Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radjet fra hobbycity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    jeg har generelt lite peil på fly da jeg kun har drevet med helikopter før detta flyet her. hva er forskjell på apc sport og E og pusher? jeg kjøpte pusher fordi jeg har en pusher jet ang oppstiving, så synes jeg vingene er ganske så stive nå. har en 6mm diameter carbon stang som stopper ca 15cm fra vingetupp. men de verticale stabilisatorene skulle kanskje hatt en tynn karbon pinne i seg?

    ang motor, så var vel det litt tull det jeg posta. har snakka litt med arhennie ang HET, og han bruker den 2w25 på 5s. det virker som et bra valg, men jeg vil aller helst bruke "billig" produkter

    har fundert på å bruke noen av disse:
    HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 500H Heli Motor 1800kv (500 Class) sett en på youtube drar ut over 2kw av denne, problemet er at jeg ikke vet om jeg kan få omgjort den til bakmontering, noe som kreves i radjetten.
    HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3648 Brushless Motor 1450kv
    den siste her har vel litt lav kv, men det kan kanskje en større prop fikse? 7x6? anbefalinger taes imot

    jeg må vel opp på et 5s eller 6s setup. jeg har sett på batteribredder osv, og med litt dremling får jeg fint plass til de fleste "HC" batterier.

    ang oppsettet jeg kjørte nå, så vil jeg tippe en temp på rundt 40 grader på motor og batteri. finnes det noe sånn som 6x4.5 å prøve?

    @ arcteryxxx koselig du liker tråden, og takk for inspill har du noe tanker om den 2836-3200 turnigy motoren? den virker å ha litt mer watt å rutte med, vil jeg kunne klare over 200kmh med riktig prop på denne?

    PS! noe som er veldig viktig. jeg vil heller at radjetten eller "sugga" som a heter, skal brenne opp, enn å lande 50 flights......
    Last edited by Øyvind M; 16-01-12, 20:51.
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #62
      Jeg har brukt 2836-3200 i en Stryker med 6x4 sport og 3S2200 batterier. Var veldig fornøyd helt til motoren tok kvelden etter ca 50 flighter. Det var kulelagerne som ga etter.
      Den beste 6x4-propellen til APC er sportpropellen. Den "unloader" mer i flight og du oppnår høyere rpm, bedre hastighet og lengre flytid. Det er ikke så mange sjapper som har denne i Norge (var ikke det da jeg kjøpte iallfall), men den er kurant og jeg tror de store tar den inn om du spør pent. Det finnes 6x5,5 som også vil være et bra alternativ hvis oppsettet tåler mer amp enn med 6x4, men det er også en APC Combat 6,3x4 som er veldig bra om du ønsker bedre aksellerasjon og klatreegenskaper enn toppfart.
      En Turnigy-motor jeg også har brukt i Stryker er denne: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 500 H3126 Brushless outrunner 1600KV . Brukte den i en Stryker på nesten 2kg med en APC 8x6 sport på 4S og 7x8sport på 5S. Beste motoren jeg har kjøpt fra HK noensinne
      I hangaren:

      SpeedFire F5B
      X-plane fra www.yuri-models.com
      Hawk F5B
      MiniHawk (2stk)
      3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
      UM Stryker Q 180
      FPV Raptor
      EPO Cessna (156cm)

      Comment


      • #63
        Bare et lite tips til de som evt. vil gå på et Stryker-prosjekt:
        ParkZone Bare Fuselage (Unpainted) [PKZ1267]]ParkZone Bare Fuselage (Unpainted) [PKZ1267] | RC Airplanes - A Main Hobbies[/url]

        20dollar for en Strykerkropp. Best å bestille 2 (siden de kommer 2 og 2 i kartongen). Resten lager man selv eller kjøper andre steder. Dette er uten tvil den beste plattformen for å eksperimentere med motoroppsett, batterier etc., og man kan ta det FRYKTELIG langt!!!
        Click image for larger version

Name:	10S Stryker batts loaded.jpg
Views:	1
Size:	86.1 KB
ID:	584498
        I hangaren:

        SpeedFire F5B
        X-plane fra www.yuri-models.com
        Hawk F5B
        MiniHawk (2stk)
        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
        UM Stryker Q 180
        FPV Raptor
        EPO Cessna (156cm)

        Comment


        • #64
          ja den så jo fin ut den modellen min veier idag 394g uten batteri og da pluss 187= 581g
          hvis jeg tenker en av de 1600w motorene fra HC, så veier de rundt 180 gram + et 5-6s batteri på en 2500mah, og tar høyde for 450g der, så ender man jo opp på rundt 990g. vingearealet er ikke så ulikt funjet. vingearealet på en funjet er vel 14.5dm2 og på radjeten rett under 14dm2. jeg har ingen erfaring med funjet, men hvis noe sånt vil funke i en funjet, så burde det da vel funke i en radjet? det kan være ting jeg ikke ser på?
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #65
            Jeg tørr garantere kort levetid på Radjet'en med et slikt oppsett hvis du ikke stiver den opp betraktelig. Den gamle Funjet'en måtte vel forsterkes når man passerte 200 kmt og jeg tviler på at Radjet'en er noe sterkere, heller tvert om. Ultra'en derimot skal klare 200 kmt + ut av esken, så med mindre du er klar for en del arbeid så er vel det veien å gå.

            20dollar for en Strykerkropp. Best å bestille 2 (siden de kommer 2 og 2 i kartongen).
            Lønner det seg når man kommer over tollgrensen? Gebyret alene tilsvarer jo mer enn 20$.
            Last edited by Kyrre; 16-01-12, 21:54.

            Comment


            • #66
              Originally posted by Kyrre View Post
              Jeg tørr garantere kort levetid på Radjet'en med et slikt oppsett hvis du ikke stiver den opp betraktelig. Den gamle Funjet'en måtte vel forsterkes når man passerte 200 kmt og jeg tviler på at Radjet'en er noe sterkere, heller tvert om. Ultra'en derimot skal klare 200 kmt + ut av esken, så med mindre du er klar for en del arbeid så er vel det veien å gå.
              hvor må den stives opp da? hva trengs? har en 6mm carbonstang gjennom vingene.
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #67
                Styrke vil være det springende punktet. Karbonrør fra vingetipp tip vingetipp og fra nese til hale vil være et must. Hvis ikke vil RadJet'en fort bli en banan ved pådrag. Ville anbefale glassing, trelist i TE og elevons av balsa - men du ender opp med noe som blir tungt og veldig seriøst... Tror det vil være lurt å ha modellen så lett som mulig og bare gjøre noen enkle forsterkninger.
                Et annet bra alternativ på motorsiden vil være ARC-28-48-1.5 som du kan finne her: LightFlightRC
                I hangaren:

                SpeedFire F5B
                X-plane fra www.yuri-models.com
                Hawk F5B
                MiniHawk (2stk)
                3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                UM Stryker Q 180
                FPV Raptor
                EPO Cessna (156cm)

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Kyrre View Post
                  Lønner det seg når man kommer over tollgrensen? Gebyret alene tilsvarer jo mer enn 20$.
                  Dette er eneste måten å få tak i de på, så om det "lønner seg" for bli hver og ens vurdering. De går snart ut av produksjon så det nærmer seg siste sjangs etter det jeg hører .Jeg har bestilt 3 ganger - 2 ganger bare 2stk kropper - kom rett under grensa og slapp avgifter. 1 gang tok jeg med et par propeller - havnet over grensa og bannet på vei ut fra postkontoret
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by Øyvind M View Post
                    hvor må den stives opp da? hva trengs? har en 6mm carbonstang gjennom vingene.
                    Egentlig alt...
                    Slik gjør jeg det på mine Strykere: http://static.rcgroups.net/forums/at...3-IMG_1560.jpg
                    I hangaren:

                    SpeedFire F5B
                    X-plane fra www.yuri-models.com
                    Hawk F5B
                    MiniHawk (2stk)
                    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                    UM Stryker Q 180
                    FPV Raptor
                    EPO Cessna (156cm)

                    Comment


                    • #70
                      takk til begge!

                      blir nok HC motor, må bare tenke litt på hvilken. og ang 5s eller 6s. ved 6s, ser at jeg kan få delt opp i 3sx2 i serie, som vil fordele vekten bedre. lettere å balansere 6 enn 5s, eller trenger jeg ikke å tenke på det?
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #71
                        Lykke til!
                        Blir gøy å følge
                        I hangaren:

                        SpeedFire F5B
                        X-plane fra www.yuri-models.com
                        Hawk F5B
                        MiniHawk (2stk)
                        3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                        UM Stryker Q 180
                        FPV Raptor
                        EPO Cessna (156cm)

                        Comment


                        • #72
                          takk for det. blir nok brukt litt tid på denne uppgraden, må nerom polen en tur å studere litt....:/ men får håpe jeg får noe flyvende ut av det. om det flyr lenge, får så være
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #73
                            poster crashbilder en gang til jeg, siden de første bestemte seg for å ikke virke. crashet var et smell sugga's død verdig. tror jeg penetrerte moder jord i 120-130 km/h.
                            mektig fornøyd med at vingene ikke knakk tvert, men at det ytterpunktene der carbontuben ikke var som knakk. tydligvis så kommer jeg til å bruke samme design i min neste sugge. 6x.5.5 prop på 2836-2350 motoren er å anbefale -5 grader var tempen.
                            Attached Files
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment


                            • #74
                              Skal bli spennende å få med seg ny-sugga når den er klar
                              EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                              EF Yak-54. 110"
                              EF MXS 83"
                              GB Yak-55 2,2m

                              Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                              Takk til:
                              Autopartner.se
                              http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                              Comment

                              Working...
                              X