skal få innebygget mottaker eller noe ala FBL systemene så er det sikkert fint for å slippe mottager, ledninger og batterier osv.

        Tror ikke det er noe som er snart tilgjengelig, men jeg håper på det da for å gjøre simulatorlekingen litt kjekkere. Jeg er dog veldig fornøyd med å bare ha "glemt" at denne USB saken jeg nå bruker står i PCen og jeg aldri trenger å koble på en simulatorkabel

        Comment


        • #19
          Originally posted by Trulsen View Post
          Er med på den. Vet ikke hvordan dette fungerer i praksis for antar den Simstick USB saken gjør om PPM signalet eller hva det nå heter til et digitalt signal som sendes til Phoenix programmet. Iallefall så har det ikke virket med futaba tidligere. Det finnes dog andre produsenter som har denne for futaba som er tilgjengelig fra feks China. Usikker på hvordan den fungerer etc da..
          PPM har vel å gjøre med signaler fra radio til mottaker. (Dette kan jeg ikke så mye om). Men ut fra mottaker kommer noen elektriske pulser som er nesten lik for alle. Ville jo blitt som å si at en Futaba servoe ikke funker på Spektrum mottaker og omvendt. Men mulig det kan være små forskjeller i disse pulsesignalene mellom fabrikater som har gjort at dingsen ikke har fungert på alt?
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Trulsen: Har du prøvd SimStick med Futaba-mottaker tidligere og ikke fått det til, eller har du bare lest at det ikke funker? Når jeg kikker på SimStick-siden er den eneste forskjellen jeg ser en overgangskabel mellom simsticken og Futaba-motakkeren, antakelig forbi Futaba-mottakeren ikke passer direkte på kontaktene på simsticken?
            Skal koble opp en DMSS-mottaker i kveld og se om det funker! Det hadde jo vært stas
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #21
              DMSS? Har du fått deg JR XG8?

              Comment


              • #22
                Har en xg7. Har en dx8 også - men etter å ha sammenlignet xg7, xg8 og dx8 er det ingen tvil i mitt hode om at xg8 er veien å gå. Den har alt jeg trenger og er fantastisk god å holde. Xg7 er også langt bedre å holde enn dx8, mener jeg. Men dette er nok veldig individuelt - jeg har falt for xg8
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #23
                  Noen som vet om en nettbutikk som har Futaba SimSticken på lager?
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                  Comment


                  • #24
                    SimStick Wireless Interface for Spektrum

                    Jeg bestilte for øvrig min fra England før jeg så at Elefun også har den. Så godt som lik pris.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #25
                      Men det er kanskje bare dsm-versjonen hos Elefun! Hmm...
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        Men det er kanskje bare dsm-versjonen hos Elefun! Hmm...

                        Riktig.... Det er bare simtick.co.uk som foreløbig har denne på lager Brumm!


                        Og nei, jeg har ikke prøvd med en futaba mottaker på en spektrum simstick. Sendte mail til de for et år siden og fikk da til svar at det ikke var mulig men at de holdt på å utvikle en futaba simstick.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Trulsen View Post
                          Riktig.... Det er bare simtick.co.uk som foreløbig har denne på lager Brumm!
                          Ser desverre ut som de er tom..
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #28
                            Jeg syns da tydelig det står at det er 9 stk Futaba-simsticks på lager på Desire RC - Think it, Build it, Fly it. - eller er det jeg som ser feil?? Det er bare å bestille, ser det ut som
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by kristianwest View Post
                              Jeg syns da tydelig det står at det er 9 stk Futaba-simsticks på lager på Desire RC - Think it, Build it, Fly it. - eller er det jeg som ser feil?? Det er bare å bestille, ser det ut som
                              Konge. Da har de begynt å sende ut til forhandlere

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by kristianwest View Post
                                Jeg syns da tydelig det står at det er 9 stk Futaba-simsticks på lager på Desire RC - Think it, Build it, Fly it. - eller er det jeg som ser feil?? Det er bare å bestille, ser det ut som
                                Jøss, jeg sjekket tidligere i kveld og da var 0 på lager.. Takker, Kristian!

                                Har bestilt
                                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                                Comment

                                Working...
                                X