Announcement

Collapse
No announcement yet.

SebArt Wind S 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Litespeed View Post
    Høyere C jo mer sprut i Vertikalene
    Høyere C er ikke det samme som høyere Nitroprosent! Det er motoren som trekker strøm ikke batteriet som dytter strøm.

    Hvis man har et motoroppsett som trekker 100 A ut fra en pakke med kapasitet på 4000 mAh (25 C) vil man ligge på maksgrensen og kanskje ikke å anbefale. Da vil en pakke med høyere C-rating være å anbefale. Batteriet blir en begrensende faktor.

    Med et strømtrekk på 70 A og en kapasitet på 4000 mAh blir det 17,5C og er innenfor med god margin gitt at den C-ratingen er reel.

    Vil man ha sprut i vertikale på Wind 50 eller andre Pattenfly? Nei, man vil ha konstantfart og ikke mer power enn man trenger.

    Comment


    • #17
      Hei hei! ja dette er et veldig bra fly, overraskende bra i luften. Brukte selv 4500-5000Mah 25C, holder i massevis. Det er kjapt og bytte propell, så det er bare og teste hva som fungerer av APC og Xoar. Selv målte jeg på min kjerre, og det ga mer "power" ved bruk av APC.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Balsahøvel View Post
        Høyere C er ikke det samme som høyere Nitroprosent! Det er motoren som trekker strøm ikke batteriet som dytter strøm.

        Hvis man har et motoroppsett som trekker 100 A ut fra en pakke med kapasitet på 4000 mAh (25 C) vil man ligge på maksgrensen og kanskje ikke å anbefale. Da vil en pakke med høyere C-rating være å anbefale. Batteriet blir en begrensende faktor.

        Med et strømtrekk på 70 A og en kapasitet på 4000 mAh blir det 17,5C og er innenfor med god margin gitt at den C-ratingen er reel.

        Vil man ha sprut i vertikale på Wind 50 eller andre Pattenfly? Nei, man vil ha konstantfart og ikke mer power enn man trenger.
        Klar over det da ......men er tilhenger av sprut i vertikalene selv om det er et Patternfly.......
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #19
          Originally posted by Leif Sverre View Post
          Hei hei! ja dette er et veldig bra fly, overraskende bra i luften. Brukte selv 4500-5000Mah 25C, holder i massevis. Det er kjapt og bytte propell, så det er bare og teste hva som fungerer av APC og Xoar. Selv målte jeg på min kjerre, og det ga mer "power" ved bruk av APC.
          Takk!

          Hvordan var det å treffe CG med 5000mah?
          Kjenner en luring som kanskje skal kvitte seg med noen

          Hva slags propell kjørte du med 5000mah?
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #20
            Originally posted by spewster View Post
            Takk!

            Hvordan var det å treffe CG med 5000mah?
            Kjenner en luring som kanskje skal kvitte seg med noen

            Hva slags propell kjørte du med 5000mah?
            Jeg hadde ingen problemmer med CG, batteriet var nesten helt bak til vingestaget med 4500Mah 25C, og ca 1,5 cm fra vingestaget med 5000Mah 25C. Jeg hadde ekstra vekt bak "kjøre"-batteriet, da jeg brukte mottakerbatteri. jeg endte opp med og bruke APC 16 x 9/8 for og få lengst mulig flytid.

            Denne er vel dugende til litt forskning for og finne riktig propp m.m

            Drive Calculator

            MotoCalc Electric Flight Performance Prediction Software
            Last edited by Leif Sverre; 05-12-11, 19:43.

            Comment


            • #21
              Hej,

              Jag har också en Wind S 50E som jag flugit med sen förra sommaren, ett par hundra flygningar vid det här laget. Jag är mycket nöjd med modellen. Skrev lite om montering och flygning här om nån är intresserad:
              RE: New Sebart Wind 50E
              (inlägg #480 och vidare)

              /Bo

              Comment


              • #22
                Hadde maiden på min i dag. Bruker 4000 zippy pakker og den balanserer bra med pakken helt bak i batterikassa.

                Får vurdere en 17x10 prop, men syntes den fløy helt topp med 16x10 også. Fløy gjennom sport 07 programmet uten for store problemer i noe vind, så jeg er kjempefornøyd

                Hva slags mikser har dere lagt inn? Kjørte uten noe denne gangen, men ser at det anbefales ett par mikser i manualen.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Morten Brun View Post
                  Hadde maiden på min i dag. Bruker 4000 zippy pakker og den balanserer bra med pakken helt bak i batterikassa.
                  Har du opplevd noe problem med Zippy? En slektning krasja sitt da han mistet all power. Batteriet hadde få turer. Selv kjører jeg Turnigy Nano-tech til trening. Har 2 sett med hyperion om jeg skulle finne på å melde meg på konkurranse.

                  Espen Kristensen

                  Comment


                  • #24
                    Kjøpte disse brukt sammen med flyet. Da jeg fikk dem var cellene helt ute av balanse etter at de var ladet opp på tidligere eiers lader. En av cellene var på 3.8 og en på 4.27!!! Satte dem på cycle på powerlab'en og fløy fire turer med dem i dag uten problemer. Alle cellene kommer nå ut på 4.2v.

                    Fant de ut hva som var galt med de da han mistet power? Har flydd mye zippy på 450'en uten trøbbel, så jeg stoler på dem så lenge cellene kommer ut balansert fra ladern.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Morten Brun View Post
                      Fant de ut hva som var galt med de da han mistet power? Har flydd mye zippy på 450'en uten trøbbel, så jeg stoler på dem så lenge cellene kommer ut balansert fra ladern.
                      Nei jeg tror ikke han forsket så mye mer på det. Jeg slett litt med et annet hobbyking batteri. Nano-tech fra turnigy brukte veldig lang tid i min imax quad ladder. Har nå skaffet en Robbe Power Peak I4 EQ-BID (POWER PEAK® I4 EQ-BID). Batteriene er alltid fint balansert ut fra den og når jeg tapper de til 3,7-3,8 så bruker jeg ca 40min. Slet med noen celler på noen flightpower batterier men disse fikk jeg balansert fint i robben.

                      Hvordan flyr Wind S50E? Har du prøvd med mix som du nevnte? Har litt lyst på en slik da jeg fra før har Angel 50 som er i bruk og Wind 110 som er klar for maiden. Ser det anbefales også mix på disse, men vet ikke om jeg skal legge inn eller ikke.

                      Espen Kristensen

                      Comment


                      • #26
                        Hej,

                        Jag har DesirePower 6 cell V8 35C 5200 mAh (vikt ca 760 gram) till min Sebart Wind S 50E. Fungerar bra. Har sidoroderservot bak i kroppen. Inget extra bly nånstans. Hacker A50-16S V2, APC Thin Electric 17x10E propeller. Castle Creation Phoenix ICE 100 ESC med BEC. 70 amp på fullgas i luften, 1699 watt på fullgas i luften, temp på ESC ca 50 grader Celsius som mest.
                        Har några hundra flygningar sen förra sommaren, flugit ganska mycket i vinter också på isen.

                        /Bo
                        Last edited by bem; 20-05-12, 13:08.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Espen Kristensen View Post
                          Hvordan flyr Wind S50E? Har du prøvd med mix som du nevnte? Har litt lyst på en slik da jeg fra før har Angel 50 som er i bruk og Wind 110 som er klar for maiden. Ser det anbefales også mix på disse, men vet ikke om jeg skal legge inn eller ikke.
                          Wind'en flyr godt. Blir litt lett hvis det er mye vind, men det blir bare ekstra trening på å kompensere
                          Fikk ikke testet mix i dag, ene hjulkåpa snudde seg på takeoff, og landinga ble så som så, men klarte å berge den. Må bare bestille ny prop. Tenker jeg går for en 17x10 nå.

                          Comment

                          Working...
                          X