Announcement

Collapse
No announcement yet.

Realflight vs Phoenix

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Realflight vs Phoenix

    Skal ha meg ny Flysim.

    Hvem skal jeg velge? Skal være god til 3D flytrening? Har lyst til å prøve Phoenix`n. Hva mener dere der ute som har testet begge.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    RF har bedre fysikk simulering enn Phoenix IMO. Ble helt feil samme hvor mye jeg tweaket i Phoenix.

    Bruker selv en gammel versjon av Aerofly, som ser ganske shabby ut, men fått tweaket til med ymse parametre på 2.6m Extra'n så det begynner å ligne noe..

    Men av de to så synes jeg definitivt RF funker best, sånn ut-av-boksen.

    Det hjelper ikke undertegnede at Phoenix byr på flere modeller og gratis oppdateringer når det "føles" helt feil. Har inntrykk at det funker bedre for heli folket.

    Min mening!
    Last edited by alflovvold; 25-11-11, 00:19.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Jeg også har begge men bruker RF. Stor pluss med RF er at den har egen sender box så slipper du gå og hente 8fg'n hver gang du har 5min til overs
      BOOMA Intelliswitch

      Odd A Eriksen

      Comment


      • #4
        Kjører den siste RF 6 og det har skjedd en god del med den siste oppdateringen mye bedre på det meste, sammenliget med Phoenix og Aerofly har de en god del jobb å gjøre for å komme opp på nivå med Rf 6 syns jeg
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Originally posted by alflovvold View Post
          Har inntrykk at det funker bedre for heli folket.
          Stemmer det.. De fleste som flyr heli bruker Phoenix.. Av en eller annen grunn føles heli-fysikken mer naturlig i Phoenix, og fly-fysikken føles mer naturlig i RealFlight..

          Som program synes jeg Phoenix er hakket mer komfortabelt å bruke.. Bl.a fordi oppgraderinger er gratis og det mer eller mindre vedlikeholder seg seg selv..
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment


          • #6
            Kan en oppgradere RF ver 5 til Versjon 6 eller må en kjøpe hele stasen på nytt?

            Comment


            • #7
              Du får oppgradering til versjon 4 og opp til ca 500 hos bla modellers.com og rcpro.no, eller 50$ hos Tower, men om det er no vits med tanke på frakt og moms spørs. Teit at RF ikke følger med i tiden og tilbyr nedlasting mot betaling, men heller putter en CD i en stor eske som dermed koster mye å sende.

              Comment


              • #8
                Nei for beskyttelse mot piratkopiering har sikkert ingenting med saken å gjøre.

                For min del så skal jeg ha den nye "senderen" til RF som de må sende uansett..


                @Tertitten: Både phoenix og RF er gode, så med mindre du er veldig pirkete (og hvem er vel det innen denne sporten/hobbyn her?!) så vil du bli fornøyd med begge.

                Phoenix fungerer bedre på gamle pcer enn det RF gjør. Jeg har 3år gammel pc, og det går så glatt som jeg kunne ønske her(RF altså).
                Grafikkmessig syns jeg ikke det er noen forskjell, det ser kunstig ut uansett.
                RF har et lite knippe modeller å velge i standar, men et hav å velge i på Knife Edge Swap Pages .
                Den ekstra senderen som følger med RF setter jeg pris på, da jeg slipper å tenke på å dra med radioen inn i huset når jeg plutselig får lyst til å trene litt.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lacappuchino View Post
                  Nei for beskyttelse mot piratkopiering har sikkert ingenting med saken å gjøre.
                  Jeg snakker om oppgraderingen, ikke hele simulatoren. Og piratkopiering av cd'er er jo kjempevanskelig, jeg tror faktisk det aldri har skjedd noensinne.

                  Comment


                  • #10
                    Da er oppgradering lagt i handlekurven til RCpro.
                    Ble sandelig ikke billig dette måte jo bestille meg ny PC også men håper denne kan kjøre RF uten og hakke.
                    HP EliteBook 8760w 17.3" Full HD
                    Quadro 4000M,Core i7-2630QM,8GB RAM,750GB HDD,Blu-Ray,BT,Webcam,W7 Pro

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Kyrre View Post
                      Jeg snakker om oppgraderingen, ikke hele simulatoren. Og piratkopiering av cd'er er jo kjempevanskelig, jeg tror faktisk det aldri har skjedd noensinne.
                      Hehehe..
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kyrre View Post
                        Jeg snakker om oppgraderingen, ikke hele simulatoren. Og piratkopiering av cd'er er jo kjempevanskelig, jeg tror faktisk det aldri har skjedd noensinne.
                        Hvis du tror du får flydd RF 5.0 med kun en piratkopi av en plate så, henger du ikke helt med :P


                        Men forsåvidt helt enig i at de burde gjøre mange ting tilgjengelig via nedlasting. Det hadde spart både firma og oss for penger uten tvil.
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #13
                          Men forsåvidt helt enig i at de burde gjøre mange ting tilgjengelig via nedlasting. Det hadde spart både firma og oss for penger uten tvil.
                          Noe skal da RC butikkene leve av.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by lacappuchino View Post
                            Hvis du tror du får flydd RF 5.0 med kun en piratkopi av en plate så, henger du ikke helt med :P


                            Men forsåvidt helt enig i at de burde gjøre mange ting tilgjengelig via nedlasting. Det hadde spart både firma og oss for penger uten tvil.
                            Jeg vet at man trenger radioen for å få spillt, har RF 4.5 selv. Poenget mitt var at det å putte ting på cd er ingen beskyttelse mot piratkopiering. Og derfor burde det ikke være no problem å gjøre oppgradringen nedlastbar siden kopibeskyttelsen allerede er i radioen man må ha fra før.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bardp View Post
                              Noe skal da RC butikkene leve av.
                              Det er mange som har løst akkurat det problemet: Hvis du skal kjøpe en Adobe-lisens er det ikke helt uvanlig å henvende seg til en forhandler, som sørger for at du får det du trenger. Det samme gjelder Microsoft. Og det kan nevnes flere eksempler.
                              Phoenix kjøpte jeg i butikk, men oppdateringene kommer via nettet.

                              Det er løsbart, om man vil.

                              Angåend radio: Jeg syns det faktisk er en fordel å bruke min ordinære radio når jeg simmer. Det er forskjell på radioer, og jeg syns det er bra å kunne fly med den radioen jeg pleier å fly med.

                              Jeg gikk for øvrig fra Real Flight Basic til Phoenix (først og fremst for å fly heli) - og HVILKEN forskjell! Det er knapt sammenlignbart. I Phoenix' favør. Men nå er vel RF fullversjon hakket bedre en basic-versjonen. Håper jeg...
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment

                              Working...
                              X