Announcement

Collapse
No announcement yet.

Let Model

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Let Model

    Finnes det noen som importerer Let Model i Norge ?.

  • #2

    Comment


    • #3
      Tore ....... det er jo bare å bestille en det ,så blir du klar til sommeren
      Mvh Geir Mogstad
      ---------------------------------------
      slapp av det kommer helt sikkert ned!

      Comment


      • #4
        For en video , for et fly og for et flysted.....
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Hvorfor vente til sommeren da........ Dette bildet tok jeg på årets nest siste dag, da 4 av oss tok en tur på hangkanten. En nydelig dag, selv om det var litt småkjølig.


          Click image for larger version

Name:	DSC_1320.jpg
Views:	1
Size:	26.4 KB
ID:	584221

          Comment


          • #6
            Spør på Let model - company om de har forhandler i Norge. Kanskje Torbjørn og Kåre kan få tak i det du skal ha.

            Til dere andre: Svar på det folk spør om før dere begynner å rote til med ting som ikke har noe med emnet å gjøre.

            Comment


            • #7
              Har maila med dem direkte, var ikke noe problem det å få kjøpt direkte fra dem .
              Sparer vel litt på å gå utenom, var ikke så ille frakt heller. 200 EU til Norge.
              Men 2mnd leveringstid og 6mnd for H-Model sin 1:2,5 versjon.

              Comment


              • #8
                Er de lov og spørre deg om prisen på den?? er veldig sugen på en modell fra di jeg også, den DG600 di har ser sykt fin ut..
                mvh Stin
                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                På vei inn i Hangaren.
                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                Comment


                • #9
                  Med hydraulisk understell, ballast tanker blir det ca 43 lapper inkl moms levert til Norge.
                  Hadde en 5 meter DG600 H-Model frem til forrige søndag kombinasjon langt vekk dårlig bakgrunn snø/skog gjorde at jeg mista den
                  i så lange perioder at jeg fikk den ikke tilbake fant den 1 km vekk med kroppen 40 cm i telen. Var et utrolig godt fly.

                  Comment


                  • #10
                    Pløyde du en flott kostbar 5 meter 40 cm ned i telen! Da hadde jeg blitt utrolig grinete! Er det noe som kan brukes?
                    Lykke til med nytt seilfly da.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      Nei hjelper ikke å gråte over spilt melk . Orker ikke vurdere gjenbruk nei hehe.
                      Men lurer på om noen som vet hva som menes med hydraulisk understell, er det hydraulisk heving og senking eller er det bare demping eller er det brems?

                      Comment


                      • #12
                        Utrolig trist og miste en slik modell, de er kun brems på de understellet som er hydraulisk, de er sevfølgelig dempet også, ligger endel bilder av de på Let sidene.. Stin
                        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                        På vei inn i Hangaren.
                        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                        Comment


                        • #13
                          Hei Tore, kjipt med DG'en.

                          Jeg har ikke egen erfaring med hverken H-model, LET eller ASH-31. Men med en pris på 43.000 for LET sin 1:3 blir mellomlegget lite i forhold til hva du får mer av i H-model sin ASH. H-model sin havner vel på godt under 60.000 med vannballast, både lange og korte vinger, samt frakt og moms. Har sett mye LET og H-model på IGG treff, og det har vel du også, og H-model er hakket bedre etter hva jeg har sett.

                          Det er jo allerede minst 2 stk H-model ASH-31 i landet, og en av eierne omsetter modellene sine hyppig, ta kontakt om du vil ha mer info eller kontaktinfo.
                          Audun

                          Comment


                          • #14
                            To ting til, kom på at jeg har jo hatt en liten LET modell en gang, og den var meget bra...

                            Det andre er at også Rosenthal har ASH-31 kit, dog er arbeidsmengden på disse betydelig. Prislisten er borte fra siden til Rosenthal, men jeg mener å huske at prisen er ca 1300 euro. Da er ikke understell med ift hva som er inkludert i de andre modellene du har nevnt, og du må sikkert regne 200-300 arbeidstimer for å ferdigstille modellene til samme nivå som de to andre.

                            Link Rosenthal ASH-31: ASH-31
                            Audun

                            Comment

                            Working...
                            X