Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kjøp av RC Jetfly/Militært RC helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til kjøp av RC Jetfly/Militært RC helikopter

    Hei, er en gutt på 14 år som vil ha RC jetfly (ganske basic fly, noe som F15, F18 hornet o.l.) eller RC helikopter som er av militært utseende som f.eks. Black Hawk, Cobra helikopter osv. (må se ganske ekte ut og ikke seendes plastikk ut helst)

    Kan ikke være altfor dyrt heller...

    Har sett litt på nettet og i andre tråder her, men var ikke mye til hjelp.

    NB! Er nybegynner, så ikke noe fly for avanserte og helst ferdigmontert.
    Tusen takk for alle svar!

  • #2
    Heisann, Velkommen hit

    Rc jetfly fins i flere varianter, fra dem som ser ut som og høres ut som et jettfly. Dem er dyre ! her snakker vi mange tusen kroner.

    Du får fly som i hovedsak ser ut som jettfly men som er drevet av elektro vifte som er mye billiger. Men her er et stort men

    Dette er ikke modeller å lære å fly på. Jeg vil anbefale å kjøpe et fly som passer til opplæring og trening på først. Med instuktør kan du lære å fly på noen dager med effektiv flyving.

    Er litt trøtt nå, men kan komme med forslag til modell i morgen

    Natta
    **********************
    Mvh
    Stig Olsen
    Lillehammer MFK


    Nan Xplorer FullCarbon X tail
    Pike Perfect X tail
    Pike Brio / Giant
    Alpina 4001
    DG 500/22 Elan under opppussing
    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

    Futaba 12Fg Fasst

    Comment


    • #3
      Du bør som Seiler'n sier begynne med et såkalt nybegynnerfly/trainer. De har egenskaper som gjør det lettere å fly enn såkalte jetfly, som ofte må flys med god fart og da kan det fort gå galt. Og tro meg når jeg sier at det er mye som kan gå galt når man aldri har flydd før. Det ble lagt ut en video her på forumet som viser hvor galt det kan gå for en nybegynner med en F-15, men jeg finner den ikke nå, kanskje noen andre kan finne den.

      Comment


      • #4
        Hadde vært rått og se den videoen...

        Og har hørt flere nå i det siste si at det IKKE er lurt med jetfly for en nybegynner, og har forså ikke funnet noen RC helikoptre med militært utseende heller, og har ikke lyst på vanlig propellfly, så lurer på om jeg ikke går for en Art Tech Falcon Beginner 400
        NetshopXL / ARTTECH Falcon Beginner 400 RTF Li-Po, 2.4G, utomhus, L=610mm

        Skal vistnok være for sånne folk som beg oxo, hehe (har kun lyst på jet om jeg skal ha fly, men imed at det ikke er lurt så ^^, er litt på heli-stien nå)

        Comment


        • #5
          Hei!


          KDS 450QS RTF - ThrottleStore.Com

          Jeg tror dette helikopteret kan være et knallbra førstekjøp. KDS har veldig bra rykte på seg og er spesielt kjent i Sverige blant de forumene jeg leser jevnlig på. Myyye skryt!

          Dette er etter min mening en god pris dersom det virker som beskrevet.



          Uansett, 2000,- for et RTF heli med en kurant, god radio er ikke å forakte. Dette kan du i tillegg sette den skalakroppen du skulle ønske på dersom du er bastant på å absolutt

          Comment


          • #6
            Du kan jo starte med denne:
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Har litt ondt av gutten på filmen. Videoen viser både kvaliteten på mye av de RTF flyene i lavere prisklasse. Og hvorfor man ikke skal starte med en Jet som første fly. Men spørsmålet ditt er en klassiker på RCG. Et stort Amerikansk forum, med masse tips.

              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Det var den siste filmen jeg tenkte på, men den første er egentlig like bra. Mulig piloten er dritgod men det hjelper ikke når du får kålhuer til å kaste for deg.

                Nå ser det jo ut til at du heller mot helikopter, men et edf (jet) fly som kan fungere som første fly er http://www.brapris.no/index.php/sapac-red-arrows.html, det er utrolig snillt og kan fly ganske sakte. Throttlestore selger en annen Hawk enda billigere, men den har jeg ikke prøvd så jeg kan ikke si noe om hvordan den er. Men du bør uansett lære deg å fly på noe enklere. Skjønner ikke helt hva du har imot propell, litt teit hvis det er det eneste som holder deg fra å fly. Gå gjerne for helikopter, men vær klar over at det er vanskeligere å mestre enn et fly.
                Last edited by Kyrre; 29-11-11, 17:56.

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde ikke fløyet i så kraftig vind, men skjønner godt at han bare må prøve det nye flyet. Ved 3:23 svinger han til medvind og flyet blir tatt av vinden og kastet rundt selv om det står stødig på bakken.
                  Originally posted by ArneH View Post
                  Last edited by Biplan; 29-11-11, 18:56.
                  Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                  Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                  Comment


                  • #10
                    Det er vel kanskje litt som å prøve seg på tung motorsykkel uten å ha lært seg å sykle først?
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #11
                      Tror jeg går for helikopter Kyrre, for en annen med erfaring som jeg snakket med påstod også at det var for liten palss til fly her.

                      Og mulig jeg må regne med å trene litt ja, om ikke kjøpe ny propell et par ganger hehe... Men skal prøve først å ta det rooolig og så vidt lette over bakken

                      Comment

                      Working...
                      X