Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radjet fra hobbycity

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radjet fra hobbycity

    Hei.

    har gått til innkjøp av en Radjet800 fra hobbycity. alt følger med så er bare å lime sammen. hadde liggende noen 3s 1300 mah batterier som jeg tenkte jeg skulle bruke i denne.

    her er link: HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Radjet 800 EPO 800mm (PNF)

    for å lime vinger osv, burde jeg bruke noe annet enn CA?
    trenger også tips til å finne CG og litt ting jeg burde tenke på før jeg kastern i lufta

    gleder meg til å fly. kosta 50 dollar for modellen, så forventer ikke alt for mye. bare litt morro i jula
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Jeg har bra erfaring med PU lim eller epoksy til slike ting.

    Comment


    • #3
      Jeg limte min FunJet Ultra med UHUpor. Ble knallbra.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        GP Epoxy 6-minutt 57gram x 2 - elefun.no - Radiostyrt hobby

        er dette noe som kan brukes?

        eller kan en vanlig stash fra biltema funke?
        PU-lim - Biltema
        Hurtigepoksy - Biltema

        @ arhennie denne? UHU Por Isopor og Depron Lim 50ml

        btw. har en 450 heli motor fra en belt-cp hjemme. tror den har litt mer futt enn motoren som følger. tror dere det blir for mye å sette inn en sånn. evt gå opp til 4s? jeg har null erfaring med sånne modeller, men hadde vært gøy hvis man kan fikse og trikse litt.
        Last edited by Øyvind M; 30-11-11, 10:18.
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #5
          Den fra Biltema fungerer sikert like bra. Når noe skjer er det uansett ikke limet som knekker men isoporen ved siden av. Jeg har forøvrig kjøpt PU lim på Biltema som jeg bruker til det meste av slike ting.

          Comment


          • #6
            Er ikke sikkert det er så farlig med orginaloppsettet, men jeg synes det er litt skummelt at den ikke kommer med vingebjelke. Jeg hadde iallefall stivet opp vingene med en karbonstang som går gjennom kroppen slik MPX har gjort på Funjet'en.
            Last edited by Kyrre; 30-11-11, 10:57.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Øyvind M View Post
              trenger også tips til å finne CG og litt ting jeg burde tenke på før jeg kastern i lufta
              Etter kommentarene på produktsida skal CG havne rett med det batteriet du har tenkt å bruke. Skal vel ligge på hullene til å holde for å kaste?
              Husker ikke om det var denne, eller forrige utgave som hadde dårlig feste for cockpit, så den kunne løsne å havne i propellen.
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #8
                Originally posted by bth View Post
                Etter kommentarene på produktsida skal CG havne rett med det batteriet du har tenkt å bruke. Skal vel ligge på hullene til å holde for å kaste?
                Husker ikke om det var denne, eller forrige utgave som hadde dårlig feste for cockpit, så den kunne løsne å havne i propellen.
                takk for det

                tror det er magneter som fester kukbåsen. kan hende jeg burde bruke litt teip der jeg da!
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Øyvind M View Post
                  takk for det

                  tror det er magneter som fester kukbåsen. kan hende jeg burde bruke litt teip der jeg da!
                  Hmm. Nå fikk plutselig cock fight en ny mening Morsomt med Google translate. (Hanekamp- cock fight-XXX) Oversett ført til engelsk, og så tilbake til norsk..................
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • #10
                    fri oversettelse er noe av det mer morrosamme som finns google translate hjelper jo mye, hvis man vil ha noe å skylde på
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      nå har jeg fått flydd noen batterier med min radjet. farten var meget bra de to første flightene, men nå føles det tregere og tregere..... ønsker MYE mer fart, og dvs en motor jeg ikke tør å fly på full guffe med.

                      har sett på denne som har vært brukt i en annen ligende HK maskin, eneste er at jeg ikke ser monteringshull bak på motoren, og at jeg ikke har peiling på propellfeste osv til den, noen som har?: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3700kv

                      jeg har ikke prøvd å fly med 4s. men har bare et 4s2200mah batteri her hjemme. tipper det fort kan bli litt for tungt.

                      noen som har forslag til esc jeg kan bruke med motoren ovenfor, er 20A stock i flyet.
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        Det ligner på en kopi av MP FunJet det der?
                        Jeg bruker en HET RC Typhoon 2W-25. (2660 kV / 1100W) i min FunJet Ultra.
                        Den flyr jeg på 5S 1850mAh.
                        Bruker en HET RC Tsunami 72amp ESC.
                        Propell APC 6x4E

                        Jeg synes det går noe jævlig.
                        På bakken drar oppsettet nærmere 12-1300W (husker ikke lenger hva jeg målte).
                        Jeg tror jeg ligger omtrent på det strømtrekket ESC tåler. Motor er nok overbelastet.
                        Men det flyr ennå.

                        Du har 20A ESC i orginaloppsettet?
                        Det går nok ikke så fælt nei. Men du kan ikke handle manneleker på Ringo vettu
                        arhennie

                        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                        http://hadelandmfk.no/
                        www.henniehobby.no/arne

                        Comment


                        • #13
                          ja, den er forholdsvis lik. noe mindre vingeareal, men formen er veldig lik. den flyr fint og stødig, og flyr fint på lav fart også. bytta ut stock propeller med 5.5x4.5 APC pusher propell. ( stock knakk ved første landing).

                          hehe, student budsjettet gjør jo at jeg ikke kan handle det man kanskje burde. derfor jeg ser på hobbyking
                          turnigy har jo funket for meg før, og er ikke snakk om at jeg må ha et 5s MONSTER.... men bare noe sån går endel fortere enn nå.
                          20A esc, som jeg ikke kan programmere. er ganske slapt alt sammen.

                          etter jeg har kikket litt på hobbyking, ser jeg et potensielt problem. de motorene jeg har funnet med forholdsvis høyt kv antall, aka over 3000. De har montering i forkant av motoren, og jeg tror jeg bare kan få montert motorer med montering i bakkant. hvis ikke må jeg kutte bort halve vingepartiet bak
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #14
                            Den helimotoren du ser på har veldig høy kv. Kan være en fordel å finne motor med lavere kv så du kan fly på flere LiPo celler for å få ned strømmen.
                            Den tåler 700W står det. På 3S blir det 63A. (Egentlig mer, for spenningen dras ned ganske mye). Men det står også 30A. Så jeg vet ikke hva som er dimensjonerende jeg. Tror ikke du skal prøve over 3S på den i allefall. Da kan du starte med sånn ca 4,5x4,5 prop og heller prøve deg fram derfra. Sett på stor nok ESC så ikke den tar fyr. 80-100A tenker jeg. Men om du brenner motoren så gjør vel ikke det noe? Ved motorstopp kan du jo seile ned i allefall.


                            Tidligere fløy jeg min med en HET RC Typhoon 2W-20 (3350 kV / 700W) på 3S 2200 LiPo. Synes vel ikke det gikk sånn helt vanvittig og byttet til 4S 1850. Det gikk fortsatt ikke sånn helt sykt, men bråkte i allefall noe vanvittig. Men propellen var en 4.75x4.75 eller noe slikt og jeg regnet med den bare pisket luft. Byttet til 6x4 og da gikk det skikkelig fælt synes jeg. Men jeg målte på det og overbelastet vel det som var av både motor og ESC. Det var da jeg byttet til motoren jeg nevnte over.
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Øyvind M View Post
                              hehe, student budsjettet gjør jo at jeg ikke kan handle det man kanskje burde. derfor jeg ser på hobbyking
                              Er du ikke snart ferdig doktor da? Da kan du rulle inn på Gålås med Audi Q7'en din og fly med hva hjerte begjærer?
                              He-he, hørtes kanskje ut som noe luksuriøse greier disse HET motorene, men de er ikke det.
                              Det er absolutt priser man kan leve med. Og min erfaring er er veldig bra så langt. Ta en titt her:
                              High-End Technology RC, HET-RC
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X