Announcement

Collapse
No announcement yet.

AS3X - FBL for fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AS3X - FBL for fly

    Dette kommer vel neppe som ei bombe, men Horizon Hobby har nå utviklet 3-akse-gyro
    for fly. Det som er litt artig her, er at det er beregnet på (ultra)micro-modeller for å gjøre
    disse litt enklere å fly. Kall det gjerne juks og fanteri, men for nybegynnere, eller folk
    som er mer opptatt av at det ser bra ut i lufta er jo dette gull.



    Selve gyro-delen er jo hentet fra eksisterende heli, men tilpasset micro-modeller mao.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Genialt. Fikk lyst på en ultramicro nå

    Comment


    • #3
      Kall det juks men hvis det er det som må til for at man skal kunne få en UMX Gee Bee så gjerne for meg. Den var utrolig fet.

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Dette kommer vel neppe som ei bombe, men Horizon Hobby har nå utviklet 3-akse-gyro
        for fly.
        .
        .
        Sjekk
        GuiLin FeiYu Electronic Technology Co.Ltd » Blog Archive » FY-30A Inertial Attitude stabilizer

        Comment


        • #5
          Den er vel ikke akkurat egnet for mikrofly.

          Comment


          • #6
            Juks???

            HAAHAAAA...
            Knallkult spør du meg.
            Må jo være knall for de som ønsker å lære seg å fly 3D med acro.
            Lurer på om "gamlegutta" sa det var juks for et par 10`år siden,
            når det ble vanlig med gyro på helikoptere.
            For oss nybegynnere i acro 3D, blir det jo som heligutta begynner med
            co-axial og fixed pitch for å få en smooth start på heli (karrieren).
            Nei, la oss ønske fremtiden og duppeditter velkommen.
            Tenker masse av disse hjelpemidlene vil vise oss helt nye
            3D øvelser etter hvert, som til nå er utenkelige.

            Comment


            • #7
              Jeg lurer på hvordan en gyro kan få dere til å fly 3D, gyroens oppgave er jo holde flyet stabilt horisontalt
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                blæ! juks og fanteri. Å fly 3d med micro beast skiller klinten fra hveten. Nå, not so much
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

                Comment


                • #9
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Se her. Noe for de som ikke gidder å legge ned timene det trengs for å lære 3d, så kan man jo nyte kaffen samtidig. utstyres fås på elefun. løp og kjøp
                    Helikopter:
                    T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                    Radio
                    Spektrum dx 18

                    Comment


                    • #11
                      Nåja.. Mange årsaker til at ikke alle flyr som konger... Tid, lyst, talent, utstyr osv osv.
                      Vi er ikke verdensmestere alle sammen, og hovedmålet er vel at man skal ha det morro.

                      Samtidig så åpner vel dette porten opp for en del som har mindre handikap også vil jeg tro?
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by palsor View Post
                        Se her. Noe for de som ikke gidder å legge ned timene det trengs for å lære 3d, så kan man jo nyte kaffen samtidig. utstyres fås på elefun. løp og kjøp
                        Ehe!!
                        Dette blir vel hakket mer enn nødvendig.

                        Dette er vel egentlig som å få en annen til å fly for deg.
                        Kult med hjelpemidler om det er noen mening med det,
                        men man får nå gidde å bedrive hobby`n syns jeg. ;O
                        Last edited by xilian; 01-11-11, 21:23.

                        Comment


                        • #13
                          GeeBee.. Synes det er tøft jeg. Er vel kanskje i tidligste laget, men
                          Small Size Hobbyland AS får vel inn denne også etterhvert.

                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Syntes det ikke er juks å ha skilt i fly, selv har jeg 2 modeller med FY30 og fordelen her er at modellen blir veldig stabil enten man flyr normalt eller rett opp i det blå. Største fordelen jeg har ved dette i 10size og 30size modeller er at man kan fly også i kraftigere vind uten at det blir helt colargol berg og dal bane.

                            Videre er det genialt når man har elev trainer flyvning der de ofte bruker fulle stikke utslag, samt mulighetene for å fly med tvungen oppreisning mot en virutel horisont... Så la dette være et hjelpe middel og tilglede for noen. Så kan de som er konservative sitte i depoet og snakke så mye de vil om alt de kan og har men ikke benytter i praksis...
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg skal teste denne (MFN) ModellflyNytt.no i en sånn 1m EPP yak
                              Også må folk slutte å fly for andre, og i stedet heller fly for sin egen del
                              Tom I. Arntsen

                              Comment

                              Working...
                              X