Announcement

Collapse
No announcement yet.

SebArt Wind 110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SebArt Wind 110

    Lurer på hvordan dere som har Wind 110 har gjort det med elevator? Hvilke servo som er brukt?

    Har bare Futaba 6ch radio, og er litt usikker på hvordan jeg gjør det for å kunne kjøre 2 servo på elevator.

    Skal til å bestille og vil bare være sikker på at jeg får alt med.

    Espen Kristensen

  • #2
    Du kan jo ha så mange servoer du vill på samme kanalen om de skal gå likt. Skal de gå hvær sin vei kan du bruke to kanaler eller bruke en dupeditt som snut signalet til den ene om du ikke har ledig kanal.
    Aileron YHarness w/Reverse Buffer 7721044
    Last edited by bardp; 17-10-11, 13:54.

    Comment


    • #3
      Du kan kjøre 1 servo og lage en "Y" støtstang i karbon. Har det på en 2m modell og det fungerer kjempebra. Alternativt er å kjøre 2 servoer via Y-kabel. Det siste alternativet krever en del finjustering på linkene så begge rorflatene går likt.må Vinklen fra servoen til rorhornet må være lik på begge sider så roret går likt uansett utslag.

      Align sin 510 servo kan være et godt alternativ ved valg av 2 servoer, veier 30 gram stykket.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Smart-Fly Equalizer II - elefun.no - Radiostyrt hobby ellers er dette et fint alternativ
        Terje syvertsen
        www.ModumModellSportklubb.com
        3dhs edge mintor 38
        C-arf edge dle 111 v3.
        C-ARF extra 330l da 100.

        Comment


        • #5
          Jeg bruker 2xJR DS3201 på to kanaler. Det burde være mulig å gjøre på din radio også? Man lager en miks, feks mellom elevator og aux2 (kjenner ikke radioen din). Deretter må man jobbe litt med sub-trim.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by bjeff View Post
            Jeg bruker 2xJR DS3201 på to kanaler. Det burde være mulig å gjøre på din radio også? Man lager en miks, feks mellom elevator og aux2 (kjenner ikke radioen din). Deretter må man jobbe litt med sub-trim.
            Kjører en mix tenker jeg.

            Tenkte kjøre Futaba BLS451 på ailron og rudder så blir det 2stk Futaba S9650 mini digital på elevator.

            Skal ha Hacker C50-14L motor og jeti-spin 99 esc. Er anbefalt av nettbutikk å kjøre C45 på batteri, men en venn som er aktivt i F3A har C20. Trenger man så høyt som C45?

            Espen Kristensen

            Comment


            • #7
              Hei
              Nei, man trenger ikke 45C batterier til denne typen bruk. Jeg har testet med 25C, 35C og 45C, og foretrekker 25C siden man ved samme vekt da kan ha mere kapasitet. Da man i løpet av en flytur (konkurranseomgang) tar ut mindre %-vis kapasitet av et større batteri vil spenningen og derved effekten være mere konstant gjennom hele turen med disse. Typisk maksimum strømtrekk på mine modeller (med Hacker C50-14XL) ligger mellom 65 og 70A, når da 25C fra et 5Ah batteri tilsvarer 125A er det gode marginer.
              www.ofremmi.info

              Comment


              • #8
                Det var det jeg regnet med. Fikk med 2 stk Hyperion 45C 4Cell 5000mah. Vet ikke om jeg blir å kjøpe flere av Hyperion eller gå for rimeligere da det bare blir mest for trening.

                Var å hentet flyet i dag, fly og hele pakken kommer fra RC Pro. Var spent som ungene og fruen i huset på julaften. Fruen i huset er ikke akkurat så begeistret for at man bruker såpass mye penger på hobbyen, men det er ikke akkurat noe leketøy så jeg har lagt noen kroner i det i håp om at jeg skal slippe unna teknisk problemer som gjør at jeg går i bakken.

                Blir å stikke innom min gode venn Alex og få litt hjelp til montering, greit å høre på erfarne.

                Takk for alle innspill.

                Espen Kristensen

                Comment


                • #9
                  Litt av det som var i pakken.

                  Click image for larger version

Name:	kropp.jpg
Views:	1
Size:	48.9 KB
ID:	582803Click image for larger version

Name:	motoresc.jpg
Views:	1
Size:	66.7 KB
ID:	582804Click image for larger version

Name:	servo-batt.jpg
Views:	1
Size:	100.1 KB
ID:	582805

                  Espen Kristensen

                  Comment


                  • #10
                    Rene julaften det der

                    Comment


                    • #11
                      En modell som nærmest sleper eieren til konkurranser i 2012
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        Julaften, bursdag og fredag på samme tid.

                        Har brukt mye penger på rc fly i år men man kan jo ikke bare ha ett fly. Spesielt da jeg fikk meg et krasj med angelen i september (Krasj med SebArt Angel | Espen's Blogg).

                        Tror det blir dårlig med konkurranser enda, er skikkelig nybegynner men ser fram til å hive meg i treningen.

                        Espen Kristensen

                        Comment


                        • #13
                          Har brukt sene vinter kvelder på å få ting på plass. Har vært heldig og fått god hjelp av Alex Heindel. Vi har lagt ned en del arbeid så det er nesten så jeg vet ikke om jeg tør å fly det. Her er det enda 15-20cm med snø på marken så maiden må nok vente litt.

                          Har kjøpt ny radio, Futaba T8FG super. Venter på pult til den men måtte bestille fra utlandet da jeg ikke fant den jeg ønsket her.

                          Nå har også ladderen min tatt kveld så ser etter ny ladder, må finne noe som virker bra. Har sett på Robbe Power Peak Twin EQ-BID (Robbe Lader Power Peak Twin EQ-BID 1000W - - Norwegian Modellers).

                          Espen Kristensen

                          Comment

                          Working...
                          X