Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flaterudhagan Modellflyplass.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er det mulig! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Føler med dere. Det er tydeligvis greit at naboen går med gresstrimmer med 2takter men ikke At dere flyr en km unna....

    Comment


    • #17
      men ref støy, det er jo aliminnelige regler for støy, på 1km hører man det jo, men klarer ikke måle det noe særlig, og er innenfor "lovlig" grense, rart de klager? klart helligdager osv, faller dette under "unødvendig støy" og de har mer å slå i bordet med, men sånn til vanlig er det jo kl 23 som gjelder.

      Folk sutrer over alt, bor jo selv i bærum, dvs sutrestd nr 1, og det er ikke den ting man ikke kan bruke advokaten sin til, eller politianmelde.

      Comment


      • #18
        Ser at mens noen vil ha dere vekk for evig og alltid så er det andre naboer som ikke plages i det hele tatt. Derfor skulle jeg ønske at kommunene av og til hadde gøts til å si til disse sutrepavene som er overalt i dette landet; "sorry, dette må du leve med, du er tross alt ikke alene i verden. Det finnes forøvrig mye fint i hørselvern og ørepropper for tiden".

        Comment


        • #19
          Jeg opplevde dette i min egen familie;

          Var utafor og puslet litt med min kjære Corsair. Jeg hørte hekkesakser og gressklippere ang mass. Det gikk i ett.

          Så jeg tenkte at, jaja, jeg kan vel bidra med litt, jeg også, så jeg fyrte opp Saitoen i Corsairen.

          Ah, for en flott lyd! !!!

          Det gikk ikke mange milli-sekundene før madammen var der og bad meg ta hensyn til naboene......
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #20
            Originally posted by bardp View Post
            Merkelig at disse reguleringene knyttes til forbrenningsmotor og ikke til støynivå. En forbrenningsmotor trenger nødvendigvis ikke bråke mer en elektro. har selv fly med YS 160 DZ med skikkelig pipe og det bråker ikke mer en tilsvarende elektrofly. Et større elektrohelikopter bråker jo mye mer en et fuelfly med skikkelig eksosanlegg. At disse brølende bensintotakterene må settes på bakken er jo forsåvit greit men da burde vel 3D heliene bli parkert de også.
            Min bensintotakter på 120cc bråker mindre enn enkelte elektrofly i samme størrelse. Men nok om det. Dette har pågått lenge, og har vært påpekt, også av undertegnede, flere ganger. Dette bør være modellflyseksjonen i NLF sin hjertesak. Man bør i MYE større grad utøve press, sammen med idrettsforbundet, på kommunene for å få modellflyplasser i dertil regulerte områder. Selv kan jeg fly på områder der støy ikke er noe tema, men har sett den ene klubben etter den andre miste stripa si. Dessverre er alt for mange modellflyklubber siræva, og våkner først når det er for sent. Hadde vi anerkjent "nedleggingsspøkelset" så hadde det vært et unisont krav opp mot NLF om å gjøre noe.
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #21
              Min bensintotakter på 120cc bråker mindre enn enkelte elektrofly i samme størrelse.
              Intresant jeg har 4 bensinfly med 2t motorer 56-112cc og canistre av forskjellig slag Cina, Proflow, og noen ukjente. Synes alle bråker mye. Skal nå igang med en 40% som jeg har kjøpt en 3W 200cc motor til men er usikker på hvordan jeg skal få ned motorstøyen. Har fåt tilbud på originale ben og canistere fra 3W, men finnes det noe som er bedre?

              Comment


              • #22
                Originally posted by bardp View Post
                Intresant jeg har 4 bensinfly med 2t motorer 56-112cc og canistre av forskjellig slag Cina, Proflow, og noen ukjente. Synes alle bråker mye. Skal nå igang med en 40% som jeg har kjøpt en 3W 200cc motor til men er usikker på hvordan jeg skal få ned motorstøyen. Har fåt tilbud på originale ben og canistere fra 3W, men finnes det noe som er bedre?
                av de cannistere jeg har prøvd er jmb mitt førstevalg.kledde cannistertunell med isolasjonsmatte fra biltema å det hjelper mye mot ressonanse, noe som gjerne blir oppfattet som støy. 3w potter har jeg ikke prøvd.
                Terje syvertsen
                www.ModumModellSportklubb.com
                3dhs edge mintor 38
                C-arf edge dle 111 v3.
                C-ARF extra 330l da 100.

                Comment


                • #23
                  JMB er også de jeg bruker. Opphenget av canisterne er dempet med silikonslange, og ikke minst; treblads propell.

                  Beklager at det ble litt OT
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #24
                    Kle inn potta med eksosrep-bandasje skal visstnok hjelpe mye. Fjerner resonans, som er en god andel av støyen... Blir nesten som å holde hånda på ei bjelle; mye av lyden forsvinner.

                    Sorry for OT...
                    Geir Dyrdal
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by gadyrdal View Post
                      Sorry for OT...
                      Neida. bra med råd. Men vi bør lage en støyreduksjonstråd.

                      Isoler covling med: Isolasjonsteip | Clas Ohlson . så reduseres "tønneeffekten" betraktelig. Jeg har brukt den med meget godt resultat i mange år.
                      Engel Super Silent propellere er også meget bra. Koster litt, men...
                      ZG - Engel Modellbau + Technik
                      Karl Hans Glommen.
                      Mjøsa Modellflyklubb

                      Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by kwik View Post
                        Jeg opplevde dette i min egen familie;

                        Var utafor og puslet litt med min kjære Corsair. Jeg hørte hekkesakser og gressklippere ang mass. Det gikk i ett.

                        Så jeg tenkte at, jaja, jeg kan vel bidra med litt, jeg også, så jeg fyrte opp Saitoen i Corsairen.

                        Ah, for en flott lyd! !!!

                        Det gikk ikke mange milli-sekundene før madammen var der og bad meg ta hensyn til naboene......
                        Angående å starte opp hekkesaks og gressklipper og modellfly i hagen. Som alltid, noen tar den litt leeeeengre....

                        Olav Moe

                        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                        Innholdet i min hangar, sånn ca

                        Comment


                        • #27
                          Katta ut av sekken?

                          Sjefsklager er ikke lenger anonym. Hva det kan resultere i, vil tiden vise.

                          Click image for larger version

Name:	CIMG4257.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	601119
                          Karl Hans Glommen.
                          Mjøsa Modellflyklubb

                          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                          Comment


                          • #28
                            Haha! For et fantastisk debattinnlegg. Særlig punkt tre er kostelig

                            Jeg tror jammen dere har fått en alliert i tillegg til navnet på sjefsirritanten. Stå på!
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #29
                              Oi steike, det innlegget der må vel være en spøk..?!?

                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment


                              • #30
                                Snakk om toskeri. Her skal alt som lager lyd tas...He he
                                Last edited by anders e; 17-06-13, 07:24.

                                Comment

                                Working...
                                X