Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radjet fra hobbycity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En ting til. Ser ut som flyet ditt er veldig tett i front? FunJet har en åpning i front slik at man får luftstrømning gjennom kroppen. Man behøver jo å kjøle motor og ESC. Den jeg har sett noen har gjort er å sette ESC utenfor kroppen. Oppå ryggen på flyet. Ødelegger vel aerodynmikken ganske bra tipper jeg men...
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      hehe. enda et par år til det, så imellom tida er jeg en student

      så fine ut de HET motorene, men er det montering foran eller bak på de?

      hvordan er den monteringsmetoden på funjetten? ser ut som den svarte plastringen bakerst er base for motorfestet, stemmer det?
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #18
        er forholdsvis tett ja, men jeg har kutta ut en åpning litt foran esc, og motor kan jeg la stå i friluft
        burde vel se etter andre løsninger hvis jeg får tak i noen mer futt i motor og esc
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #19
          Originally posted by Øyvind M View Post
          så fine ut de HET motorene, men er det montering foran eller bak på de?

          hvordan er den monteringsmetoden på funjetten? ser ut som den svarte plastringen bakerst er base for motorfestet, stemmer det?
          Ja stemmer. Man skrur motoren til denne platen. Feste der akslingen kommer ut. Som på en heli motor. Men helimotorene er outrunnere. Disse HET motorene her er inrunnere. Så ingen roterende deler utvendig på motoren.
          Denne platen har i tillegg justering slik at man kan tilte motren opp/ned for korrekt thrust.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #20
            Har du sjekket ut Funfighter serien til HK? Med fire celler får du 150 kmt + for 100$, og det inkluderer to 850mah 45~90C batterier.

            Og skal du ha mer kraft i Radjet'en må du i det minste forsterke vingene med en vingebjelke, det blir anbefalt i HK review videoen. Denne motoren Attention Required! | Cloudflare har litt lavere kv enn den du linker til. den kommer med både propell- og motorfeste, og akslingen kan reverseres.
            Last edited by Kyrre; 21-12-11, 19:12.

            Comment


            • #21
              har du prøvd motoren du linker til? den så fin ut den og vet du om den jeg linket til kan reversere akslingen?

              funfighter serien har jeg ikke sjekket ut. likte godt designet på radjet'n ligner på et jetfly i lufta!!

              takk for alle svar så langt!!
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #22
                Jeg har to stykker, men har desverre ikke fått brukt dem ennå. Jeg har ikke prøvd å reverse skaftet, men det er fullt mulig. Eneste problemet er at skaftene ofte sitter no j**** så man må bruke kraft samtidig som man må passe på at man ikke bøyer skaftet.

                Comment


                • #23


                  her fant jeg en video. tror kanskje jeg skulle kjøpt et par sånne motorer jeg...hehe
                  tror det blir et par 5s og et par 4s batterier til radjetten jeg da. og en HK SS eller turnigy plush esc. noen forslag her? billig som funker med bec.

                  jeg spør kanskje dumt. men kan dette være noe? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                  ser det er "heli" esc, men skal jo ikke ha noen fiffige instillinger på esc'n uansett.

                  PS! dette er et morsomt prøve prosjekt. driver mest med heli, men det å "bygge" og modde noe selv er gøy et heli nå til dags kommer som byggesett, ikke like spennende.......
                  Last edited by Øyvind M; 21-12-11, 21:24.
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #24
                    når jeg snur akslinga, kan det jo hende jeg bøyern.

                    vil dissa da passe motorn?

                    HobbyKing R/C Hobby Store : NTM Prop Drive 2836 Series Replacement Shaft

                    den er 4mm og 55mm, slik som motorns orginale
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #25
                      da ble en turnigy 2836-2350 kjøpt. sammen med en turnigy plush 60amp. og noen 4s 1600mah batterier. så da er det bare å smøre seg med tålmodighet intil det er i hus
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #26
                        Klar juleflyging på isen da vel??
                        Godt å se at du har byttet ut bladene med vinger hehe!
                        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                        EF Yak-54. 110"
                        EF MXS 83"
                        GB Yak-55 2,2m

                        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                        Takk til:
                        Autopartner.se
                        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                        Comment


                        • #27
                          Bare husk å stive opp vingene før du flyr med det oppsettet, hvis ikke vil du få se at flyet virkelig flakser med vingene som Colargol. Jeg har opplevd dette selv med en flygende vinge jeg hadde altfor kraftig oppsett på. Ga full gass ut av et stup med god medvind som resulterte i heftig flutter som til slutt fikk vingen til å bokstavelig talt eksplodere i luften og spre seg utover et større område.

                          Comment


                          • #28
                            ang å stive opp vingene. i form av karbon list som jeg kutter spor til? eller burde jeg borre ut vingene og bruke karbonrør?

                            @ Kenneth. Ja nå på vintern stoler jeg ikke på at fingra holder seg over frysepunktet, så da er det bedre å fly med noe som ser like dårlig ut i lufta som på bakken
                            Last edited by Øyvind M; 23-12-11, 09:36.
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment


                            • #29
                              Funjet'en har et rør som går gjennom kroppen, det er det jeg ville gjort. Bør være ganske enkelt, det er bare å lage et spor på undersiden av vingene som er dypt nok til at røret synker helt inn i vingen. Du kan se hvordan det er gjort på Funjet'en i manualen her http://h1072147.hobbyshopnow.com/Pro...Jet_Manual.pdf

                              Comment


                              • #30
                                takk for infoen
                                det som er, er vel å ikke lage et hull som er skjevt i kroppen, så det blir bøyd.
                                noen tips eller tanker der?

                                fant noen på den lokale sjappa.
                                http://www.absolutthobby.no/035105-c...0mm-1-stk.html
                                Last edited by Øyvind M; 23-12-11, 10:57.
                                dx7

                                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                                Løten MFK
                                Stay Frosty

                                Comment

                                Working...
                                X