Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leveringstid hos norske forhandlere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Supper rask leveringstid hos RCpro.no

    Som denne tråden tidligre har omtalt er spesielt SmallSize en av kandidatene som ikke er i klassen best i test, også diverse egene erfaringer med disse.

    Men vil virklig trekke fram motstykket som burte få månendens BEST I SERVICE diplom, nemlig RCpro.no.

    Fredag 18.mai (inneklemt) bestilte jeg en CC ICE50 ESC via web portalen deres, og dette ble gjort i lunsj tiden (ca 11:15), hvem skulle da tro at varen skulle klare å ankomme min postkasse på østlandet (Hakadal), rett etter lunsj på lørdagen den 19.mai!!!!

    Med denne leverings hastigheten kunne de jo nesten levert varm pizza også bare den hadde været pakket korrekt...

    All honør og takl til RCpro og god service disse har gitt meg igjennom de siste åra, forblir en trofast kunde. Selv om SmallSize ligger med butikken sin kun en halvtimes kjøring unda, der de aldri har delen man trenger osv. (eks XT60 og EC3 + EC5 kontakter burte være fast lager vare hos noen som driver med LIPO batterier....)
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

    Comment


    • #47
      Originally posted by AudunJ View Post
      Som denne tråden tidligre har omtalt er spesielt SmallSize en av kandidatene som ikke er i klassen best i test, også diverse egene erfaringer med disse.

      Men vil virklig trekke fram motstykket som burte få månendens BEST I SERVICE diplom, nemlig RCpro.no.

      Fredag 18.mai (inneklemt) bestilte jeg en CC ICE50 ESC via web portalen deres, og dette ble gjort i lunsj tiden (ca 11:15), hvem skulle da tro at varen skulle klare å ankomme min postkasse på østlandet (Hakadal), rett etter lunsj på lørdagen den 19.mai!!!!

      Med denne leverings hastigheten kunne de jo nesten levert varm pizza også bare den hadde været pakket korrekt...

      All honør og takl til RCpro og god service disse har gitt meg igjennom de siste åra, forblir en trofast kunde. Selv om SmallSize ligger med butikken sin kun en halvtimes kjøring unda, der de aldri har delen man trenger osv. (eks XT60 og EC3 + EC5 kontakter burte være fast lager vare hos noen som driver med LIPO batterier....)
      Sortland -> Evenes -> Gardermoen

      Leveres pakka på Evenes før (husker ikke klokkeslettet) blir den levert dagen etter på Østlandet. Opplever det samme fra Elefun - bestill i løpet av dagen og få det hjem dagen etter.

      Men - jeg tror ikke det er butikkene som skal ha mesteparten av æren for dette. Her gjør vårt alles kjære Posten faktisk et godt stykke arbeid. De burde begynne å gjøre like godt arbeid fra Tromsø også, så delene fra Hobby24 i Tromsø bruker bittelitt kortere tid enn fem dager hit Tror nok Hobby24 gjerne skulle sett at det var sånn, men det er lite de kan gjøre er jeg redd.
      Kristian Westgård
      Nittedal

      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
      — Neil Armstrong

      Comment


      • #48
        bra noen yter bra service, og rcpro er en av de flinke ja Har fortsatt ikke fått hverken varer eller penger i retur fra rcnet. sendt flere mailer men ingen svar. det er nå snart 2 måneder siden jeg bestilte og betalte grrrrr
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #49
          Det er synd at Smallsize ikke greier å opprettholde hverken service eller varebeholdningen. Når de ikke har standard plugger på flere uker, da er det nesten så jeg ikke gidder å gå innom sjappa. Det er bra og ha en lokal hobbybutikk, og jeg tror ikke de kan skylde på manglende kundegrunnlag i Oslo sentrum. Ser vi begynnelsen på slutten for butikker , der du kan gå inn å se på varen før du kjøper? Er konkurransen fra Kina og nettbutikkene for hard? Eller gir de ansatte bare blanke. Norge er jo ikke akkurat kjent for landet med høyt servicenivå.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #50
            Ingenting å utsette på RC-pro`s service nei!

            Men for oss som ikke har lokale butikker, så har vi en høne å plukke med postvesenet! Enkelte ganger går det så treigt ifra nord-norge til midt norge (kan da skjønne det må ned på østlandet før det skal opp igjen), at det kan være like raskt å få ting ifra utlandet som ikke trenger å krysse norge flere ganger i det minste.

            For ikke å snakke om porto priser. Det er SJUKE priser på selv mindre pakker i dette landet. Det er svært ofte jeg betaler mindre i porto fra kina, enn det hadde kostet ifra Elefun f.eks. Hvordan skal butikkene kunne sloss imot slike problem?!

            Så, min mening er at postvesenet har snart like stor skyld i nedgangen på norsk handelstand vs. utenlandske nettbutikker, som butikkene selv.
            På tide å privatisere postvesenet for å skape pris og leveringstid- konkuranse, evnt true de om dèt iallefall for å skape intern forbedring.
            Ola G Bråten -77
            Sunndal flyklubb avd. Modellfly
            Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
            3DHS Slick 89" Q80-8m
            Jeti DS-16

            Comment


            • #51
              Originally posted by ArneH View Post
              Det er synd at Smallsize ikke greier å opprettholde hverken service eller varebeholdningen. ---

              . Norge er jo ikke akkurat kjent for landet med høyt servicenivå.
              For 2 år siden, vant jeg en ThunderTiger VeloCity (deltavinge) på et flyshow, og ettersom jeg kun hadde "glow" kunnskaper, tok jeg med pakka til HobbyMix (kjøfta) for å kjøpe ESC og passende batteri og noen servoer.
              - Resultatet ble at jeg kom ut med en 2-3S lipo redulator og et "2000mAh nimh 8,4v batteri" som veide ALT FOR MYE! men det viste ikke jeg....Ved maiden gikk delta vingen så i bakken som en stein.

              - Noen måneder "pasuse" så kjøpte jeg meg en BNF F4 Wildcat på strømmen (smallsize) for å lære litt om "strømfly" og limte sammen igjen deltavingen. og hadde denne med til SS fo rå få litt hjelp om jeg kunne benytte disse "1300 LIPO" i flyet i stedet da disse var vesentlig "mindre".

              Herfra ble jeg sendt ut med ny: Motor og ESC, selv om de så på orginal ESC min som var 30A 2-3Lipo, endte jeg opp med å betale for en ny 18A.
              --
              Vel flyet ble bygget sammen og det virker, men noe sendere byttet jeg til en enda kraftigere motor og gikk fra 15C til 25C 3s batterier og noen propeller opp så nå er det fart i sakene. (etter lesing på forumet her osv, lærte jeg mye).
              --

              siste skrekk eksempel fra SSS, (strømmen): Var innom og skulle kjøpe noe lakk for å få litt farge på et hvit skum fly, og spurte hvilke farge som var best mot himmelen. Gutten bak disken, da at grønn var en sikkelig fin farge da han hadde det på sitt egent heli.
              * Vel på første flyvetur mot knall blå himmel, fant jeg fort ut at "grønt" er helt ok, på 10-30m avstand men ikke over 200m...
              Nå er flyet "orange / gult" med svarte felter og lett å se... og noen grønne sprayfalsker står på lageret til kast.

              Så jeg savner virklig den butikken man kunne gå innom, se litt og få noen minuters prat om spørsmål man lurte på osv...
              Men at det stadig er slikt at de ikke har "standard" små deler er det værste, for trenger man en kobling så trenger man denne koblingen "NÅ" og ikke etter 2-3 ukers HK leveranse.. Men vi lærer av våre feil og fyller opp skrivbord skuffen med alt som er kjekt å ha i tilfelle noe ryker i helga, da det er superb flyforhold....

              Fortsett å kjøpe fra de butikkene (om så på nett) i Norge som har god service og leverer varene som avtalt
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #52
                Noe av det som irriterer meg med norske forhandlere er at mer og mer blir ARF, vi som liker å bygge har mindre og mindre utvalg. eks balsa i ulike tyngder og kvaliteter, lite utvalg synes jeg i såfall når jeg var innom smallsize i Oslo. For min del synes jeg noe av det morsomste med hobbyen er å eksprimentere og for å skaffe de materialene jeg trenger må jeg jobbe hardt. Få norske butikker selger depronplater, jeg har fått tak i mine på elektroplast, det er imidlertid vanskelig å få grossistfirmaer til å sende slike produkter til deg. Jeg savner at hobbyforretininger starter salg av eks kartonger med depronplater fra 1cm tykkelse og helt ned til 1mm. Karbonfiber med et bredt utvalg av dimensjoner ville også vært bra. En trenger ikke gå lenger enn til nabolandet for å finne bra hobbybutikker eks hobbytre i sverige, MJD models, og til og med en dedikert butikk til de som bygger som kun heter material. Jeg tror norske hobbysjapper hadde tjent på å tilby litt av de spesielle tinga, noen som har skjønt dette til en viss grad er Greatwings.no som har spesialisert seg på mikro rc, de burde imidlertid også da tilby balsa av meget lett og god kvalitet i forskjellige hardhetsgrader, og supertynne karbonfiberlister samt japanpapir og dope til de som vil bygge mikrofly selv.

                Comment


                • #53
                  Originally posted by tyor View Post
                  bra noen yter bra service, og rcpro er en av de flinke ja Har fortsatt ikke fått hverken varer eller penger i retur fra rcnet. sendt flere mailer men ingen svar. det er nå snart 2 måneder siden jeg bestilte og betalte grrrrr
                  Ta også henvend deg til Visa så ordner de pengene for deg...
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #54
                    ble ikke betalt med visa. men overført direkte på nettbank Er bare snakk om ett lite beløp så gidder ikke gjøre noe mere med det. men hadde jeg hatt tlf nummer så skulle jeg ringt. men står hverken noe tlf nummer eller navn på siden dems.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by tyor View Post
                      ble ikke betalt med visa. men overført direkte på nettbank Er bare snakk om ett lite beløp så gidder ikke gjøre noe mere med det. men hadde jeg hatt tlf nummer så skulle jeg ringt. men står hverken noe tlf nummer eller navn på siden dems.
                      Er garantert noen her som kjenner de som driver butikken og kan hjelpe til litt..
                      Lars Norberg

                      Comment


                      • #56
                        så gjennom noen gamle mailer for å se når det var jeg betalte, og på den ene sto det faktisk ett mobilnummer skal prøve å sende en melding der
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by tyor View Post
                          så gjennom noen gamle mailer for å se når det var jeg betalte, og på den ene sto det faktisk ett mobilnummer
                          skal prøve å sende en melding der


                          Og søker du på Gule sider så kommer det opp et nummer også, du kan jo sjekke om det er det samme du har.

                          Comment


                          • #58
                            ja er samme nummeret. har sendt en sms så får vi se hva som skjer.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #59
                              Snakket med posten ?
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment

                              Working...
                              X