Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruke samme batteri på tenning og røykpumpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bruke samme batteri på tenning og røykpumpe?

    Tenkte å bruke ett batteri fordelt på tenning (DLE 55) og Sullivan røykpumpe. 2s LiFe 2150mAh.

    Betenkeligheter?
    -------------------
    Lars S. Siggerud

  • #2
    Nå vet ikke jeg hvor mye den røykpumpa trekker. men kanskje jeg ville valgt ett batteri på litt mere mAh. ellers ingen betenkligheter
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Tenningen trekker veldig lite strøm, under 100mA på maks turtall. Sullivan pumpa trekker også lite, rundt 4-500mA på fullt, og den trenger aldri kjøres på 100%. Det er vel også slik at man ikke nødvendigvis bruker røykanlegget på hver eneste tur.
      2150mAh er plenty, du kan nok fly i timesvis mellom hver lading.

      Comment


      • #4
        i følge manualen til rcexl tenningene så trekker de 650 ma ved 8000rpm. og vet det i manualen til andre tenninger står over 1A men har ikke målt selv så kan ikke bekrefte det
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Takk for svar. Da prøver jeg med ett batteri, det burde holde lenge. Pumpa blir jo ikke konstant brukt allikevel.
          -------------------
          Lars S. Siggerud

          Comment


          • #6
            Originally posted by tyor View Post
            i følge manualen til rcexl tenningene så trekker de 650 ma ved 8000rpm. og vet det i manualen til andre tenninger står over 1A men har ikke målt selv så kan ikke bekrefte det
            Har nok blandet sammen strømforbruket på tenningsanlegget med noe annet..
            650mA @ 8000rpm på singel, og naturlig nok nesten det dobbelte på twintenninger. Lavere turtall gir noe lavere forbruk.
            Men selv om man kjører motoren konstant på 8k og kjører røyk fra man starter motoren til man lander, har man likevel 2 timer på en lading.

            Comment

            Working...
            X