Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radjet fra hobbycity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    da har jeg fått lakka flyet. ble en gulsot variant av en oransje farge, er vel kanskje ikke årets blikkfang, men å se den i lufta blir nok bra rc styro colors gav meg såvidt nok lakk til å gi et lite lag på flyet. jeg følte jeg var sparsom for å unngå for mye lakk, og hadde tenkt å gå for 2 lag. det var jammen såvidt jeg rakk over alt. noe er fortsatt hvitt, men finpuss får jeg vel ta senere. synes alikevel det burde være mere lakk enn dette på en boks......
    Attached Files
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #47
      idag gikk det fort, og det var stabilt. hadde en 5x4.5 pushre apc på, de som "tippa" på stripa tippa dere opp mot 150? jeg trodde det var rundt 100. det var fort, men hadde samtidig fin kontroll. det slitsomme er at flyet glir ganske godt, så klarte aldri å få landa flyet.

      skal døpe henne til: sugga (takk til Kenneth for et fint tips)

      skal prøve med 6x4 propellen igjen imorra, for å se om det er noe forskjell

      edit: fant ut nå at jeg hadde propellen montert feil vei, vet ikke hvor mye det har å si men. kanskje greit å feste den riktig neste gang.....
      Last edited by Øyvind M; 14-01-12, 16:36.
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #48
        Hei Øyvind! Har regulatoren din brems, så kan du jo aktivere den, for bedre bremsing. Ellers er jo acro en fin måte å bruke opp farta på. Er det film på gang?
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment


        • #49
          skal prøve på film imorra. har på brems. men flyet er så kilen i svinger i lav hastighet, derfor må jeg holde farten i svingen før landingen.
          i tillegg var det noen duster med landingsunderstell på flya sine som absolutt måtte måke idag, ellers tror jeg snøen hadde vært fin å lande i det var i stedet skøytebane

          hva mener du med acro?

          @ johannes. tror du at propell feil vei gir mye utslag i fart?
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #50
            Propellen vil faktisk bremse mer hvis du ikke har på brems. Da vil den bli drevet rundt av flyet, og suge energien ut av det. Med brems på, så blir den bare en liten pinne som bremser minimalt. Den tar mer "plass" når den roterer.
            Er du sikker på at propellen er feil vei? Husk at den skyver bakover, og dermed skal stå "feil vei" i forhold til motoren, hvis du skjønner hva jeg mener.
            Hvis den faktisk sto feil vei, så har jeg gode nyheter til deg...Du har masse ekstra fart til gode!! En apc som står feil vei gir langt mindre effekt enn om den står riktig.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #51
              ja, det jeg mener med feil vei, er jo at den såklart skyver luft riktig vei, men at det er "baksiden" som går først. den skulle hvertfall vært byttet om jeg må jo bytte om motorledningene for å få den til å gå baklengs,. har pusher propeller, og de er vel omvendt av de vanlige? skjønner du noe av hva jeg prøver å si? hehe

              det med at jeg har brems er pga at jeg ikke vil at propellen skal knekke i landing. motor skraper bakken ved landing.

              ang det at den vil gi mye mer effekt ved å stå riktig vei HERLIG, da skal det bli fart som F imorra. kan hende det var derfor den var litt snill ved gasspådrag idag?
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #52
                Motor går samme vei med snudd propell
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

                Comment


                • #53
                  Originally posted by -GAS- View Post
                  Motor går samme vei med snudd propell
                  nettopp!! hehe, og propell vinklen blir lik om man snur den rundt.....derfor kan man sette den på baklengs
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #54
                    Man kan sette propellen baklengs, og den vil fortsatt dytte riktig vei, men det blir som å spise suppe med skjeen opp ned. Man får i seg maten, men det tar myyye lengre tid. Altså langt mindre effektivt.
                    Ang. Brake...
                    Propellen din sitter bak. Hvis du lander med brake, så kommer propellen til å stå i en hvilken som helst retning når du kutter motoren før landing. Det gir deg en ca 50% sjanse for å lande med propen først. Hvis du slår av brake , og tar siste svingen i god avstand til landingsfeltet, så du rekker å fly av litt fart før du treffer bakken, så kommer propellen til å spinne til flyhastigheten ikke lenger er nok til å drive propellen rundt. Da kommer den til å stanse der det er minst luft som drar den rundt, altså parallelt med vingen. Dermed slipper du å knekke propeller når du lander.
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #55
                      jeg knakk to propeller når jeg ikke hadde på brake sist. men får prøve uten da

                      gleder meg til test igjen imorra. skal bli gøy å teste med proppen riktig vei
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #56
                        satte på en apcE 6x4 pusher propell. riktig vei denne gang lillebror brukte rc speedo på sin tlf, og fikk fra 170-175 kmh, noe som jeg håper stemmer godt ble visst filma litt, men var litt vondt å få fokus på, så får se om det blir lagt ut. alt i alt meget fornøyd. idag vrengte ikke modellen seg, det har vel alt med farta å gjøre
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #57
                          Her er en liten snutt. Slet litt med fokus, men noen legger ble det da. Gikk unna ja
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #58
                            Fet denne da Øyvind! Ser ut som det går unna! Bare pass på at hengslingen på ror er fast og fin, og at du ikke har mye slakk i roroverføringene dine. Med slarkete ror og høy fart, kan du risikere flutter. Da sier det bare "frutt", og vips så har du et fly uten ror

                            Bra prosjekt du har ordnet deg! Mr Radjet!
                            Med vennlig hilsen
                            Johannes Gjessing GMFK
                            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                            Comment


                            • #59
                              ja takk for det virkelig mitt første hjemmemekk prosjekt, så er gøy at det funker men nå er det tid for å lete etter ny motor osv. tenkte å flytte oppsettet over i lillebrors "crashjet" og jakte 1000+watt oppsett. gjerne med turnigy stash, bare for å se om det går

                              har veldig lyst til å prøve en t-2836-3700 fra HC på 4s

                              eller kanskje denne på 4s? High-End Technology RC, HET-RC
                              hehehehe
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by Øyvind M View Post
                                ja takk for det virkelig mitt første hjemmemekk prosjekt, så er gøy at det funker men nå er det tid for å lete etter ny motor osv. tenkte å flytte oppsettet over i lillebrors "crashjet" og jakte 1000+watt oppsett. gjerne med turnigy stash, bare for å se om det går

                                har veldig lyst til å prøve en t-2836-3700 fra HC på 4s

                                eller kanskje denne på 4s? High-End Technology RC, HET-RC
                                hehehehe
                                Hei!
                                Med mindre du planlegger å bruke propell på størrelse med en femtiøring er det alt for høy kv på begge disse motorene på 4S. Turnigy 2836-2350 passer fint med APC 6x4 sport (IKKE E-propell, men Gas!) på 4S. Ca 50Amp og 700W. For FunJet er HET 2W25 veldig populær. Samme APC-prop som forrige gir rundt 65 amp og 900-1000 watt. Enda bedre kombinasjon er HET 2W30 og APC 7x6sport på 4S: ca 90Amp og 1300 watt. Vet ikke hvor stor plass eller hvor sterk RadJet'en er, men den bør forsterkes en god del om den ikke i utgangspunktet er like sterk som en FJU - noe jeg antar at den ikke er. Batteriet bør også være av en hvis størrelse for å gi riktig balanse med 2W30 samt nok juice til å levere Amp og gi flytid ut over et øyeblikk. Er det plass til 4S3000 med litt graving så bør dette være minimum.

                                Bra tråd, forresten!
                                I hangaren:

                                SpeedFire F5B
                                X-plane fra www.yuri-models.com
                                Hawk F5B
                                MiniHawk (2stk)
                                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                                UM Stryker Q 180
                                FPV Raptor
                                EPO Cessna (156cm)

                                Comment

                                Working...
                                X