Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av servo til Extra 300 SHP 47"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av servo til Extra 300 SHP 47"

    Tidligere i sommer var jeg så heldig å få en Above All Extra 300 SHP 47".

    Holder nå på å gjøre den flyklar. Fulgte med en motor (Red Rock) som jeg ikke husker specs på, men trenger å kjøpe servoer og en ESC.

    ESC blir nok en 60A Turnigy, den er kanskje litt overkill, men better safe than sorry.

    Det jeg lurer på nå er hva servoer jeg skal bestille. Tenkte på disse: HobbyKing R/C Hobby Store : D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g

    Kan jeg bruke de både til balanseror/høyderor/sideror?
    Thomas Kristensen (30)
    Oslo, Grefsen

    Radio: Spektrum DX6i & DX8
    Ultra Micro: Mange forskjellige
    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

  • #2
    Hmm.. Ingen som kjenner til de? Andre tips til servoer fra HobbyKing mottas med takk.


    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
    Thomas Kristensen (30)
    Oslo, Grefsen

    Radio: Spektrum DX6i & DX8
    Ultra Micro: Mange forskjellige
    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

    Comment


    • #3
      Er ikke det der en 3D maskin fra 3DHS?
      Det du vil ha på en 3D maskin med store ror osv er servoer med god oppløsning og god sentrering.
      Styrke og hastighet er det ikke noe i veien med på de du har sett på, men det øvrige hadde jeg vært mer tvilende til.
      Så vil du være sikker på å bli fornøyd med modellen så kjøp noe som er kjent for å være bra. Hitec 65MG for eksempel.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Kjenner ikke de servoene Thomas, men har handlet servo fra HK mange ganger med bra resultat. Også til 3D flyving.
        I min Extreme Flight Extra 300 58" har jeg Hitec... mens i 73" Edgen har jeg noen Hobby King servoer, som speller knall bra

        Fant en byggetråd for samme type fly, og her er det brukt Hitec. Man velger jo selv hvor mye spenn man legger i potten...

        3D Hobby Shop 47" Extra 300 SHP
        Last edited by gnistjeger; 22-10-11, 18:39.
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

        " It's all 100% electric ! "


        Comment


        • #5
          Jeg har brukt noen slike med bra resultat. HobbyKing R/C Hobby Store : Digital metal gear servo 16g/4.6kg/.16sec

          Comment


          • #6
            Originally posted by arhennie View Post
            Er ikke det der en 3D maskin fra 3DHS?
            Det du vil ha på en 3D maskin med store ror osv er servoer med god oppløsning og god sentrering.
            Styrke og hastighet er det ikke noe i veien med på de du har sett på, men det øvrige hadde jeg vært mer tvilende til.
            Så vil du være sikker på å bli fornøyd med modellen så kjøp noe som er kjent for å være bra. Hitec 65MG for eksempel.
            Er en 3D-maskin ja. Er ikke helt 100% på opphavet til den. Det er i allefall frest inn Above All inni cockpit'en og såvidt jeg fikk vite så var dette en 3DHS-maskin replika eller et fly lisensiert videre eller noe lignende. Leste bare i de kommentarene på den servoen jeg linka opp at de var en god erstatning for Hitec 81MG/Hitec 82MG.

            Originally posted by gnistjeger View Post
            Kjenner ikke de servoene Thomas, men har handlet servo fra HK mange ganger med bra resultat. Også til 3D flyving.
            I min Extreme Flight Extra 300 58" har jeg Hitec... mens i 73" Edgen har jeg noen Hobby King servoer, som speller knall bra

            Fant en byggetråd for samme type fly, og her er det brukt Hitec. Man velger jo selv hvor mye spenn man legger i potten...

            3D Hobby Shop 47" Extra 300 SHP
            Tenkte på vei hjem idag at jeg glemte å spørre deg om dette i Vollen, men tenkte jeg skulle ringe. Men hva servoer er det du har i Edgen da? Links!

            Originally posted by bardp View Post
            Takk takk, skal titte på disse!
            Thomas Kristensen (30)
            Oslo, Grefsen

            Radio: Spektrum DX6i & DX8
            Ultra Micro: Mange forskjellige
            Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
            Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

            Comment


            • #7
              Støtter Arne - Hitec65MG er et sikkert valg, dyre er dem heller ikke - disse har du lenge.. Kjører disse i min gode,gamle EF 48" - funker knallbra.

              HK har disse inne også, om du alikevel skal kjøre Turnigy ESC.

              HobbyKing R/C Hobby Store : Hitec HS-65MG Micro Metal Gear Servo 1.8kg/12g/0.14sec
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Det er denne sant?
                (MFN) ModellflyNytt.no

                3DHS har i allefall ført denne tidligere men er utgått nå. Søkte litt på den tidligere i år da en maken modell (mulig samme) lå ute for salg. Men mulig Above All har overtatt modellen. Det er i såfall ikke første 3DHS modellen jeg har hørt som er blitt overtatt av Above All. Ser i allefall ut som 3DHS selger deler fortsatt... http://www.3dhobbyshop.com/47-SHP_c_688.html
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Originally posted by alflovvold View Post
                  Støtter Arne - Hitec65MG er et sikkert valg, dyre er dem heller ikke - disse har du lenge.. Kjører disse i min gode,gamle EF 48" - funker knallbra.

                  HK har disse inne også, om du alikevel skal kjøre Turnigy ESC.

                  HobbyKing R/C Hobby Store : Hitec HS-65MG Micro Metal Gear Servo 1.8kg/12g/0.14sec
                  Disse ligger på 250-300 i Norge ja? Regner det er de som heter Hitec 65 MG Mighty Feather?

                  Originally posted by arhennie View Post
                  Det er denne sant?
                  (MFN) ModellflyNytt.no

                  3DHS har i allefall ført denne tidligere men er utgått nå. Søkte litt på den tidligere i år da en maken modell (mulig samme) lå ute for salg. Men mulig Above All har overtatt modellen. Det er i såfall ikke første 3DHS modellen jeg har hørt som er blitt overtatt av Above All. Ser i allefall ut som 3DHS selger deler fortsatt... 47 SHP
                  Det ligner veldig i konstruksjonen. Samme motorbukk, festeanordning til understell, rorhorn/overføringer etc. Men har et helt andre farger på skjemaet, hovedsaklig sort, med rødt og hvitt. Mulig det er samme skjema (har flyet på jobben, der jeg har hobbyrom) bare i andre farger, men har Googlet lenge og vel, men finner ikke samme fly/skjema noen steder. Men er 95% sikker på at det er samme fly.

                  Tror det er samme fly du tenker på, var den som ble gitt bort her på MFN av Kapia.
                  Thomas Kristensen (30)
                  Oslo, Grefsen

                  Radio: Spektrum DX6i & DX8
                  Ultra Micro: Mange forskjellige
                  Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                  Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                  Comment


                  • #10
                    Maiden snart Thomas?
                    Rune Haugen
                    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                    " It's all 100% electric ! "


                    Comment


                    • #11
                      Venter ennå på at Rickshawen fra HobbyKing skal ankomme. De måtte visstnok innom suppestasjonen i Sveits...
                      Thomas Kristensen (30)
                      Oslo, Grefsen

                      Radio: Spektrum DX6i & DX8
                      Ultra Micro: Mange forskjellige
                      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                      Comment


                      • #12
                        Mja, ting tar tid og litt feilbestilling.

                        Men ser nå ut som at jeg går for noen HK-servoer i balanseror og Hitec HS-82MG til høyderor/sideror. 65MG'ene blir litt for små for festene i fuselage. Så må noen litt større til ser det ut som.
                        Thomas Kristensen (30)
                        Oslo, Grefsen

                        Radio: Spektrum DX6i & DX8
                        Ultra Micro: Mange forskjellige
                        Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                        Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                        Comment

                        Working...
                        X