Announcement

Collapse
No announcement yet.

Og hva kommer nå? En ulti type stor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det er vel min det der..? Usj, skal male ikveld - men blir artig å montere den ila. helgen

    Hm, lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med lufting mm.. blir vel litt varmere de bakre cylindre?
    Last edited by alflovvold; 04-10-12, 13:28.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • det står litt om bafling her

      Click image for larger version

Name:	220vent-scheme.jpg
Views:	2
Size:	58.5 KB
ID:	593522
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • Det finnes to måter å avkjøle de bakre sylinerene: Anders-måten og Alf-måten.

        Anders-måten er sånn jeg har gjort på 3 fly. Lage luftinntak som leder luften ned på de bakre sylinderene. Funker hvertfall ikke noe dårligere enn den andre måten.

        Alf-måten: Mere for de som er skeptiske og perfeksjonister De bygger baffling i hele cowlingen og tetter alle kanter sånn at luften som kommer inn i cowling blir presset ned ved ca 2mm klaring ved sylindrene og ut under. Krever noe arbeid og står godt forklart på FG Håper du tar denne med et smil

        Mye tøffere med luftinntak som fungerer
        Last edited by anders e; 04-10-12, 17:02.

        Comment


        • Og hva kommer nå? En ulti type stor.

          Haha knall! Selvsagt, ikke mye selvhøytidelig her på berget!

          Har faktisk montert ferdig stabber igår kveld, får se hva jeg får lurt meg til ila. helgen. Fått meg kjæreste som er greit å bruke litt tid på også hehe..

          Mintor220 har jo kommet, ligger hos Odd! Får vel få henta den snart, ser helt rå ut!

          Bestillt 3w tank via Geir også, takk for tips Anders!

          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • Et spørsmål -

            får man tak i Honeycomb ( Herex ) her i Norge noe sted? Alternativt kjappeste fra utlandet?

            Bestillt direkte via.Krill tidligere, men det tok fort noen uker. :-/
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • Originally posted by alflovvold View Post
              Et spørsmål -

              får man tak i Honeycomb ( Herex ) her i Norge noe sted? Alternativt kjappeste fra utlandet?

              Bestillt direkte via.Krill tidligere, men det tok fort noen uker. :-/
              Hør med Olav Jørgensen på forumet,hvis han ikke leser dette selv da,mener han brukte det i en blogg her.
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • hør med ola f
                BOOMA Intelliswitch

                Odd A Eriksen

                Comment


                • Hei Pål
                  Hvordan går det med dette prosjektet. Har du fått montert mintor`n?

                  Er jo litt spent på hvordan denne motoren funker
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • Hei. Må ha nye headere da de som fulgte med motor ikke var byggd med høyretrekk.
                    Så det kan vel ta en stund før den flyr desverre.
                    Helikopter:
                    T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                    Radio
                    Spektrum dx 18

                    Comment


                    • Ohhh... kjipt
                      Godt det ikke er helt sesong akkurat nå da, men altid surt å sitte å vente på stuff.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • Og hva kommer nå? En ulti type stor.

                        Får du ikke vridd det på plass altså? Er jo noe fleks i silikon-skjøten også.. Ser ut til å gå akuratt på 40% Extra'n min, dog den 'ene cannisteren vil nesten skrape litt i tunellen..

                        Men det ordner seg nok!
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • Kan du ikke varme hederene og bøye dem litt? Det er vel ikke mye som skal til?

                          Comment


                          • Du er ferdig montert du eller, Alf. Snart klar til innkjøring av motor
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • Kjøre inn motor?????????
                              Er det sånn starte opp og jasse litt i 5min for å være sikker på at den går? I så fall gjør jeg noe riktig
                              Last edited by anders e; 03-11-12, 10:31.

                              Comment


                              • Originally posted by alflovvold View Post
                                Får du ikke vridd det på plass altså? Er jo noe fleks i silikon-skjøten også.. Ser ut til å gå akuratt på 40% Extra'n min, dog den 'ene cannisteren vil nesten skrape litt i tunellen..

                                Men det ordner seg nok!

                                Er ikke noe å vri på disse headerne. tror kanskje pipe tunnelen er litt trangere på ultimaten enn extraen.
                                Headere må også kortes inn litt for at ikke utblås skal komme midt i firewall.
                                Er litt lei at alt må mekkes og fikses. skulle nok kjøpt ultien da den var komplett med Da200.

                                Mintoren ser flott ut da, også er den på 20cc mer

                                Nå er det forresten heli som gjelder.
                                Helikopter:
                                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                                Radio
                                Spektrum dx 18

                                Comment

                                Working...
                                X