Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bedre realisme med Phoenix sim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bedre realisme med Phoenix sim

    Jeg leser støtt og stadig at Realflight får bedre kritikk på realisme spesielt på flymodeller. Er det noen "triks" for å få phoenix til å bli mer realistisk?

    Jeg bruker alt "stock" bortsett fra at jeg tweaker litt på roll og flip rate på Heli for å få det litt mer slik jeg har det på ekte. Når det kommer til fly så synest jeg ting er litt urealistisk på en måte. Prøvd å google litt men finner ingen guider for å få bedre realisme etc uten hell!

    Tips mottas med stor takk

  • #2
    På helikopter prøver jeg å sette parameterne mest mulig likt det de er i virkeligheten.. Setter først opp samme headspeed, setter opp motoren med omtrent samme effekt og så tweaker jeg cyclic tuning og expo til det føles bra..

    Nå er ikke jeg noen ekspert på planker, men legger du på litt expo og kanskje litt vind så synes jeg ikke jeg flyene er noe dårligere enn i RF.. Eneste må være at de føles litt statiske når du flyr helt vindstille..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Brumm View Post
      På helikopter prøver jeg å sette parameterne mest mulig likt det de er i virkeligheten.. Setter først opp samme headspeed, setter opp motoren med omtrent samme effekt og så tweaker jeg cyclic tuning og expo til det føles bra..

      Nå er ikke jeg noen ekspert på planker, men legger du på litt expo og kanskje litt vind så synes jeg ikke jeg flyene er noe dårligere enn i RF.. Eneste må være at de føles litt statiske når du flyr helt vindstille..

      Bruker du da samme modell på phoenix som du i utgangspunktet flyr med? Jeg bruker en del Trex 700 elektro på phoenix og den føler jeg er mest lik min 600, men som sagt så har jeg ikke forandret på parameterne. Skal prøve å leke meg litt å se om jeg blir mer happy med feelingen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trulsen View Post
        Bruker du da samme modell på phoenix som du i utgangspunktet flyr med? Jeg bruker en del Trex 700 elektro på phoenix og den føler jeg er mest lik min 600, men som sagt så har jeg ikke forandret på parameterne. Skal prøve å leke meg litt å se om jeg blir mer happy med feelingen.
        Ja, jeg bruker samme modeller i Phoenix som i virkeligheten.. Etter at jeg konverterte til Vbar føles sim veldig realistisk..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment

        Working...
        X