Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til valget mellom 3 fly. :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Biplan View Post
    Den som fikk 0 stemmer i spørreundersøkelsen? Jaja, håper du kommer igang med modellflyging uansett

    Vet ikke hvordan det er med anmeldelsene på ThrottleStore sin hjemmeside, men de anmeldelsene som står på HobbyKing er sensurert. Se (MFN) ModellflyNytt.no
    Var vel bare 9 stemmer så får vel ikke store utslaget denne spørreundersøkelsen
    Men jeg har kjøpt dette flyet. aldri fløyet før. husk å bestille mange propeller, de orginale orange tåler ikke noe. Men har også blitt fortalt i ettertid at dette ikke er noe godt nybegynnerfly.. men lurt å gå for den børsteløse, den tar du fort av med. jr kjøpte den billigste utgaven å han trenger tiden sin for å komme opp i lufta. er knøtt små hjul på de der så trenger temmelig glatt "flystripe"..

    Comment


    • #17
      for å være ærlig tror jeg ikke du behøver å tenke på om de har flaps eller ikke når det gjelder trainere.de er konstruert til å kunne lande i veldig lite hastighet,og vet mange har gått på en smell når det gjelder nybegynnerstadiet,at de tror de kan fly så sakte de vil med flapsen inne.chewbaca er inne på noe,glem alt fancy greier,ta det etterhvert
      trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
      mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

      Comment


      • #18
        Sessongstart

        Hadde sessongstart på stripa på fredag.
        ( Sessongstart=første tur med fuel/ bensinfly)

        Kjempefint vår-vær. Elefun sin At -40 Trainer med ski er en grei oppvarming mot warbird-sessongen. Denne har semisymetrisk vinge ( dvs den er ikke helt flat på undersiden), og en OS .46 så den er ganske morsom å fly når man vil åpne ny sessong eller ha et fly som koser seg på himlen.
        Ski funker kjempefint på vått underlag eller gress hvor telen / rimfrosten ikke helt har sluppet taket..

        Denne traineren er absolutt å anbefale for den som har lyst til å ta skrittet videre fra alskens isopor / skum-fly opp mot noe større.
        (Ikke et stygt ord om de.. eller el-fly, men det er noe spesiellt med eksoslukta og autoriteten slike modeller ofte har opp mot elektro )
        Da er det VÅR, på ordentlig

        Click image for larger version

Name:	Udduvoll 02.03.12 001.jpg
Views:	1
Size:	171.3 KB
ID:	586416
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #19
          har selv hatt denne.kjøpte en trainer til jentungen på 10 år for 2 år siden.nå har vi den lavvinget modellen av den.begge to flyr utrolig godt.er helt enig,absolutt å anbefalle.
          trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
          mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

          Comment


          • #20
            Jeg startet med et Cessna 182, har hatt mange turer med det og det tålte mye. Understellet var ikke noe særlig så jeg tok det av og kastet flyet i luften og landet det på buken.

            Det flyet jeg virkelig lærte å fly med var SebArt Shark 30, pris 4200,- for flyklart fly, 5500,- ca med 6 kanals futaba radio. Flyet var så snillt og enkelt å fly at jeg solgte det etter bare 2 mnd til en annen nybegynner da jeg ønsket mer utfordring. I litt motvind landet jeg det på 1,5-2m uten flaps.

            Espen Kristensen

            Comment

            Working...
            X