Announcement

Collapse
No announcement yet.

100 års jubeleum for norsk flyvning 1 juni 2012

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 100 års jubeleum for norsk flyvning 1 juni 2012

    Ble spurt av Tom Brien(NLF) tidligere i år hva vi kan stille av modeller(skala) som har en bakgrunn i vår flyhistorie. Nå vet jeg ikke vidre hva som skjer av arrangemanger i 2012 bortsett fra Kjeller første helg i juni. Som jeg regner med er fullsize og modell.

    Har tenk litt på dette og spør om det er lurt å blande fullsize og modellfly på samme dag. Fullsize har en tendens til å dominere et slikt opplegg mens modellfly vil bli presentert "hvis det er plass og tid".

    Vil ikke skape en negativ debatt men tror det kunne tjene oss å se det med åpne øyne.
    Kaster frem noen tanker:
    • Et modellshow på Ekeberg?
    • Hva med Øra i Fredrikstad?
    • Modifisere British Wings & Wheel på Skoger?
    • Invitere utenlanske piloter som har skalafly som passer inn?
    • ???
    Niels Hermansen
    Asker

  • #2
    Man kunne kanskje hatt kombinerte arrangementer rundt omrking i landet for å feire hendelsen. Men om man skulel stilt opp på kjeller synes jeg at man feks skal sette noen krav tilbake om oppvisning og eksponering. Men da krever det en del forberedelser fra modellflygerene, feks man må lage noen brosjyrer osv samt et program med oppvisning som kan interesere publikum, ikke bare en modell so flyr frem og tilbake. Eller blir modellfly fort en oppfyllingsgreie om man har ledig tid osv...
    Lars Norberg

    Comment

    Working...
    X