Announcement

Collapse
No announcement yet.

O.S Engine MAX-105HZ/HZ-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • O.S Engine MAX-105HZ/HZ-R

    O.s kommer med en nyhet nå ja.
    Dette blir spennende.

    MAX-105HZ/HZ-R
    Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
    Viking-Smackdown.com

    Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
    PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

    Jerofuel
    Lynx Heli Innovations

  • #2
    tror ikke jeg hadde tort å ha mer power i Rex 700'en enn det 90'en gir...

    Men et pent smykke det der
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Noen som har fått prøvd 105HZ motoren og kan si noen ord ?
      Øystein T.

      EF Extra 300 70"
      Speedfire F5B
      Baudis Fosa F3B
      Ascot F3B
      Lynx Carbon
      EF Extra 300, 58" Electric
      T-Rex 700N

      www.artistic3d.net

      Comment


      • #4
        Ingen som har prøvd ?
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • #5
          Originally posted by OTA View Post
          Noen som har fått prøvd 105HZ motoren og kan si noen ord ?
          Bump......

          Comment


          • #6
            For 3 år siden tok begge F3C modellene mine selvmord. Jeg la de på hylla en stund og funderte på hva jeg skulle bygge sammen igjen. Fikk med minimalt av deler bygget sammen en igjen, med en Graysee kropp jeg fikk kjøpt av en i Sverige. Alle andre har konvertert til elektro, men jeg fatter ikke hva de ser som artig med det! Kunne kjørt videre med YS 91SR, men for å være en god ambassadør for fuelmotoren måtte jeg jo oppgradere. Valget falt på OS 105HZ-R, fremfor YS 120. Mest fordi at regulatoren sitter enkelt tilgjengelig på OS'n. Livet ble tungt når jeg måtte ut med hele motoren for å rense regulatorene på YS motorene. Litt forandring var også greit.


            Oppsettet er da som følger: Sylphide 90 med Graysee kropp og Vigor kjølesystem, OS105Hz-R motor med Hatori 2106 F3C potte, Enya 3 eller OS 8 plugg, MRF 15% olje 20% nitro, 7,75 giring, 1450rpm i hover og 2100rpm i idle up, Futaba 701 governor. Jeg bruker strømpebukse stripset over forgasseren for å slippe fuelsøl ut av den, samt få en viss filter funksjon. Jeg bruker også flytende high temp silikonpakning på eksosen.

            Når jeg leanet meg innover kom jeg til slutt til et punkt der jeg nesten hadde hovednåla igjen. Trodde først jeg hadde byttet om hoved og midt-nålene. Men de er like. Så leste jeg på Runryder at Great Planes i USA hadde opplevd det samme, og fått tilsendt noen nye nålseter, uten delenummer. Mailet litt med de, og de sendte meg en gratis! Nå er jeg i hvert fall over en omdreining lenger ut på nåla enn jeg var. Mye bedre. Har lest om folk som har montert nålsete fra en 91. Godt mulig det var det jeg fikk også.

            Jeg er godt fornøyd med motoren. Den går penere i overgangene mellon turtallene en mine YS gjorde. Går smooth og har bra dreimoment i øvelsene. Veldig ukritisk på nålene, og bruker ikke mere fuel enn de mindere YS motorene.
            -Futaba 14 MZ
            -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
            -Robbe Futura Nova
            -Robbe Futura Contest
            -Schlüter Champion
            -Schlüter Mini Boy
            -Schlüter DS22
            -Century Ninja ProMaster
            -TSK Mystar 46
            -X-Cell 40
            -Ikarus Piccolo
            -ZN Line Synergy
            -BVM Aggressor
            -Cheveron 60 på flotører
            -Yoshioka Model Factory Viking 40
            -Donut models Nexus
            -noen biler og båter

            Comment

            Working...
            X