Announcement

Collapse
No announcement yet.

GB Models Extra330sc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GB Models Extra330sc

    GB Models Extra330sc
    ..


    Joda. I denne mørkeblåseregnekjipetiden har jeg meldt meg inn i en klubb som arrangerer innendørsflyging! Og det er jo fantastisk artig!

    Ettersom det ikke skjer altfor mye på 3D/fly fronten her på forumet her for tiden, så tenkte jeg å lage en liten tråd på denne!

    Har til nå flydd 3DHS sin 33" EPP endel, fin sak, dog. denne er ikke akuratt av det letteste laget mtp. innendørs flyging - særlig da jeg i tillegg kjører den på 3s for å få litt futt i den. Så etter å ha ventet en god stund på at Heph " HEPF - Onlineshop " skulle få GB Models sin Extra330sc handlet jeg en pakkeløsning der idag.

    Det blir artig å prøve et erke-Tysk/Østerisk oppsett - Jeti/Axi samt Dymond servoer som har høstet endel skryt mtp. vekt kontra ytelse og presisjon. De er stygge som FY riktignok.

    Click image for larger version

Name:	IMG_7186-450.jpg
Views:	1
Size:	10.3 KB
ID:	630274Click image for larger version

Name:	IMG_7190-450.jpg
Views:	1
Size:	11.0 KB
ID:	630275

    Oppsett blir som følger -

    AXI 2203/40
    Jeti ECO 8A ESC
    Dymond Microservo D 47 Precision
    GWS Slow Fly Prop 8x4,3"
    Turnigy Nano-Tech 2s 460mah

    Regner med å kjøre 3DHS sine servoarmer da jeg har noen til overs av disse fra EPP`n min.

    Snutt av modellen av mister. Bruckmann - my kind of flying! Schnell!!



    Samt -



    Let the wait begin!
    Last edited by alflovvold; 28-12-11, 16:53.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%


  • #2
    Artig
    Den ser da ut til å fungere når G-man ratter den!
    Hva kom den på?
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • #3
      G-man får nok det meste til å funke, men at denne er godt designet er jeg sikker på. G-man kan sine saker.

      Den blir ikke av de rimeligste modellene med Jeti/Axi kombo, havner på drøye 2lapper hjem ink.toll&styr. Det later til at den settes opp med x4 servoer også, så en fjerde servo høyner prisen noe.

      Om det er verdt det? Tja. Når man er ferdig med å kjøre "8-tall" begynner man å merke forskjell på modeller. Imo. Artig blir det uansett å prøve.

      Last edited by alflovvold; 29-12-11, 23:59.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Tviler ikke på at den er verdt det. Stoooor forskjell på indoor modeller ja, og denne ser lovende ut
        EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
        EF Yak-54. 110"
        EF MXS 83"
        GB Yak-55 2,2m

        Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
        Takk til:
        Autopartner.se
        http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

        Comment


        • #5
          It's on!

          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
            EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
            EF Yak-54. 110"
            EF MXS 83"
            GB Yak-55 2,2m

            Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
            Takk til:
            Autopartner.se
            http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

            Comment


            • #7
              "....og da har me juksa litt."



              Click image for larger version

Name:	photo01.jpg
Views:	1
Size:	80.6 KB
ID:	584314Click image for larger version

Name:	photo2.jpg
Views:	1
Size:	70.7 KB
ID:	584315

              Fikk prøveflydd den på tampen av dagen innendørs i Tønsberg. Først med 2s460mah batteri, så 2s350mah.
              Vekten med sistnevnte batteri havner rett under 150gr AUW, altså nesten halve vekten av 3DHS EPP`n min. Og det ble en HELT annen verden.

              Førsteintrykket og konklusjonen etter 3 turer er... KNALLBRA!

              Lett og stiv modell som tracker bra, responsiv som fy samt en heftig rollrate. Jeg må få justert litt mer på sender oppsettet, men denne passet meg perfekt. Satser på jevne indoor turer frem mot våren, fantastisk artig og lærerikt.

              Fikk ikke skutt noen film, men tror resten av gjengen som hadde møtt opp idag fikk et godt inntrykk av den. Det vanker vel noen av dere her på forumet!

              Mer kjem vil jeg tro!
              Last edited by alflovvold; 07-01-12, 22:36.
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Denne ble med meg til Mossehallen idag!

                Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1326063365.806390.jpg
Views:	1
Size:	20.8 KB
ID:	584334

                Smått køddent å fly denne skjøre, småfancy saken på fri flyging der borte - det var bokstavelig talt fri flyging, heeelt fri! Hehe - men er man flynøden så tar man til takke med det man får, tro meg.

                Og igjen, fantastisk modell!



                Knuste riktignok nesepartiet to ganger. Den første turen i bakken var pga. mottageren, en eldre AR6100 + DX8 er en DÅRLIG kombo. Doh! 2sec uten kontakt føles ut som en evighet.

                Jeg sendte aldri radioen min inn til Horizon for å fikse nettopp dette, bugs mtp. eldre 6ch mottagere. 2mnd uten radio er uaktuellt! Kanskje jeg nettopp fant min unskyldning til å skaffe meg en 18MZ? Haha

                Den siste turen for dagen - tur..10ish så sviktet konsentrasjonen rett og slett, så jeg endte opp med å følge et annet fly. Hørt at det er lurt å se på sitt eget?!

                Nesa/motorfestet må byttes ut, så jeg får kjøpe meg en depron plate ila. uka.



                Ellers funker Jeti/Axi kombo'n fint, bra respons og et godt kvalitets inntrykk så langt.



                Ps. Er det bare meg eller funker det ikke å laste opp store bilder via. Tapatalk lenger? Blir bare slike små 20kb fisle-bilder? Hmm..
                Last edited by alflovvold; 09-01-12, 00:22.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #9
                  Modellers hadde endel Depron på lager, kjøpte 1x1m 3mm plate idag - kan sikkert lage 100snuter med denne.

                  Indoor er kjekt.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10
                    Hvis ikke så har jeg 3 og 6mm du kan få av meg

                    Venter spent på film, blir ikke det samme med bilder....Cmon!!
                    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                    EF Yak-54. 110"
                    EF MXS 83"
                    GB Yak-55 2,2m

                    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                    Takk til:
                    Autopartner.se
                    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                    Comment


                    • #11
                      Og vips, ny snute og klar for å herjes med ikveld. Indoor mmmm..



                      Må få bestillt noen knøtte små 2s350mah, har 'et av dem - veier både 15gr mindre samt ligger festet mye tettere til midtpunktet på kroppen enn den flate, brede 2s450mah pakkene mine.

                      Men jammen flyr denne knall freestyle!

                      Liten snutt fra sist helg i Mossehallen - mye rart i lufta på `en gang!

                      Last edited by alflovvold; 13-01-12, 12:39.
                      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                      Comment


                      • #12
                        Hjelp - har dere noen gode forslag på hva av teip som funker som hengsle-teip på Depron, gjerne kjøpt på Clas Ohlson eller Biltema?

                        Har brukt en fin teip fra Dubro før som sitter som fy (seig), men var plutselig tom. Kjøpte en hengsle-ish teip fra Modellers igår men den funket utrolig dårlig!

                        Argh! Planer om å teste ut en sak ikveld, men må ha teip!
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by alflovvold View Post
                          Hjelp - har dere noen gode forslag på hva av teip som funker som hengsle-teip på Depron, gjerne kjøpt på Clas Ohlson eller Biltema?

                          Har brukt en fin teip fra Dubro før som sitter som fy (seig), men var plutselig tom. Kjøpte en hengsle-ish teip fra Modellers igår men den funket utrolig dårlig!

                          Argh! Planer om å teste ut en sak ikveld, men må ha teip!
                          Bruk glassfibertape Seig som ei gammal.....
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har brukt hvit leretstape fra biltema til og reparere mine innendørsfly med.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg brukte helt vanlig grå'ish klar teip på Clik 2.0, siden det var enten det eller svart elektrotape, hehe.
                              Henger godt og har holdt.

                              Comment

                              Working...
                              X