Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan reversere servo på Hitec optic 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan reversere servo på Hitec optic 6

    hallo. jeg sliter med og finne kossen jeg reverserer servoer med kontrollen. skjønner meg ikke på menyen i forhåld til bruksanvisningen..... kan noen hjelpe meg ?

  • #2
    Trykk inn begge EDIT knappene samtidig for å gå i program-modus
    Trykk pil opp eller pil ned til det står REV i displayet
    Velg ønsket kanal med DATA+ eller DATA- knappen, valgt kanal vil blinke i displayet
    Velg normal (N) eller reverse (R) med CLEAR knappen, funksjonen veksler ved trykk på CLEAR.
    En trekant over kanalen indikerer normal (N), en trekant under kanalen indikerer reverse (R)
    Velg eventuelt annen kanal med DATA+ eller DATA- knappen, og gjenta prosedyren ovenfor for å reversere eller gå tilbake til normal
    Trykk begge EDIT knappene for å gå ut av progam-modus

    Optic 6 SPORT har en litt annen prosedyre, men du hadde vel en Optic 6?

    Håper dette hjelper

    Mvh. Alf Gunnar

    Comment


    • #3
      Fant det ut etter litt mer nøye lesing av bruksanvisning... men no dukket det opp enda eit problem.... no får jeg ikke kontakt med mottakeren.......

      Comment


      • #4
        Endra sendemodus fra PPM til QPCM, eller omvendt?

        Eller lite strøm på sender og/eller mottaker batteri?

        Mvh. Alf Gunnar

        Comment


        • #5
          Har prøvd og endre ja... og har forsatt 9.0v igjen på kontrollen... og strøm får jeg fra esc`en .... Har ikkje peiling på ka det kan være... men kontrollen funka litt. så har jeg sikkert gjort ein feil innstilling og så fekk jeg ikke kontakt til mottaker.

          Comment


          • #6
            9 Volt igjen på batteriet er nok for lite, prøv å lade opp batteriet.
            I følge manualen: The LOW BATTERY warning is displayed when the transmitter
            battery voltage drops below 9.3 volts, and a beeper sounds.

            mvh. Alf Gunnar

            Comment


            • #7
              hm. ladet det opp til 10.4 volt og prøvde igjen... men ingen ting nytt..... hva kan dette være da ?

              Comment


              • #8
                Hvilken mottaker har du ? Gi oss alle data som står på mottakeren din, så kan vi si hva som skal stå på senderen.
                **********************
                Mvh
                Stig Olsen
                Lillehammer MFK


                Nan Xplorer FullCarbon X tail
                Pike Perfect X tail
                Pike Brio / Giant
                Alpina 4001
                DG 500/22 Elan under opppussing
                Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                Futaba 12Fg Fasst

                Comment


                • #9
                  showmottaker denne har jeg....

                  Comment


                  • #10
                    Da skal skal senderen stå i ppm Mode.

                    sjekk også at krystallene sitter der dem skal om du har hatt dem ute. rx på mottaker og Tx på senderen
                    **********************
                    Mvh
                    Stig Olsen
                    Lillehammer MFK


                    Nan Xplorer FullCarbon X tail
                    Pike Perfect X tail
                    Pike Brio / Giant
                    Alpina 4001
                    DG 500/22 Elan under opppussing
                    Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                    Futaba 12Fg Fasst

                    Comment


                    • #11
                      på krystallene står det RF og TF

                      Comment


                      • #12
                        Kobla det riktig nå.... men ikke noe skjer. det eneste nye er at når du slår av kontrollen beveger servoene seg... det skjedde ikke før.... noen andre tips ??

                        Comment


                        • #13
                          Prøv et annet program på senderen, så ser du om det er rx eller tx som ikke vil. Det kan jo hende at du har programmert inn et eller annet problem idet du reverserte servoene.. Hvis det virker på et annet program, så må du gå igennom menyen og se om du har f.eks har nullet ut endepunktene eller noe slikt.
                          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                          Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

                          Comment


                          • #14
                            Hva mener du med nullet ut endepunktet ? jeg fant bare reverseringen på kontrollen så skulle jeg koble til for og sjekke igjen hvilken servo jeg skulle reversere...men da skjedde det ingen ting.... håpløst dette.... Ingen som har hatt dette problemet før ?

                            EDIT: Prøvde nettop og koble eksternt batteri til mottakeren. men det samme skjedde...
                            Last edited by stiaan15; 03-01-12, 13:49.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg mente at du kanskje hadde endret noe annet enn reverseringen i editmenyen. Hvis du bytter til et annet program på radioen, så finner du ut det. Endepunkt regulerer hvor langt servoen kan bevege seg, nuller du de, så står de stille. Hvis du slår av senderen, og deretter slår på mens du holder inne editknappene, så får du muligheten til å bytte program.
                              Du er forresten bombesikker på at servokontaktene står i rett vei?
                              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                              Steinar B Johansen
                              Lillehammer mfk

                              Comment

                              Working...
                              X