Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight MXS 48"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Takker.. Får ta noen prøveturer til å sjekke hvordan det ligger ann med strømforbruket..

    Hva med det neste problemet mitt da? At flyet looper skeivt? hmm..

    Comment


    • #32
      Det er ikke akkurat noen pattern maskin. Og fine looper med fly er etter min erfaring veldig vanskelig. Spesielt med små lette 3D fly. Du må rett og slett korrigere deg gjennom. Øvelse gjør mester.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #33
        Her er forresten et bilde etter maiden


        Click image for larger version

Name:	DSC09048-Optimized.jpg
Views:	2
Size:	165.2 KB
ID:	583112

        Comment


        • #34
          Flott fly det der
          Hva er inkludert i de kittene egentlig?
          Er det bare modellen, også må du ha servoer motor og fartsregulator selv?
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #35
            Ja er kun modellen. Resten putter du i selv
            AW Extra 260 42% - 3W 170xi b2
            EF Extra 300 91" - DA-60-Carbon pipe
            EF Edge 540 48" - Hacker A30-14L
            RC-F RC352 48" - Hacker A30-28S

            +++

            Comment


            • #36
              Hvordan er det med reservedeler til sånt når du ødelegger noe?
              Er det noen som forhandler det også i norge eller må du bare kjøpe ett nytt kit?
              Er litt kjipt å kjøpe nytt kit hvis du ødelegger noe som ikke egentlig er så dyrt.
              ---------------------------------------------
              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
              Mikado logo 600 3D Vbar
              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

              Comment


              • #37
                Autopartner har en del deler. Har dem ikke så skaffer dem, men da kommer det ikke før de får ny kontainer med fly.

                Har vært å flydd i dag. Eller rettere sagt to mxs'er har vært i lufa i dag

                Comment


                • #38
                  Originally posted by anders e View Post
                  Autopartner har en del deler. Har dem ikke så skaffer dem, men da kommer det ikke før de får ny kontainer med fly.

                  Har vært å flydd i dag. Eller rettere sagt to mxs'er har vært i lufa i dag
                  Må være de to her d
                  Attached Files
                  JET

                  Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
                  Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40

                  Comment


                  • #39
                    Har flydd noen batterier til i dag Begynt å tøffe meg å hovre ikke så langt fra bakken. Man lærer fort på et slikt fly merker jeg! Det som er fort gjort på disse flyene som flyr så sakte er når du flyr sakte mot vinden, snur 180 grader og får svak vind i hekken så mister den all løft og nesa går rett mot bakken. Det var det som skjedde på min forrige 48" og i dag holdt det på å skje igjen


                    Jeg fant forresten ut hvorfor jeg ikke fikk mer enn 4,5 min flytid sist. Ene batteriet mitt er ikke helt i form. Jeg har flydd det iallefall en 15 ganger på forrige flyet men nå så sliter jeg med å lade ene cella. Det er ikke oppblåst eller varmt under lading eller noe slikt. Får lada alle cellene bortsett fra celle 2 opp til 4.2 volt. Celle 2 klarer jeg ikke å lade mer enn 4.1 volt. Virker også som den mister effekt først når jeg flyr, for når jeg flydd et par min så er plutselig den cella nede på 2.9 volt mens resten er på 4.0 blank.. Er vell bare å kaste dette batteriet regner jeg med?

                    Nå er det å finne ut hvorfor i f.... det looper så sinnsykt skeivt. Har sett på fullt av videoer på nettet og ingen looper sånn som min. man kan ikke kalle det en loop.. Min EPP yak på 95cm looper 10 ganger bedre enn denne her! Også Edgen min rolla strekandes beint så jeg klarer ikke helt å skjønne det at det skal være sånn.. Virker nesten som den gir balanseror når jeg looper.. Hmm.. Jaja, iallefall en knakandes kjekk dag på stripa i dag

                    Comment


                    • #40
                      Min looper normalt, men om jeg tar en saaakte loop med litt mye høyderorsinnputt så flikker den ut visst man ikke er klar over at den kommer. Men det tror jeg skjer på alle modeller.
                      Men om du har problemer i en helt vanlig loop er det noe galt.

                      Hmmmm det var dårlig forklart. Drit i det. Min looper hvertfall fint i en normal loooppings

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by anders e View Post
                        Min looper normalt, men om jeg tar en saaakte loop med litt mye høyderorsinnputt så flikker den ut visst man ikke er klar over at den kommer. Men det tror jeg skjer på alle modeller.
                        Men om du har problemer i en helt vanlig loop er det noe galt.

                        Hmmmm det var dårlig forklart. Drit i det. Min looper hvertfall fint i en normal loooppings

                        Takk for det. Jeg har prøvd raske looper, og laaaange slakke looper. Lange, store slakke looper går greit men flikker en god del ut. Men litt små og kjappe loopter går til h.... :P Det er jo svært begrenset hva man kan gjøre feil på en slik modell når man bygger den så jeg er veldig usikker på hva som kan være problemet..

                        Comment


                        • #42
                          Har du prøvd å forandre tyngdepunkt fra litt fortung til litt baktung? Bare for morroskyld?
                          Ser i en annen tråd om den ef-extran som rollet så dårlig ble bra etter å ha funnet riktig cg. Men du har kanskje prøvd.

                          Aner ikke hvorfor den er slik. Prøv en post på FG så får du kanskje svar på det.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by anders e View Post
                            Har du prøvd å forandre tyngdepunkt fra litt fortung til litt baktung? Bare for morroskyld?
                            Ser i en annen tråd om den ef-extran som rollet så dårlig ble bra etter å ha funnet riktig cg. Men du har kanskje prøvd.

                            Aner ikke hvorfor den er slik. Prøv en post på FG så får du kanskje svar på det.

                            Er ikke på FG men er på RCgroups kan prøve der.


                            Nå er CG slik at den flyr beint inverted. Skal prøve å få den litt mer baktung. Flytter batteriet litt og litt og liker den bedre og bedre jo lenger bak det kommer. Går nok noen dager til jeg får flydd igjen men skal teste neste gang jeg er på stripa

                            Bestilte meg 3 stk 2200 nano-tech batterier i dag. Da har jeg 4 pakker. Det bør holde! Sikler litt på modellen som arhennie bygger nå... Hmm, kan bli dyrt dette her

                            Comment


                            • #44
                              Prøv med bitte litt fortung også. Det hjalp meg med en annen modell.
                              Har mere troen på det selv om ef-modellene tåler å være baktunge.

                              Comment


                              • #45
                                Uten at jeg har peiling, men har du sett denne tråden? Særlig den siste posten kan kanskje være av interesse.

                                EF Extra 88" roller helt merkelig - (MFN) ModellflyNytt.no

                                Kan det være noe i samme gata?
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X