Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vestfoldgutta ute og flyr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    En lite snutt med Alf. Etter nok en dårlig landing, han må nok absolutt begyne å trene mer landingsrunder. LoL


    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #32
      Takk for en fin dag igjen. Morro og få besøk selv om ikke allt var på stell. Jeg greide det store kunst stykke og forsove meg til en fly dag , motoren min holdt på og dette av og alf hadde masse problemer, selv om han hadde fått mat pakke av kona

      Click image for larger version

Name:	22102011472.jpg
Views:	1
Size:	138.0 KB
ID:	582894
      Ikke rart mannen er ivrig på brødskive
      Click image for larger version

Name:	22102011473.jpg
Views:	1
Size:	98.8 KB
ID:	582895

      Last edited by xxl; 23-10-11, 20:55.
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • #33
        He he, veldig bra
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #34
          Der kom den ja!

          Det er herved testet ut da at EF Extra48" flyr OK uten venstre høyderor. Litt tricky i harrier/walls dog.. hehe
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #35
            Ble en tur ned til Nome - Lunde på meg idag, ettersom jeg hadde med meg hele cirkuset "les-unga x3" så ble det ikke allverdens flyging på meg - men jeg fikk opp min 78" EF Extra. Hva skal jeg egentlig med noe annet enn 48" og 78" versjonen av disse? Passet meg og min flystil "les-herjing med litt fart" perfekt.

            Motoren startet velvillig, billig RCGF32cc - noe annet enn D"S"A`n min i det siste, dog den trenger litt justering da den har tendes til å hoste i litt harde walls, samt jukser litt i toppen. Den har riktignok ligget et års tid nå, men skal nok få den til å funke.

            Ikke akuratt noen rakett i pullout "nesten litt flaut, får holde seg unna de!" men til gjengjeld så er modellen veldig lett.

            Men nok om det.

            FANTASTISK modell. Punktum. Slår Edgen for min del.

            Liten snutt av tur nr.3 - riktignok i crap kvalitet, laster opp HD men det kan fort gå et par årstider før den er oppe..

            EF Extra300EXP 78" - 3rd flight - Nome



            Her er en snutt av de andre kara der, virker som om ymse folk har blitt ivrig på å fly 3D for tiden. Forøvrig veldig hyggelig gjeng!

            Last edited by alflovvold; 29-10-11, 22:54.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #36
              Gratulerer med maiden Motoren funker den, men den jasser akkurat likt som de andre motorene dine Det må være servoen

              Gutta hadde laget baseng til dupping også
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #37
                Gratulerer med maiden!
                Bedre enn Edgen?? hehe
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment


                • #38
                  Jo, takk! For meg så er den et par hakk over Edgen, men det har nok også noe med størrelsen - den roller kjapt, og tracker bra - med den tynne vingeprofilen føles den ut som en pil i lufta.

                  Det skal riktignok sies at 48" lillebroren har fått seg noen turer iløpet av det siste året, så den kjennes veldig kjent fra før.

                  Tok med hele skokken + bikje til Bingen idag, og tross at det gikk noooe.. utover konsentrasjonen og energi til å faktisk få flydd, så ble det i alle fall et par greie turer på slutten av dagen. Den første og andre turen så ut som jeg fløy med promille, IMO. Det hjelper ikke med 4timer søvn og en liten jente som står å drar meg i beinet. Heller ikke med en vei rett ved siden av der bilene kommer fort.. Dere som har barn skjønner nok!

                  Knall vær! Synd sola går så fort ned nå.. pokkers vinter.

                  Idag gikk RCGFèn som en bøtte treg bajs, det føltes som jeg manglet endel i toppen, jeg kom nesten ikke meg rundt i rolling-harrier loops - selv om jeg tok fart. Pullout minnet mest om en liten dverg som skulle klatre en stige. Treeeeeeg..

                  Kan de være så følsomme på hvor man flyr da? Hmm.. veldig rart.

                  Men. Igjen, KNALL modell. Denne har jeg til den dør. Og ettersom det ble temmelig lavt til tider, så kan det gå fort.. Morsomt!

                  Tertitten - fikk du filmet noen passe lave rolling harriers.. ?

                  Her er en liten snutt, var liksom ikke helt dagen idag så det ble litt så som så med filming også - men her er en liten snutt! Den feteste modellen idag var en gammel glow modell med Barbie-pilot.

                  Takk for meg og mine!

                  Last edited by alflovvold; 30-10-11, 19:52.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #39
                    Kenolang - er din 78" litt løs i stab, samt hengsler til høyderor? Har vel totalt.. 7turer på min nå, blitt endel slark mtp. vingerøret til stab, altså inni kroppen - samt 4 av hengslene er allerede slitt med litt slark. Hmmm..

                    Det var vel litt vel tidlig å se noe slik slitasje..?!
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #40
                      Vil ikke si at den er det.... Min har vært i lufta endel ganger og nedi noen (færre) ganger, men har ikke merket noe slark der..
                      Rart hengslene har blitt slik, det er jo de samme som på 50ccene og de holder da..
                      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                      EF Yak-54. 110"
                      EF MXS 83"
                      GB Yak-55 2,2m

                      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                      Takk til:
                      Autopartner.se
                      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                      Comment


                      • #41
                        Hmm ja, rart - får nok følge med utviklingen der litt så det ikke går et ror i lufta..

                        Tipper litt blank tape rundt stab røret fikser biffen, men litt rart er det..
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #42
                          Kan være greit å sjekke det litt ekstra ja
                          Har opplevd det samme med en annen modell, der tror jeg problemet var at kroppsida var litt trang i forhold til røret, etter en stund var det slapt og fint/ufint..
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #43
                            Hei, ser ut som dere har det morro på den stripa deres! Er dere inntresert i å fly me en gjeng guttevalpær fra Lardal på 16-17 år ei hælj?

                            Comment


                            • #44
                              Lardal - er det oppi Svarstad? Hvor flyr dere?

                              Jada, det går sikkert ann å få til noe - alltid hyggelig å hilse på nye folk.
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #45
                                Svarstad er ett tettsted i komunen Lardal Vi flyr litt rundt hos hverandre, er 5-6 stk som flyr. Personlig flyr jeg mest på flystripa jeg har hjemme på gården Hadde vært gøy og blitt me noen som kan litt mer enn det vi kan og har litt mer innponerande modellær

                                Comment

                                Working...
                                X