Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leveringstid hos norske forhandlere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Leveringstid hos norske forhandlere

    Vil bare presisere at dette ikke gjelder alle De norske forhandlerene, og har ikke tenkt å henge ut noen med navn. De det gjelder Skjønner det vel selv

    De norske forhandlerene hyler ut om att det ikke går an å drive butikk her i landet fordi vi handler fra Kina.

    Jaja tenkte jeg og henvendte meg til en norsk butikk når jeg skulle ha meg ett nytt lipo batteri. Det ble bestilt forige tirsdag med valget forskudsbetaling. fikk da en mail tilbake med kontonummer og att varen ble sendt så fort pengene var overført. overførte pengene med en gang og har siden ikke hørt noe. Sendte de en melding på websiden i dag som jeg ikke har fått noe svar på.

    var ute en tur i sta og stakk da innom den lokale post i butikk for å høre om det var noen pakke til meg, da jeg før har opplevd å ikke fått hentelapp i postkassa. Hun søkte da på navnet mitt og fant pakka, den ble sendt i dag En uke etter att den ble betalt.

    Skal dere norske forhandlere få slutt på handlingen fra utlandet så må dere i det minste yte litt service når dere ikke klarer å konkurere på pris. Ønsker ikke å legge ut hvilken butikk det dreier seg om men det er ikke noen liten garasje selger det er snakk om. og har flere ganger opplevd att norske butikker er treige med forsendelser. Har bestilt samtidig fra Kina og Norge og fått det fra kina først. Det burde jo ikke værer mulig når det er posten som har frakten på det fra Kina her i Norge også.

    Så til dere norske forhandlere, hvis dere vil beholde kundene deres så yt i det minste litt service. HALLO Det er da tross alt ett service yrke dere har valgt
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Helt enig.
    Om de ikke kan (vil) konkurrere på pris, så må de i det minste konkurrere på service og tilgjenglighet. Både på produkter og deler/ utstyr.
    Når produkter og deler ikke er på lager, men kan skaffes på noen uker til høy pris ser jeg ikke noe som helst poeng å handle i Norge når man kan få det til 1/2 pris +- på noen dager fra utlandet.

    I min "hovedgren" av hobbyen (jet) er det uansett null å få tak i her i landet så problemet løser seg selv, og da blir det til at man handler hver minste skrue og lim i utlandet også.

    De siste 10 årene har mer og mer handlet i utlandet, og i dag går vel 98% av rc-budsjettet mitt ut av landet. Samme gjelder for brorparten av flykompisene mine også.
    Etter min mening kan norske forhandlere takke seg selv om det går nedenom og hjem
    Mvh. Ståle
    http://www.jetsofnorway.no/

    Comment


    • #3
      Jeg syntes det går rimelig raskt når jeg bestiller fra Elefun eller Smallsize. Mindre deler, blir puttet i konvolutt, og sendt samme dag som oftest. Throttlestore har jeg bare bestilt to fly fra, og det ble også pakket og sendt dagen etter.
      Så som oftest er jeg fornøyd med servicen.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Å vente lenge på at en vare skal komme er uaktuelt for de fleste, da surfer de fleste videre til de finner en leverandør som har det man skal ha på lager. Og det er dét som er utfordringen; å tørre å sitte med lager. Det koster i innkjøp og det koster å ha lageret der. Husker da Elefun startet opp - det var ikke rare vareutvalget der i begynnelsen med du verden de har bygget seg opp over tid, og fått feelingen på hva som er lett å omsette. Bestiller man av f. eks Elefuneller Rcpro mener jeg leveringen er fra den ene dagen til den andre. Servicen er rett og slett super.

        Så er jeg ikke helt enig med Sap_2000 som sier at det er NULL å få tak i her hjemme. Det finnes blant annet en i Sandefjord som både leverer kvalitet og fenomenal service - har fått utrolig mye hjelp derfra www.rcpartner.no

        Tror uansett ikke det ville være praktisk mulig for en potensiell norsk jetforhandler å tilfredsstille jet-folket.
        Geir


        3D plane - 1D brain

        Comment


        • #5
          Fant ut selv at det var billigere å handle 3! sett med propeller til en micro Sukhoi fra England en det var å få 1 propell fra Smallsize.
          Handler endel hos Elefun, og der er de veldig veldig bra. Ting på lager er faktisk på lager, og blir sendt samme dag. Dagen etterpå ligger den i postkassen eller på postkontoret.

          Når du kan handle fra utlandet på mandagen, og få varen fredag/lørdag er det viktig at norske forhandlere får ting ut kjapt om de skal ha sjangs. Jevnt over er jg nå egentlig fornøyd med den store majoriteten av både norske og utenlandske forhandlere. Prøver å handle norsk så lenge jeg ikke kommer veldig dårlig ut, men til og med frakten er jo ofte billigere fra Kina til Norge, en det det koster med meg frakt fra Grimstad

          Comment


          • #6
            Både Rcpro, Elefun, TS og Smallsize er etter min erfaring svært raske til å sende varene. De butikkene som oppererer med forhondsbetaling er det verre med der går det gjerne 4-5 dager fra en betaler før de får ut varene. Tror nokk at om en ønsker og drive med postordre i dag må en ha mer moderne betalingsløsninger og svert rask responstid.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Sniper View Post
              Så er jeg ikke helt enig med Sap_2000 som sier at det er NULL å få tak i her hjemme. Det finnes blant annet en i Sandefjord som både leverer kvalitet og fenomenal service - har fått utrolig mye hjelp derfra www.rcpartner.no

              Tror uansett ikke det ville være praktisk mulig for en potensiell norsk jetforhandler å tilfredsstille jet-folket.
              Så var det dette med "på lager" da. Fly og motorer f.eks? Samt pris.
              Servicen og kunskapen innen jet er det delte meninger om

              Nei. Pengene går fortsatt til utlandet
              Mvh. Ståle
              http://www.jetsofnorway.no/

              Comment


              • #8
                Eg handler snart alt eg trenger på nett, bortsett fra mat. Og det er som det blir skrevet i flere innlegg her att servicen fra norske nettbutikker er så som så. finnes en del som har skjønt "poenget" men opplever stadig att ting ikke fungerer. En ordre kan ligge en uke før den blir behandlet, varer i shoppen ligger som "på lager" men er utsolgt. Så blir det mail frem og tilbake om eg vil ha en annen vare, annen farge, annen størrelse eller vente i tre uker til varen er på lager igjen. Opplever dette til stadighet, men KUN i norske webshopper. Og så har man jo posten da som sender pakker feil og frem og tilbake og rundtomkring o.s.v men det er nå et annet tema da.
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bardp View Post
                  Både Rcpro, Elefun, TS og Smallsize er etter min erfaring svært raske til å sende varene. De butikkene som oppererer med forhondsbetaling er det verre med der går det gjerne 4-5 dager fra en betaler før de får ut varene. Tror nokk at om en ønsker og drive med postordre i dag må en ha mer moderne betalingsløsninger og svert rask responstid.
                  hvorfor Forskuddsbetaling ? det og overføre penger på den måten der tar jo fort noen dager(bankenes betalingsentral tar sin tid) til forhandler har det på sin konto og deretter går først varen ut....da tar det jo lang tid . Betaler man der og da på nett så går det jo kjappere
                  Øyvind

                  www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                  Comment


                  • #10
                    ja men er ikke alle forhandlerene som har muligheten til å bruke visa/mastercard så da blir alternativet å forskuddsbetale via nettbank eller postoppkrav og måtte betale mere

                    og min erfaring er att ved betalin på nettbank så er det somregel registrert senest dagen etter hos mottaker.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Er generelt fornøyd med de norske butikkene. Elefun er i alle fall raske. Bestiller jeg brevpakker, så er de i postkassen dagen etter. Bestiller jeg større pakker, så er de her 2 dager etter. Throttlestore og Rcpor er jeg også strålende fornøyd med. Kjapp levering fra de alle.
                      Youtube: Flygutta
                      -----------------------------
                      Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                      Heli: T-rex 700,T-rex 450
                      Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                      (34 år ung)
                      www.flygutta.com
                      www.vfkm.no

                      Comment


                      • #12
                        uten å rakke ned på noen så kan jeg jo nevne att jeg er også veldig fornøyd med noen av de norske. spesielt de tre som blir nevnt i flere innlegg her. Elefun, Throttlestore og Rcpro.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Et annet tips til norske butikker:

                          Få inn PayPal som betalingsmetode. Det er rett og slett litt 2010 å måtte ta fram betalingskort OG kodebrikke for å få lov til å kjøpe noe. Sjansen er stor for at jeg har kodebrikke men ikke kort. Eller kort men ikke kodebrikke. Altså: Jeg kjøper ingen ting.
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by kristianwest View Post
                            Et annet tips til norske butikker:

                            Få inn PayPal som betalingsmetode. Det er rett og slett litt 2010 å måtte ta fram betalingskort OG kodebrikke for å få lov til å kjøpe noe. Sjansen er stor for at jeg har kodebrikke men ikke kort. Eller kort men ikke kodebrikke. Altså: Jeg kjøper ingen ting.
                            +1 på den.
                            Christen
                            http://jetsofnorway.com/

                            Comment


                            • #15
                              Ja,PayPal ruler! Men det svir fort i lommeboka når det blir så enkelt å handle!
                              Stig-Arne Isaksen

                              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                              Comment

                              Working...
                              X