Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leveringstid hos norske forhandlere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er meget godt fornøyd med nettbutikkene jeg har handlet med i Norge (elefun, smallsize, og throttlestore),men postgangen her i landet
    er for meg ganske merkelig. Småting som sendes i brevpakke kommer hit neste dag, fra f.eks elefun, mens større ting bruker en uke, da det skal igjennom det som finnes av terminaler før det kommer hit. Synes dette er merkelig når jeg får pakker fra kina, levert med DHL, iløpet av 3 dager, og da kommer de på døra hjemme.
    Dette må være negativt for alle norske nettbutikker, da det eneste de er konkuransedyktige på er levering av ting som man får puttet i et brev, samt kundeservice, selvfølgelig. Mens utenlandske (kina) vinner på utvalg, pris og leveringstid.
    Ola A.


    Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
    Beast 3D AS3X | Cessna 182
    Spektrum DX8s

    Comment


    • #17
      Originally posted by bardp View Post
      Tror nokk at om en ønsker og drive med postordre i dag må en ha mer moderne betalingsløsninger og svert rask responstid.
      Yeah! PAYPAL sier jeg bare, det er så genialt og lett!

      Comment


      • #18
        Jeg tror nok at norske butikker er klare for Paypal når det blir litt billigere å bruke det.
        For det er vel ingen som er interessert i å betale en høyere pris på en vare bare
        for å kunne bruke PayPal?

        Månedlig salg --- Pris per innenlandsk transaksjon

        0.00 NOK - 20,000.00 NOK --- 3,4 % + 2,80 NOK

        20,000.01 NOK - 80,000.00 NOK --- 2,9 % + 2,80 NOK

        80,000.01 NOK - 400,000.00 NOK --- 2,7 % + 2,80 NOK

        400,000.01 NOK - 800,000.00 NOK --- 2,4 % + 2,80 NOK

        > 800,000.00 NOK --- 1,9 % + 2,80 NOK
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #19
          Joda, det er helt sikkert sånn at det er kostnadene som er grunnen til at PayPal ikke brukes.

          Men for meg som kunde er jo det uinteressant. Jeg erfarer at de ikke tilbyr PayPal og av rent praktiske grunner kjøper jeg derfor stashet mitt andre steder. Jeg får jo tak i det jeg skal ha, jeg - men for norske butikker som vil selge varene sine er det nok en idé å tilby de løsningene kundene etterspør.

          At det blir så mye dyrere hos f eks Elefun om de innfører PayPal tror jeg neppe. De må forholde seg til markedet som før.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #20
            Originally posted by sap_2000 View Post
            Så var det dette med "på lager" da. Fly og motorer f.eks? Samt pris.
            Servicen og kunskapen innen jet er det delte meninger om

            Nei. Pengene går fortsatt til utlandet
            Det kan jeg forstå. Da Jet er vel en spesialisert og kostbar gren av vår hobby.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #21
              Originally posted by RazorEdge View Post
              Er meget godt fornøyd med nettbutikkene jeg har handlet med i Norge (elefun, smallsize, og throttlestore),men postgangen her i landet
              er for meg ganske merkelig. Småting som sendes i brevpakke kommer hit neste dag, fra f.eks elefun, mens større ting bruker en uke, da det skal igjennom det som finnes av terminaler før det kommer hit. Synes dette er merkelig når jeg får pakker fra kina, levert med DHL, iløpet av 3 dager, og da kommer de på døra hjemme.
              Dette må være negativt for alle norske nettbutikker, da det eneste de er konkuransedyktige på er levering av ting som man får puttet i et brev, samt kundeservice, selvfølgelig. Mens utenlandske (kina) vinner på utvalg, pris og leveringstid.
              Men nå er det jo ikke slik lenger att posten har "monopol" på å transportere pakker. Ser att det er flere og flere norske nettbutikker som bruker andre transportører. ta Komplett.no f.eks Der kan man velge mellom Post og Tollpost som transportør. Og tollpost er faktisk billigere, og dobbelt så raske på levering til meg vertfall. så det er jo en ting norske nettbutikker kan gjøre, kutt ut Posten/Bring.
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #22
                Originally posted by sap_2000 View Post
                Så var det dette med "på lager" da. Fly og motorer f.eks? Samt pris.
                Servicen og kunskapen innen jet er det delte meninger om

                Nei. Pengene går fortsatt til utlandet
                Kan forstå det. Mente ikke at de som driver med jet er vanskelige å tilfredsstille, men at det kan være vanskelig å drive salg av jet-relaterte produkter i "lille" Norge. Særlig i konkurranse med utenlandske nettbutikker. Hmmm. Den som hadde hatt suksess-formelen inne Elefun bygde seg opp sakte men sikkert. Rcpro hadde sveis og maskinteknikk i ryggen. Andre har gått på dunken etter tur. Helt klart viktig å vite hva som rører seg i miljøet og ha de rette varene på lager sånn at man kan levere raskt.
                Geir


                3D plane - 1D brain

                Comment


                • #23
                  Bestilte noen småting fra rcnet.no for en uke siden. fikk da en automatisk generert mail om kontonummer og beløpet jeg skulle betale. betalte samme kveld og har siden ikke hørt noe.

                  når jeg logger meg inn på siden der så står det att bestillingen er mottatt og ikke att den er sendt som det står på tidligere bestillinger. Har sendt mail uten å få svar. Det er snakk om starter kopp og starter gummi. og skulle sendes i brev.

                  Dette tror jeg blir en av de siste gangene jeg bestiller fra butikker i norge. De to siste bestillingene jeg har gjordt fra norske forhandlere så har de brukt over en uke på å få det i posten.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #24
                    Trodde rcnet hadde lagt ned for en stund siden. Uansett hører de til unntakene basert på min erfaring med norske butikker, de fleste bestillinger jeg har gjort har blitt sendt innen 24 timer, også den gangen jeg bestillte fra rcnet, og ofte samme dag så fremt bestillingen er gjort på formiddagen. Kan ikke forlange mer synes jeg.

                    Comment


                    • #25
                      Handler du av oppegående butikker, så er du rimelig safe.
                      Jeg kjøper konsekvent av annonsører på MFN og RS,
                      og merker svært hurtig shipping og handling.

                      Det tar riktig nok litt ekstra tid fra rcpro, hobby24 etc., men
                      det er jo pga. avstand og Posten. Sånn er det å handle fra "utlandet" =]
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by xilian View Post
                        Handler du av oppegående butikker, så er du rimelig safe.
                        Jeg kjøper konsekvent av annonsører på MFN og RS,
                        og merker svært hurtig shipping og handling.
                        =]
                        Det er lett å si. men når de som anonserer her ikke har det man skal ha så må man jo ty til andre. Synes forresten utvalget til de fleste butikkene i norge er ræva. Greit hvis du kun er intressert i acro/3d men skal du ha noe annet så er det veldig lit å velge i.

                        Når det gjelder rcnet så står det på sidens dems att de har opphørssalg. men alt er operativt, så hvis de har lagt inn årene så burde de jo stengt nettbutikken slik att det ikke gikk å bestille
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #27
                          Jeg slenger meg på for å skryte av Elefun.Hadde en defekt servo bestillte drevsett fra dem,men de hadde ikke flere på lager.Så de sendte meg ny servo for samme pris som et drevsett.Det kaller jeg SERVICE!!!! GO ELEFUN......

                          Comment


                          • #28
                            Elefun, rcpro ,smallzise og Trottlestore skal ha bare ros fra meg. men problemene kommer når man skal ha noe som de ikke har
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #29
                              Bestillte noe småtteri fra Hobby24 for en måned siden (1. mars) og fikk ordrebekreftelse. Ikke hørt noe siden, kan vel gå i kategorien tregt kanskje

                              Comment


                              • #30
                                Kanskje litt OT. Men jeg er småirritert på Smallsize for tiden. Utvalget av Balsa i butikken er nesten borte. Og de mangler stadig småting som balsablokker, plugger og knivblader. Kanskje det er lite lønnsomt med varer for folk som bygger, men samtidig er det en måte å beholde kunder. Som også vil kjøpe større ting en dag.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X