Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight vs Phoenix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Alibaba Manufacturer Directory - Suppliers, Manufacturers, Exporters & Importers

    Gå dit så kan du teste dem alle med din radio

    sent fra vibratorn!!
    Terje Vik

    Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

    Comment


    • #17
      Vil bar nevne at RF6 krever litt tweaking for å få til 3D på et skikkelig vis. Men det funker (i allefall for meg som nybegynner).

      Ut av boksen er det teknisk umulig å hovre uten at flyet roller til venstre, selv med fullt balanseror til høyre. Man må juster prop wash % evt. laste ned allerede editerte modeller som skal funke. Dette gjelder blant andre Yak 54 og Sbachen.

      Men det er visstnok sagt at det er en fix på vei i en update. Kjøpte 6'ern på mandag, og ble litt skuffa først. Men nå funker det greit.

      Kilde: Knife Edge Forums - Airplane hover - can't stop torque rolling...
      Thomas Kristensen (30)
      Oslo, Grefsen

      Radio: Spektrum DX6i & DX8
      Ultra Micro: Mange forskjellige
      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

      Comment


      • #18
        Er det ikke bare å liksegodt øve inn TQ når den er slik da, først som sist?

        Funker det ikke å rett å slett sette opp mer aileron utslag?
        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

        Comment


        • #19
          Sånn er jo min G5.5 også når den står på "avansert" vanskelighetsgrad, på enkelte modeller med litt lite bal-ror..
          Virker som den får både mere torq roll i hover, og mere følsom for wing rock i harrier på "avansert".. Ikke så mye, men noe..

          Men de fleste modellene må uansett moddes for å bli noenlunde troverdige synes nå jeg.. For ikke å snakke om at veldig mange nedlastbare modeller, virker som de er laget for at de skal være enklest mulig å fly.. Heldigvis finnes det knallgode modeller også da
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

          Comment


          • #20
            Originally posted by alflovvold View Post
            Er det ikke bare å liksegodt øve inn TQ når den er slik da, først som sist?

            Funker det ikke å rett å slett sette opp mer aileron utslag?
            Joda. Bare mer utslag funker ikke. Men man kan også gjøre rorene litt større og trekke de nærmere fuselage for å få det til.

            Originally posted by ola` View Post
            Sånn er jo min G5.5 også når den står på "avansert" vanskelighetsgrad, på enkelte modeller med litt lite bal-ror..
            Virker som den får både mere torq roll i hover, og mere følsom for wing rock i harrier på "avansert".. Ikke så mye, men noe..

            Men de fleste modellene må uansett moddes for å bli noenlunde troverdige synes nå jeg.. For ikke å snakke om at veldig mange nedlastbare modeller, virker som de er laget for at de skal være enklest mulig å fly.. Heldigvis finnes det knallgode modeller også da
            Skal prøve på forskjellige vanskelighetsgrader. Men siden produsenten har sagt at de har sett dette og planlegger å fikse det, så er det nok mer en forglemmelse. Har noe med airfoil-programmering og masse teknisk mumbojambo å gjøre..
            Thomas Kristensen (30)
            Oslo, Grefsen

            Radio: Spektrum DX6i & DX8
            Ultra Micro: Mange forskjellige
            Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
            Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

            Comment


            • #21
              Takker for alle svar/innspill.
              Valget falt på RF 6.0 fra RCPro.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #22
                Godt valg.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #23
                  Jeg har brukt RealFlight 4.5 noen år nå til å fly helikopter. Jeg startet med 3.5 og gikk over på v4 da denne oppgraderingen kom inkludert i kjøpet av en 3.5versjon. Det rare er at jeg syns 3.5 fløy bedre (helikopter) enn 4.5...

                  Jeg er faktisk litt lunken på RF4.5, syns ikke den modellerer det jeg opplever når jeg flyr min AlignTrex700N FBL real-life. Det er mye mer hopp og sprett i sim enn i real-life. For å trene på Trex250 feks så må jeg velge en mye større maskin i RF for å få samme opplevelsen som real-life.

                  Syns derfor det er interssant når flere sier at Phoenix er bedre for helikopter. Jeg har ikke prøvd noen annet enn RF så langt....
                  Så tenker jeg:
                  - Jeg er FUTABA mann
                  - Men, jeg kunne godt tenke meg en E-flite MCPx... men her må jeg kjøpe(!) en Spectrum radio for å komme igang

                  Se her:
                  Phoenix RC Simulator V3 - Med Spektrum DX5e
                  ... denne kommer med fullt fungerende Spec DX5 2G4 radio.
                  Jeg tror søren meg dette er en bedre valg enn RF jeg? ... for de som ikke har Spectrum, men kunne tenke seg en MCPx til jul

                  Ka dokka tru?
                  Last edited by kesundt; 28-11-11, 23:00.
                  TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                  Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                  GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                  Realflight G45 simulator
                  Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                  Comment


                  • #24
                    Det var akkurat det jeg selv gjorde - bortsett fra at det var en dx6i i pakka jeg kjøpte. Det er en mer fullblods radio som kan programmeres - til forskjell fra lillebroren.

                    Phoenix er nok en ganske god sim - men det er fortsatt bare en sim. Langt unna the real thing, spør du meg. Men veldig nyttig for å lære inn stikkebevegelser og ekstremt nyttig for nybegyner som meg som kan få en feeling av hva man ikke må gjøre - og kanskje like viktig - lære inn nødprosedyrer.

                    Men sim er sim - jeg hovrer inverted og kan på en veldig god dag få til både baklengs flight og funnels. På en ekstremt god dag klarer jeg et par tikk takk i tic toc. Men på feltet? Forgetaboutit....

                    Mcpx er jeg derimot mer fan av Det er som en levende sim - og tåler en god del rundjuling, vil jeg påstå. Det er egentlig den jeg har å takke for at jeg i det hele tatt klarer å fly noen høvelige åttetall ute
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #25
                      Nå har jeg Phoenix selv, men har prøvd RF 3.5 tror jeg det var.

                      Det jeg savner med Phoenix er først og fremst flere kameravinkler. Som muligheten til å følge flyet/helikopteret. Det gjør at man man dra høyt opp og trene på ting på tur ned uten at man treffer bakken etter to forsøk. Og med det kommer også muligheten til noe annet enn fotorealistisk flyområder. Gi meg et helt flatt landskap med blå himmel og gress/asfaltstripe, uten trær og andre ting som er i veien. Da har jeg det jeg trenger.

                      Fotorealistisk er uansett ikke veldig realistisk.

                      Så ditt valg av RF6 er veldig bra. Mulig det finnes, men det eneste jeg ville savnet med RF, er muligheten til å koble seg direkte til maskinen utenom den medfølgende radioen. Slik som Phoenix har. Mindre stash å drasse på når man drar noen vei.
                      Ørjan Pettersen
                      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                      Comment


                      • #26
                        Noen som veit hvordan jeg kan få satt opp litt expo på G6`n. Sliter med å holde flyet i hoover uten at den torker. Må ha myyyyye utslag og da blir den rimelig kilen uten noe expo.
                        Mulig jeg er litt tilbakestående her, men har ikke funnet ut av dette problemet
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #27
                          Har du oppdatert til siste versjon? 6.0.27 eller noe? Skal torque mye mindre da. Ellers må du vel inn å editere selve flyet for å fikse på expo (husker ikke i farten hvor). Synes Yak 3D modellen ikke er så ille, og er betraktelig mye enklere med low rate på.
                          Thomas Kristensen (30)
                          Oslo, Grefsen

                          Radio: Spektrum DX6i & DX8
                          Ultra Micro: Mange forskjellige
                          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                          Comment


                          • #28
                            Editer flyet (ikke quick edit) gå inn på Software Radio - så output channel 1,2,3,4,5,6 etc. Så ser du expo innstillinger.

                            Du må muligens i menyen Options -> Display Properties -> Advanced for å se alle options.
                            Thomas Kristensen (30)
                            Oslo, Grefsen

                            Radio: Spektrum DX6i & DX8
                            Ultra Micro: Mange forskjellige
                            Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                            Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                            Comment

                            Working...
                            X