Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 450

    Var i Singapore for litt siden og gjekk forbi en butikk som solgte modellfly og det vart ett inpulsiv kjøp av ett eletrisk helikopter.

    Noen som kan fortelle meg hva type trex 450 eg har kjøpt og om det er en kopi eg har kjøpt ?
    Eneste som står på helikoptere er at det er et trex 450 men ikkje hva type.
    Og er gyroen/radio/servo/motor bra/dårleg som er på helikoptere.
    Og hva oppgraderinger er ambefalt og få med det samme ?
    Attached Files

  • #2
    Hei.

    Det ser ut som det er et klone-heli av typisk HK kvalitet med plastikkhode aluramme og billig motor + servoer. dette er en klone av den gamle trex 450 se v2.

    Du kan være heldig at dette fungerer bra, men min erfaring med disse billige china-klonene er at det er svært variende kvalitet. Oftest i negativ retning! Kan du liste.opp det du klarer å lese på elektronikken? Servoer, gyro, motor og fartsregulator? Fikk du med radio forresten?

    Ser at det er noen metallgir servoer iallefall. Skal google å se hva jeg finner ut om disse. Men den mottakeren der er det en original futaba? Trodde ikke de hadde spread spectrum teknologi.....
    Last edited by Trulsen; 17-10-11, 05:36.

    Comment


    • #3
      Spec

      Det eg fann av spec på motor/servo/gyro/sender/farts regulator

      Motor:
      AKE icecold 480R3800TF
      model AKE62483800TF

      farts regulator (det tror er farts regulatoren)
      Xstar
      XP-40A-SW-F

      Servo:
      Corona DS-939MG

      Gyro:
      MINI ONE Mems gyro
      SJGD

      Sender/ Motaker:
      Futaba R2006GS

      Fjernkontroll:
      Futaba 6J-2.4 GHz
      6 channel s-fhss/fhss



      er det katta i sekken en har kjøpt ? er det barre og bestille seg nytt med det samme ?? hehe
      Last edited by vidarne; 17-10-11, 13:03.

      Comment


      • #4
        Det jeg sitter her og lurer på er om saken flyr. Har du tatt det opp?? Hvis det tar av og oppfører seg ellers ok er det vel bare å fly og kose seg
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Joda lette gjore det, men etter par turer oppe i luften så myste en sjølvsakt kontrollen og en litt små røff landing oppstod.
          Så nå er det bare og bestille ny rotor i alium elelr noe som er sterkere en plast.

          Comment


          • #6
            Rotorbladene går så fort rundt at det nok er en fordel om de blir ødelagt. Alternativet er at du ødelegger det bladene sitter fast i - og/eller det bladene treffer.

            Edit: Eller er det hodet som har fått seg en smell? Ser at jeg kan ha misforstått :s
            Last edited by kristianwest; 17-10-11, 17:29.
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #7
              Align hadde en T-rex 450 DX, tror jeg den het, tidligere. Den hadde plasthode slik du har. Men fargene på ramma var merkelige. Er det metall i ramma? T-rex DX hadde glassfiber ramme. Vil tippe det er en etterligning du har. Men flyr den så er vel det samma det. T-rex V2 deler passer sikkert på den der.

              De servoene du listet opp hadde jeg på en Sebart Katana 30e. De var komplett ubrukelige pga dårlig oppløsning og sentrering. Hadde sikkert funket på en annet fly, men ikke på et 3D fly med store ror. Vet ikke åssen du opplevde det når du fløy heliet, men var den vond å fly kan det godt være servoene hadde noe av skylda.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Ja det var plastikk hode som fikk seg en smell. Bestilt nytt nå "CNC Metal Main Rotor Head For T-REX 450 V2 Gold"
                Regner med det er mer som går før en har lært seg og fly. Litt begrenset område har nå og fly på siden er på en båt ute i Indiahavet.. Litt av grunnen til vart en brå landing hehe..

                Comment


                • #9
                  He-he, stå på. Åssen er deletilgangen der uta da?

                  Bygde du maskina selv så har du vel lært deg det meste.
                  Kjøpte du derimot en ferdig sak så kan det være litt å sette seg inn i når du skal reparere.
                  I såfall masse tips her: Finless Bob's Helifreak Tech Room - HeliFreak
                  Blandt annet orginalen av ditt eget heli her: Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak
                  Last edited by arhennie; 17-10-11, 19:12.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by arhennie View Post
                    He-he, stå på. Åssen er deletilgangen der uta da?

                    Bygde du maskina selv så har du vel lært deg det meste.
                    Kjøpte du derimot en ferdig sak så kan det være litt å sette seg inn i når du skal reparere.
                    I såfall masse tips her: Finless Bob's Helifreak Tech Room - HeliFreak
                    Blandt annet orginalen av ditt eget heli her: Trex 450 SE and general build videos are here - HeliFreak

                    Deletilgangen er mer en dårleg her ja heheh. For ta med deler neste gang skal på jobb. Da blir det vell litt flyging i Angola da.
                    Men eg må ha meg ett heli til kommer heim og, for dette var morro så lenge det varte. Hvor ambefaler dere og handle i Norge heli ?

                    Takker for linkene, må se på dem når komer hjem. Funker dårleg og laste ned film over sattelitt (128 linje)

                    Hva type servoer/gyroer/ motor ambefaler dere ?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg tror en del i Norge bestiller fra det store utlandet pga pris. Men det er nok ikke så dumt å vurdere å handle "lokalt", av flere grunner. Vi ønsker jo oppegående hobbyforretninger her på berget også - og min erfaring er at jeg stort sett alltid har fått glitrende god service om det har være noe tullball. Men det er jo hver enkelts valg, selvfølgelig

                      Elefun, RC-pro, Hobby24, SmallSize, Viking Hobby osv osv. - det finnes mange butikker å handle hos. Alle jeg nevner der mener jeg er trygge og profesjonelle.

                      Jeg tror det finnes noen oversikter over butikker også her på forumet, fant det ikke i farten. Men om du googler litt finner du nok en god del alternativer.

                      Forskjeller på ulike servoer, gyroer, motorer og andre komponenter avstår jeg fra å kommentere - det har jeg for liten erfaring med. Men det er helt klart forskjell på utstyr - og jeg har merket på meg selv at jeg fort ender opp med å kjøpe utstyr i øvre kvalitetssjikt. Årsaken til det er enkelt og greit at det fort blir mye dyrere og og mye mer frustrerende å kjøpe halvgod kvalitet. Særlig på heli merkes det fort om man f.eks har servoer/gyro som ikke henger med.

                      Lykke til med flyging i Angola, forresten. Høres hakket varmere ut enn å fly her i Norge akkurat nå
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment

                      Working...
                      X