Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heli over Hadeland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heli over Hadeland

    Helt skyfritt og varmt nok til at snøen smelter og drypper fra tagskjegget: Da er det helikopter-føre. I dag var det glimrende forhold, og selv om undertegnede hadde en dårlig dag på jobben (se video) var både Arne og Kjell Kristian i godslag. Arne fløy Logo 600, Kjell Kristian Compass HV7 og jeg luftet T-rex 550'n et par minutter. Moro å fly og skravle igjen, selv om det ble lite lufttid for min del.

    Men kameraet fikk noen runder, og her er noen bilder fra dagens samling på Hadeland:

    Click image for larger version

Name:	20120108_6098.jpg
Views:	1
Size:	77.3 KB
ID:	630286 Click image for larger version

Name:	20120108_6100.jpg
Views:	1
Size:	25.0 KB
ID:	630287Click image for larger version

Name:	20120108_6107.jpg
Views:	1
Size:	22.0 KB
ID:	630288 Click image for larger version

Name:	20120108_6128.jpg
Views:	1
Size:	47.2 KB
ID:	630289Click image for larger version

Name:	20120108_6160.jpg
Views:	1
Size:	19.2 KB
ID:	630290 Click image for larger version

Name:	20120108_6203.jpg
Views:	1
Size:	25.5 KB
ID:	630291Click image for larger version

Name:	20120108_6211.jpg
Views:	1
Size:	51.9 KB
ID:	630292 Click image for larger version

Name:	20120108_6215.jpg
Views:	1
Size:	20.5 KB
ID:	630293Click image for larger version

Name:	20120108_6225.jpg
Views:	1
Size:	40.0 KB
ID:	630294 Click image for larger version

Name:	20120108_6254.jpg
Views:	1
Size:	30.0 KB
ID:	630295Click image for larger version

Name:	20120108_6257.jpg
Views:	1
Size:	51.9 KB
ID:	630296 Click image for larger version

Name:	20120108_6319.jpg
Views:	1
Size:	22.9 KB
ID:	630297Click image for larger version

Name:	20120108_6324.jpg
Views:	1
Size:	35.8 KB
ID:	630298
    .

    Jeg måtte filme litt også, med kamera festet til vingen av et lite isoporfly. Det gikk greit - etter hvert

    Last edited by kristianwest; 08-01-12, 19:31.
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong


  • #2
    Konge bilder som vanlig Kristian. Ble en bra dag. Deilig å fly litt større heli igjen. Lenge siden sist nå. Men hva skjedde med filmen. Gikk du batteritom siden den stoppa så brått?
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Kameraet må ha stoppa i lufta. Det filmet den neste turen også (men med masse snø foran linsa, ikke noe å se på), så batteriet er det ikke. Aner ikke hvorfor det bråstoppet. Kunne jo alltids ha spandert en liten fade to black på slutten der.

      Jeg bestiller herved flere dager som i dag!
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #4
        Litt fra dagen aktivitet på Hadeland. Jeg har tatt noen filmer som jeg legger ut etter hvert som de blir lastet opp og klar. Først ut er kjellkr som flyr sin Compass 7HV.

        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Så har jeg en film av kjellkr som tester min nye Whiplash 90E.

          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Nok en film av kjellkr som flyr sin Raptor G4 E720.

            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment


            • #7
              Tre bra flighter!
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #8
                Noen av dere dyktige helifolk som kan gjøre en kjapp sammenligning mellom 7HV, Logo, Whiplash, TT? er på tuppa etter en 700 nå merker jeg..... TAKK SKAL DERE HA FOR FRISTELSEN...

                Comment


                • #9
                  Her er siste filmen. Her er det for en gangs skyld kjellkr som flyr. Compass 7HV mellom tømmerlundene...

                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Noen av dere dyktige helifolk som kan gjøre en kjapp sammenligning mellom 7HV, Logo, Whiplash, TT? er på tuppa etter en 700 nå merker jeg..... TAKK SKAL DERE HA FOR FRISTELSEN...
                    Jeg la ut masse bilder av alle disse modellene (minus Logo) på denne tråden i går: (MFN) ModellflyNytt.no

                    Selv har jeg flydd bare Whiplash og Logo av de du nevner. Men de to er jo ikke noe å sammenlikne egentlig siden Logo er en 600 maskin. Som 600se flyr den på 693 blader, og det blir da en liten og ekstremt lett 700 maskin. Mens Whiplash'en er en stor og tung 700 med bøtter av power. Jeg likte ikke Logo'en så godt som 700-size så jeg satte på 623 blader istedet. Liker den knallgodt, men det er som sagt en 600 maskin.

                    Skal man sammenlikne de tre store du nevner kan jeg bare tippe. Og jeg tror ikke du (som jeg) hadde merket så stor forskjell. Men jeg la merke til at kjellkr som var så grisefornøyd med sin 7HV forrige helg, plutselig ville selge denne nå etter å ha testet sin Raptor G4 E720. Kanskje du kan få deg en 7HV der
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Synd jeg ikke kunne bli med. Men jeg ser det var pen flyging likevel

                      Bra utvalg av maskiner i helidivisjon av Hadeland modellflyklubb! Jeg håper på flyvær neste helg også!
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Trulsen View Post
                        Noen av dere dyktige helifolk som kan gjøre en kjapp sammenligning mellom 7HV, Logo, Whiplash, TT? er på tuppa etter en 700 nå merker jeg..... TAKK SKAL DERE HA FOR FRISTELSEN...

                        Er ikke så dyktig, men nå fikk jeg gleden av og fly TT 720, 7HV og Whiplasen på samme dag og etter hver andre, så jeg kan si min mening om de tre.
                        Jeg synnes 720 flyr best, så Whiplashen og til slutt 7HV`n. Tror du ser det hvis du titter på filmene over.

                        Tror at med mere tid og noe justering kan Whiplashen bli like god som 720, dem begge flyr meget bra, føles meget solide ut i lufta, halen fungerer, rett og slett to gode heli.
                        Med dette sier jeg ikke at 7HV`n er dårlig, men jeg mener at den trenger noe oppgradering i halen, på min har jeg satt på alu bladgripere, dette hjalp stort. Brukte T-rex sine nye V2 alu grip som jeg har gjort litt om på for og få de til og passe. Her lest om flere som setter på alu i halen med stort hell. Tror nok det kommer noe på markede straks som passer rett på.

                        Ellers tror jeg du blir fornøyd uansett hvem du kjøper.
                        Tror også Arne har rett, tror kanskje min kommer til salgs etterhvert. Selges da tom.
                        MVH
                        Kjell Kristian

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Men jeg la merke til at kjellkr som var så grisefornøyd med sin 7HV forrige helg, plutselig ville selge denne nå etter å ha testet sin Raptor G4 E720. Kanskje du kan få deg en 7HV der
                          Jeg la merke til at det så ut som han var mer komfortabel med Raptoren.. Ble litt overrasket etter som Compass'en er blitt skrytt sånn opp i skyene rundt om kring..

                          Uansett; bra flighter og kult og se ham fly
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #14
                            Er sånn passe dårlig helivær i dag, eller hva? Tror jeg lar T-rexene få hvile....
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #15
                              Tenkte jeg skulle riste liv i denne tråden igjen. Greit med en tråd for å poste litt helibilder som ikke passer inn i Holmen-tråden. Eller hva mener du Kristian? Begynner med et par bilder av en X-Cell Furion 6 jeg nettopp kom over. Den henger på veggen uten noe utstyr eller elektronikk nå. Jeg velger å kalle det "crash-kit" inntil videre Men ser ikke bort fra at den blir utstyrt i løpet av våren sommeren dersom donor utstyr fra andre maskiner uteblir.


                              Kvaliteten på denne virker like overlegen som på min øvrige MA heli
                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20121125_140.JPG
Views:	1
Size:	166.7 KB
ID:	594744


                              Batteriene fra Beam 600 passer godt under canopy'en.
                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20121125_141.JPG
Views:	1
Size:	218.2 KB
ID:	594745


                              Den kom med både FB og FBL hode. Jeg monterte sistnevnte.
                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20121125_142.JPG
Views:	1
Size:	170.9 KB
ID:	594746


                              Den er ikke helt ensom heller. Den har selskap av blandt annet X-Cell Fury 55.
                              Click image for larger version

Name:	Hobby_20121125_146.JPG
Views:	1
Size:	165.9 KB
ID:	594743
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X