Announcement

Collapse
No announcement yet.

SimStick - Er det noe tess? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SimStick - Er det noe tess? :)

    I ren frustrasjon bestilte jeg Sim stick til Futaba som nå er tilgjengelig på simstick.co.uk da jeg ødela min andre simulatorkabel..


    Noen som har noen erfaringer med simstick? Håper iallefall det gjør simulatorfeelingen "litt" kjekkere

  • #2
    Lite respons ja..

    Har nå mottatt min SimStick og det var en stor GLEDE å ta i bruk..


    Sinnsykt enkelt å koble opp og så slipper man ledning. Da er det plutselig ingen problem lenger at denne står plugget i HTPC'en på stua


    Rekkefølgen for å koble opp er som følger:

    1: Plug en Futaba mottaker i SimStick
    2: Kobl til USB og bind deretter mottaker til radio i Helikopter modus
    3: Koble til Phoenix USB dongle til Simstick saken
    4: Slå på phoenix og lag en ny modell og juster kanal etc så alt går riktig
    5: Tren i veg


    Click image for larger version

Name:	DSC08599-Optimized.jpg
Views:	1
Size:	66.5 KB
ID:	582679 Click image for larger version

Name:	DSC08598-Optimized.jpg
Views:	1
Size:	87.9 KB
ID:	582678
    Click image for larger version

Name:	DSC08600-Optimized.jpg
Views:	1
Size:	84.3 KB
ID:	582680 Click image for larger version

Name:	DSC08601-Optimized.jpg
Views:	1
Size:	78.8 KB
ID:	582681
    Click image for larger version

Name:	DSC08602-Optimized.jpg
Views:	1
Size:	92.2 KB
ID:	582682 Click image for larger version

Name:	DSC08603-Optimized.jpg
Views:	1
Size:	77.3 KB
ID:	582683
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Har også simstick. Bruker en ar6100E i min, og JR DSX11 som sender. Funker aldeles utmerket. Alle instilinger som f.eks expo og endpoint virker som bare det. Genialt med en trådløs verden.
      Youtube: Flygutta
      -----------------------------
      Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
      Heli: T-rex 700,T-rex 450
      Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
      (34 år ung)
      www.flygutta.com
      www.vfkm.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kleffa View Post
        Har også simstick. Bruker en ar6100E i min, og JR DSX11 som sender. Funker aldeles utmerket. Alle instilinger som f.eks expo og endpoint virker som bare det. Genialt med en trådløs verden.

        Ja, helt fantastisk! Nyheten her er jo at det er Futaba simstick. Den har ikke vært tilgjengelig før nå!

        Comment


        • #5
          Hmm... å d her ser eg no. Bestilte ny kabel for noen timer siden
          Svein Roe
          ----------------
          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
          Boomerang Sprint - Simjet 2250
          Starfire II P-60
          C-arf Extra 2,3 - DA 50
          EF Extra 91" - DA 60
          EF Edge 48"
          Ventus 4m
          Mini Nyx

          Comment


          • #6
            Tror de kabelbrudd problemene mange har med å bruke orginal kabelen kunne vært utgått hvis de bare hadde avlastet koblingen inn i boksen en gang for alle.
            Simstick er dog sikkert genialt hvis du simmer på tv eller prosjektor, men hvis du bruker pc eller laptop er det bare fordyrende og med høyere batteribruk på tx. IMHO.

            Sent from my HTC Desire
            Attached Files
            Last edited by jonny; 23-10-11, 16:50.
            ---------------------------------------------
            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
            Mikado logo 600 3D Vbar
            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

            Comment


            • #7
              Det er ikke der problemet mitt har vært. Problemet har vært futabapluggen som har blitt ødelagt. Og nå er det mye bedre å sette seg i sofaen og simme på TVen

              Comment


              • #8
                Ok, da hjelper det nok ikke nei. Men har forstått att endel av problemene folk har hatt har vært kabelbrudd i den boksen.

                Sent from my HTC Desire
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jonny View Post
                  Ok, da hjelper det nok ikke nei. Men har forstått att endel av problemene folk har hatt har vært kabelbrudd i den boksen.

                  Sent from my HTC Desire
                  Kan godt hende det. Jeg skal prøve denne med en hobbyking mottaker.

                  En annen fordel er at justering fungerer akkurat som på et heli. Når det kommer til dual rates, expo, reversering av kanaler etc. Så man har litt flere muligheter enn å justere alt via phoenix. Jeg er iallefall rimelig fornøyd med denne Plug and forget!

                  Comment


                  • #10
                    Dette så såpass interessant ut at jeg bestilte en SimStick - og det funker som en drøm! Men fyttigrisen for en ledningspaghetti. SimStick+mottaker+usbdongel+usbforlenger=en stor kveil.
                    Men dingsen funker fantastisk bra - jeg prøvde med en Orange-mottaker også, helt uproblematisk.

                    Edit: Jeg puttet Orange-mottakeren rett på SimStick-kontaktene. Passer som en drøm. Trenger ikke kabler imellom.
                    Last edited by kristianwest; 03-11-11, 22:07.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kristianwest View Post
                      Dette så såpass interessant ut at jeg bestilte en SimStick - og det funker som en drøm! Men fyttigrisen for en ledningspaghetti. SimStick+mottaker+usbdongel+usbforlenger=en stor kveil.
                      Men dingsen funker fantastisk bra - jeg prøvde med en Orange-mottaker også, helt uproblematisk.
                      Kjekt å høre at flere enn meg er fornøyd Ja det er en god kabelsalat. Har gjemt min bak pcen på kontoret så tenker ikke mye over det nå. Tipper på ett phoenix simstick samarbeid innen ett par år hvor de tilbyr en for futaba og en for spektrum i en liten usb sak.

                      Comment


                      • #12
                        Hva får deg til å tro at den bare er for Futaba?
                        Er det mottakere inne i bildet burde det funke hva som helst.
                        Kristian, går ut fra du kjører Spektrum eller JR DMSS på din.
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          Jeg fant i alle fall dette på nettsiden til SimStick:

                          We have sold in excess of 3500 units and we are now finalising Simstick 2 which will be compatible with DSMX and Futaba, more info very soon!
                          Dette ble skrevet 6. juni. Da er det bare å vente på oppgradering - jeg er ikke sikker på om det blir aktuelt, for den løsningen jeg har nå funker alldeles utmerket. Skjønner heller ikke helt hvorfor dsmx er viktig på sim, men....
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by arhennie View Post
                            Hva får deg til å tro at den bare er for Futaba?
                            Er det mottakere inne i bildet burde det funke hva som helst.
                            Kristian, går ut fra du kjører Spektrum eller JR DMSS på din.
                            Jeg koblet en DSM-mottaker med Orange label rett i sticken. Kan ikke bruke mottakere til 800 kr stykket til den slags Men jeg kan godt prøve en DMSS-mottaker også. Jeg leste sågar at gutta bak SimStick hadde prøvd med en 35mhz mottaker / sender og fått det til å fungere.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by arhennie View Post
                              Hva får deg til å tro at den bare er for Futaba?
                              Er det mottakere inne i bildet burde det funke hva som helst.
                              Kristian, går ut fra du kjører Spektrum eller JR DMSS på din.

                              Hva som får meg til å tro det? Ikke noe annet enn at denne har tidligere kun vært tilgjengelig for Spektrum og nå når jeg opprettet denne tråden så ble den tilgjengelig for Futaba.. Mulig jeg misforstår spørsmålet ditt men la gå..

                              Comment

                              Working...
                              X