Announcement

Collapse
No announcement yet.

SebArt Wind S 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SebArt Wind S 50E

    Nytt leketøy på vei fra autopartner. Tenkt til å prøve meg på litt program-flyving, ikke bare gung-ho-mofo uten mål og mening flyving

    Kanskje litt liten for patternmodell men det er dette jeg har plass til i hangaren nå.

    Kom gjerne med inspill om du har noe erfaring med modellen.

    Følgende oppsett blir brukt:
    Hacker A50-16S
    Hacker X-Pro 70 opto
    CC PRO BEC 20A
    3x Hitec HS-5625MG
    2x Hitec HS-5245MG
    Xoar 16x10 & 16x12
    Spektrum AR7100

    Eneste som ikke er bestilt er batteri men det blir 6S 4000mah av en eller annen type.
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

  • #2
    Stian: ref mailing. Fløy med APC17x10 i Wind 50 i helgen med OS 50 size motor kv 375. Det er vel samme kv som Hackeren du har bestilt? Trakk ca 1400W statisk med 6S. 16x10 ble for lite i vind og bremser litt for lite i stup. Med 17x10 var det som å ha et nytt fly.

    Du kan sikkert gå opp til 4500 mAh for å få litt mer tyngde i modellen. Den blåser bort bokstavelig talt når det er litt vind noe det somregel er.

    Hvorfor Xoar når det finnes APC? Wind 50 er ingen 3D-modell.



    Henning

    Comment


    • #3
      Originally posted by Balsahøvel View Post
      Stian: ref mailing. Fløy med APC17x10 i Wind 50 i helgen med OS 50 size motor kv 375. Det er vel samme kv som Hackeren du har bestilt? Trakk ca 1400W statisk med 6S. 16x10 ble for lite i vind og bremser litt for lite i stup. Med 17x10 var det som å ha et nytt fly.

      Du kan sikkert gå opp til 4500 mAh for å få litt mer tyngde i modellen. Den blåser bort bokstavelig talt når det er litt vind noe det somregel er.

      Hvorfor Xoar når det finnes APC? Wind 50 er ingen 3D-modell.



      Henning
      Takk for oppdatering Henning!
      Ble Xoar siden det var på lager, 17x10 skal også testes. Ser det er flere som har brukt Xoar på denne modellen og ikke har hatt noe å utsette på det. Og nei, skal ikke flys 3D denne nei

      Hackern har 380kv så tilnærmet lik.

      Tror du det blir for heavy å gå opp til 5000mah?
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        En annen i klubben flyr Wind 50 med 6S 4500 mAh og det fungerer fint. Han har forøvrig anbefalt oppsett fra Hacker. 5000 har jeg ingen formening om.


        Henning

        Comment


        • #5
          Da har første "lass" kommet.

          Click image for larger version

Name:	stæsj.jpg
Views:	1
Size:	85.9 KB
ID:	583465
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #6
            Med 4000 måtte jeg legge 40gram i halen. 3600 nanotech var perfekt til samme motor og reg. nydelig modell, gir masse respons på riktig balanse. Husk å få til max oppløsning på servoene . gled deg masse.

            Comment


            • #7
              Jeg har en lite brukt CC BEC Pro 20A liggende fra 6hven jeg hadde en gang, hvis du vil ha den.
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #8
                Originally posted by spewster View Post
                Nytt leketøy på vei fra autopartner. Tenkt til å prøve meg på litt program-flyving, ikke bare gung-ho-mofo uten mål og mening flyving

                Kanskje litt liten for patternmodell men det er dette jeg har plass til i hangaren nå.

                Kom gjerne med inspill om du har noe erfaring med modellen.



                Følgende oppsett blir brukt:
                Hacker A50-16S
                Hacker X-Pro 70 opto
                CC PRO BEC 20A
                3x Hitec HS-5625MG
                2x Hitec HS-5245MG
                Xoar 16x10 & 16x12
                Spektrum AR7100

                Eneste som ikke er bestilt er batteri men det blir 6S 4000mah av en eller annen type.
                Gled deg , utrolig retningstabil presisjonsflyvemodell som er helt i andre enden av et 3d maskin ,en kompis av meg har denne og han er kjempefornøyd , han har det anbefalte oppsettet til Sebart .
                Han kjører 6s 4500mah batt , måtte flytte batteriet litt bakover for at den sku gå perfekt i alle øvelser .........
                Øyvind

                www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                Comment


                • #9
                  Originally posted by lacappuchino View Post
                  Jeg har en lite brukt CC BEC Pro 20A liggende fra 6hven jeg hadde en gang, hvis du vil ha den.
                  Takk for tilbudet men den er allerde sendt
                  Stian Håvak (82)
                  Fly low or crash trying!

                  MFN @ Facebook - Like!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by smsyak View Post
                    Med 4000 måtte jeg legge 40gram i halen. 3600 nanotech var perfekt til samme motor og reg. nydelig modell, gir masse respons på riktig balanse. Husk å få til max oppløsning på servoene . gled deg masse.
                    Hei, ser ikke ut som nanotech finnes i 3600mah, mener du 3300mah batteriene? Kan du veie et så jeg har noe å sammenligne mot når jeg nå skal bestille batterier.
                    Stian Håvak (82)
                    Fly low or crash trying!

                    MFN @ Facebook - Like!

                    Comment


                    • #11
                      Hei, ja du har helt rett 3300mAh 35-70C ca 530 gram. De 4 Ah pakkene jeg har veier fra 650 - 700 gram og det ble i tyngste laget.
                      Med 3300 pakken har jeg en safe flytid på 7 minutter (rest per celle er da rundt 3,8 volt)

                      Comment


                      • #12
                        Ser at Hacker sitt topfuel batteri 6S 4000 veier 565 gram

                        Comment


                        • #13
                          Et Nano Tech 45c-90c 6S 4000mah veier 580 gram påmontert UltraDeans
                          Øyvind

                          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                          Comment


                          • #14
                            25C holder for den modellen. Ikke noe poeng å fly rundt med mer C-rating enn nødvendig. Høyere C har hyere vekt og pris. Det er nok mye kreativ C-rating ute å går også.

                            Med et strømtrekk på 70 A og en kapasitet på 4000 mAh blir det 17,5C


                            Henning

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Balsahøvel View Post
                              25C holder for den modellen. Ikke noe poeng å fly rundt med mer C-rating enn nødvendig. Høyere C har hyere vekt og pris. Det er nok mye kreativ C-rating ute å går også.

                              Med et strømtrekk på 70 A og en kapasitet på 4000 mAh blir det 17,5C


                              Henning
                              Høyere C jo mer sprut i Vertikalene
                              Øyvind

                              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                              Comment

                              Working...
                              X