Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radjet fra hobbycity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    nå har jeg fått bygd sammen flyet med carbon rør.

    kjøpte et 6øx80mm carbon rør, kutta da det ned til 66 mm.
    kjøpte en Boremaskinstativ - Biltema og satte pappas gamle slagborr nedi.
    fikk et ganske så bra resultat, bruke min biltema "dremel" og freste ut spor i underkant av vingene. nå har jeg limt det sammen med uhu por, noe som virker som fester bra
    motor, esc og batterier ligger på post sentralen i hamar, så regner med postmann kjem innom å gir meg forsinka julegave!
    nå gjenstår bare å få snudd om akselen på motoren og få plassert inn denne i flyet( tipper dette blir det mest tidkrevende arbeidet!)

    skal legge ut bilder av resultat. + etter flyving
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #32
      hadde maiden idag, gikk veldig bra. traff cog ganske så bra, og etter en liten justering funka det bra.
      et lite problem var at når jeg gav bånn gass fort vred flyet seg mot veien propellen gikk. jeg fløy med en 6x4 prop. er det rett og slett for mye for flyet ved for kjapt gasspådrag?

      f
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #33
        Hvor hadde du maiden da? Ventet på deg på stripa til kl 14, men ingen Øyvind....
        Fint det gikk bra da
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #34
          kom på gålås 14.30 ca. men dro på et jorde ved furnes kirka. funka greit det, utenom litt lite lys
          skituren tok alt for lang tid! får håpe neste helg blir like fin, og at jeg får flydd i dagslys da

          og håper noen kan komme med tips til hvorfor flyet vrenger seg mot veien propellen snurrer. var litt vondt å gi for harde gasspådrag. måtte liksom bruke lang tid på å gi full throttle...
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #35
            Originally posted by Øyvind M View Post
            kom på gålås 14.30 ca. men dro på et jorde ved furnes kirka. funka greit det, utenom litt lite lys
            skituren tok alt for lang tid! får håpe neste helg blir like fin, og at jeg får flydd i dagslys da

            og håper noen kan komme med tips til hvorfor flyet vrenger seg mot veien propellen snurrer. var litt vondt å gi for harde gasspådrag. måtte liksom bruke lang tid på å gi full throttle...
            Ahh

            Mulig det bare er torken i motoren som gjør det...
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #36
              kan hende jeg burde gå ned til mindre prop da eller?
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #37
                Originally posted by Øyvind M View Post
                kan hende jeg burde gå ned til mindre prop da eller?
                Hjelper nok det. Hvis du har "soft start" på speed-controlleren, ville jeg prøvd å se om det hjalp. Eller så får du bare bruke stikka som stikke, og ikke bryter!
                Last edited by bad scientist; 09-01-12, 15:00. Reason: typo
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #38
                  ja den kan jeg jo teste ut. syntes det liksom ikke var så morro å få en 90 graders roll når jeg ga full gass fra sånn cruise hastighet.
                  ellers syntes jeg flyet var mer stabil ved lav fart enn høy fart. kanskje den carbonstanga under vingene mine ikke funker helt
                  jeg vet ikke om flyet kanskje har blitt for baktungt, og at det kan ha noe med saken å gjøre? selv om jeg dytter batteriet lengre fram, så er det kanskje for mye vekt på vingene?
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #39
                    tok noen bilder av radjeten og utstyr jeg brukte til å fikse det.

                    bilde foran viser et hull jeg kutta som er meningen at skal gi lufting bakover gjennom hele flyet, helt til motor. er sånn ca i rett linje hele veien gjennom flyet.
                    bilde av vingene viser karbonstange som jeg satte i. klarte såklart å dytte litt på den da jeg satte den i, og uhupor var nådeløst, derfor fikk jeg kutta bort litt på ene sida for å balansere opp flyet igjen.
                    bilde av drill og stativ som jeg brukte for å kutte gjennom skroget av flyet, for å få til et så rett hull som mulig.
                    den store slegga som er vist, ble brukt til slå akselen på motoren til andre siden. fulgte videon som er tidligere i tråden til punkt og prikke, og det funka veldig bra. klarte å unngå å bøye noe og resultatet ble bra

                    ang batteri plassering, så dremla jeg ut litt i bunn og sidene innenfor kukhuset, slik at batteriet sitter stramt, og 3/5 av batteriet vises i cockpit. da var flyet i balanse.

                    var morro å bygge om flyet, selv om jeg sikkert har gjort det litt for tung, pga karbonstang og ivrig uhupor bruk
                    Attached Files
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #40
                      Hvis luftinga i nesa skal ha noen som helst effekt, så må du ha utlufting bak i tillegg, og den må være større enn innluftinga.
                      Jeg ville også lagt noe tape over karbonstanga, så du ikke skaper mer turbulens enn nødvendig. Hvis du vil at noe skal fly fort, rett frem, så er det viktig at modellen er så "glatt" som mulig.
                      Synes forøvrig at det er bra at du er villig til å "modde" flyet ditt for å gjøre det bedre, det er sånn skikkelige bra fly blir til, og det er sånn man lærer!
                      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                      Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by bad scientist View Post
                        Hvis luftinga i nesa skal ha noen som helst effekt, så må du ha utlufting bak i tillegg, og den må være større enn innluftinga.
                        Jeg ville også lagt noe tape over karbonstanga, så du ikke skaper mer turbulens enn nødvendig. Hvis du vil at noe skal fly fort, rett frem, så er det viktig at modellen er så "glatt" som mulig.
                        Synes forøvrig at det er bra at du er villig til å "modde" flyet ditt for å gjøre det bedre, det er sånn skikkelige bra fly blir til, og det er sånn man lærer!
                        takk for tipsa
                        luftehullet bak i modellen som skal være større enn det foran. kan jeg lage et par luftehull på sidene bakerst? har ikke noe å gå på over eller under motorfestet.
                        har det noe å si om jeg lager et ekstra hull der hvor esc ligger? tenkte ikke midt på toppen, men på sidene.
                        ang tape, har jeg bare lagt på en svart plasttape over karbonstengene.
                        de stikker litt ut fra vingen helt ytterst på vingen, ettersom vingen er smal helt ytterst. burde jeg dremle bort det av karbonstanga som stikker utafor? selv om det da ikke blir et rør, men et halvrør?
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #42
                          Lag hull der du kan! Sidene er sikkert helt ok.
                          Hvis du er stødig på Dremelen, og klarer å fjerne karbon som stikker ut, så hadde jeg gjort det. Det er ikke så farlig om du ender med et halvrør ved vingetuppene, det er senter på vingen som får det meste av G-kreftene. Tror det blir en del turbulens der stanga stikker ut ved vingetuppene, dette gir luftmotstand, pluss at du sikkert også kan oppleve ett litt vinglete fly når du drar på litt.
                          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                          Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

                          Comment


                          • #43
                            ok, takk for tips da er det bare på med gassmaske og komme seg utafor døra

                            skal prøve å kutte litt foam til lufting.. tenkte på en oransje spray lakk til den. fant RC styro på lokal sjappa, de hadde ikke fluoriserende, men den var ganske knasj den de hadde, så da går jeg nok for det blir nok bilder av oransje radjet fra hc
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment


                            • #44
                              Klar på fredag du vel?
                              Tenkte å ta en tur på Gålås da, så da får du komme
                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment


                              • #45
                                driver med hospitering om dagen, så blir nok ingenting før helga! men da skal det brake løs! håper på mac3 fart....
                                dx7

                                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                                Løten MFK
                                Stay Frosty

                                Comment

                                Working...
                                X