Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Brrrrrr! 18 minus er litt i kaldeste laget for meg. Men bra dere har hatt det moro!
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #17
      7.2.2012: Litt snø på stripa i dag etter mandagens snøvær, men forholdene er fine for alle med ski, måker en av de første dagene. Men måttte teste ThunderTiger VeloCity'n (464gram @ 134watt deltavinge) boma litt med GP med kamera montet på toppen, da den var litt baktung og veldig vansklig å fly...Men neste gang flytter jeg kameraet litt frem og da blir det mer acro flyvninger...

      Enjoy!
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

      * Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

      Comment


      • #18
        Originally posted by AudunJ View Post
        Mandag kveld (23/1) var jeg ute med fresen igjen, samt gått over med slodden så forholdene er nå relativt bra igjen. Har også opprettet et "depo område" som er måket og kommer til å sette opp en stor "kasse" som bord dere nede så fort jeg får "slept" den ned til jordet.

        Til helgen, er planen å få litt timer på lørdagen, med glow flyet + alle de små (F4, Radian osv). Så om noen av dere andre har lyst til å ta turen innom er det hyggelig. (selv stiller jeg med minst 3-4 stk) så det blir vel flyvning nesten hele dagen.. om været er ok.

        Som direkte kommentar til Lars, angående "sommer flyplass" i bygda for små-el. Hva om vi går sammen en par stykker og leter opp et egnet område i byda, for så spørre gruneier om vi kan "leie" litt plass.

        Oppdatering 26.1: Har i dag merket kanten på "rullebanen" med små kvister, slikt at det er letter å se hvor kanten på banen samt at det blir lettere å måke neste gang det snør litt..
        Imponerende initiativ!!!!!!!!!!!!

        Arne E

        Comment


        • #19
          En glitrende dag i Hakadal! Det eneste som mangler nå er å flytte sola så vi ikke får den i øynene når vi flyr, stolpen midt på jordet er fjernet med makt etter at jeg holdt på å partere flyet mitt på den.

          Det kom flere etter hvert, et par skravlelystne og blide modellflygere uten fly og Audun med både skravlelyst og fly. Audun tok noen bilder, hadde vært moro å se!

          Click image for larger version

Name:	HD1.jpg
Views:	1
Size:	61.3 KB
ID:	585259
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #20
            Som Kristian skriver over, det ble en fin søndag. Selv hadde jeg noen turer med Calmato'n, men denne blir stående en stund på hobbyrommet for elektrifisering. Så vi får kose oss med andre modeller i mens.

            Videoen under viser det som ble filmet av Kristianwest's Biksler, spesielt legg merke til hva han traff på slutten under en "lowpass"..


            Et bilde av min eget fly også.Click image for larger version

Name:	IMG_6393.jpg
Views:	1
Size:	102.9 KB
ID:	585805
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • #21
              Litt kvelds flyning tidligere denne uka.
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #22
                Lørdag 25.2. var det litt mye vind, men perfekte forhold for seilfly! Videoen under er bare kos å se... Gode lysforhold og dette er gøy...
                Men forholdene med tanke på at "snøen" smelter gjør nok at det ikke blir mange ukene igjen hvis været fortsetter slikt!!!



                På slutten av videoen etter andre "take-off" blir det en kort tur, det blåser så kraftig at jeg faktisk flyr baklengs noe av tiden..
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #23
                  En knallfin dag på det som er igjen av snø i Hakadal. Hyggelig mange tok turen også, med både helikopter og fly - og både unge, gamle, store og små. Rett og slett moro! Her er noen kjappe snapshots fra dagen.

                  PS. Mannen i paraglider er ikke radiostyrt. Han hadde formodentlig styringa selv

                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040090.jpg
Views:	1
Size:	21.5 KB
ID:	586375 Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040091.jpg
Views:	1
Size:	26.3 KB
ID:	586376
                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040092.jpg
Views:	1
Size:	35.7 KB
ID:	586377 Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040093.jpg
Views:	1
Size:	39.4 KB
ID:	586378
                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040094.jpg
Views:	1
Size:	39.4 KB
ID:	586379 Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040095.jpg
Views:	1
Size:	37.1 KB
ID:	586380
                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040096.jpg
Views:	1
Size:	53.1 KB
ID:	586381 Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040097.jpg
Views:	1
Size:	40.7 KB
ID:	586382
                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040098.jpg
Views:	1
Size:	54.0 KB
ID:	586383 Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040099.jpg
Views:	1
Size:	62.8 KB
ID:	586384
                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040100.jpg
Views:	1
Size:	21.1 KB
ID:	586385 Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040101.jpg
Views:	1
Size:	54.9 KB
ID:	586386
                  Click image for larger version

Name:	Hakadal modellflyplass 201203040102.jpg
Views:	1
Size:	62.6 KB
ID:	586387
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #24
                    Så fint ut der nå. Slipper å slådde nå vel. Da er det bare å få flydd mest mulig før bonden kommer med plogen
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #25
                      Da er sesongen for flyvninger på jordene i Hakadal over for vinteren 2011/12, og jeg har ryddet sammen depoplass og merking av rullebane osv så nå er alt klart til at bonden kommer igjen.

                      Årets sesong var litt uforventet, men jeg kommer meget sannsynlig til å opparbeide en flystripe neste vinter også. Da nok mulig litt anerledes plassert på jordet i forhold til solvinkel og naboer.

                      Click image for larger version

Name:	IMAG1419.jpg
Views:	1
Size:	98.0 KB
ID:	586991


                      Takker alle piloter som har kommet innom og syntes dette har vært veldig hygglig...
                      Last edited by AudunJ; 23-03-12, 21:11. Reason: Lagt til bilde.
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • #26
                        Klargjøring av ny sesong vinteren 2012-13, stripa er flyttet 500m lengre nord.

                        Da har den første snøen kommet og jeg måte bare ta meg en 3 timers økt med manuelt arbeid for å klargjøre vinterens lokale flystripe.
                        Pga en litt vansklig grunneier, der jeg hadde stripen sist år har jeg måtte flytte denne til nabo eindommen men dette gir samtidig litt mer sikkerhet med tanke på boligfeltet osv... men lufta er jo den samme.

                        I noen mørke kveldstimer, fikk jeg gått over jordet og har gått opp rundt 10m x 75m og fått lagt ned snøen, samt gått over med spett og hakke og fjernet de jord klumpene som kommer opp pga det er pløyd jorde.. Men nå er det flatt og fint, trenger ca 10cm med snø så er dert helt hvit og hardpakket tilsvarende stripa vi hadde sist år....

                        Bildet viser (blå strek = gammel stripe), rød ramme ca den nye... Eneste vi vel kanskje kan plage her er "elgen i skogkanten" så nå blir det gøy, selv har jeg konvertert fra planke til visp. Men har jo fortsatt totalt ca 10 modeller som flyr så jeg kommer nok til å benytte denne nesten daglig i vinter... (jippi)...

                        Click image for larger version

Name:	Hakadal_Vinterflyplass.jpg
Views:	1
Size:	49.3 KB
ID:	595225Click image for larger version

Name:	Ny-stripe_2012-13.jpg
Views:	1
Size:	124.5 KB
ID:	595226

                        Som normalt, alt arbeid gjøres "manuelt" så det blir mye trimm, har lovet kona og komme på 80kg (så det er kun 3,5 igjen) men sist år gikk jeg ned 5kg pga arbeidet så det er håp...
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • #27
                          For å fly Blade 300 kan du vel bare stå i åkerkanten der du parkerer. Blir det på MS hjemmet? Det er vel ingen grunn til å gå flere hundre meter ut på åkeren sånn det ser ut på kartet?
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by arhennie View Post
                            For å fly Blade 300 kan du vel bare stå i åkerkanten der du parkerer. Blir det på MS hjemmet? Det er vel ingen grunn til å gå flere hundre meter ut på åkeren sånn det ser ut på kartet?
                            Heheh... (sant nok), men sist søndag hjelpet jeg 2 ung-gutter fra nabolaget, med maiden flyvning osv. En PZ-IconA5 og en RadianPro jeg sattser på at jeg trenger litt stripe i vinter også. Flyr for det meste 120sr i hagen, McpX2 i stua osv., men har enda ikke kommet helt familier med 300'n. Flyr nå 120sr i 8 tallosv (men den er jo dønstabil) mens er har liksom ikke følingen for at jeg flyr denne X like sikkert, men det kommer vel... Har allerede opprettet en "spare konto" for neste modell, så når jeg har kommet på 120nivå med 300x, er jeg vel på god vei med å spare til en dobling i size... (modellen til KW gikk jo litt fort unda, men det kommer vel flere brukt modeller eller dere prof gutta hehe...).
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • #29
                              Du flyr 700 før st.Hans du nå serru
                              Ellers er det stadig noe utbytting så brukte modeller burde ikke være noe problem.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #30
                                Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

                                Så bra Audun!

                                Kommer man seg nær den nye stripa med bil, eller må man gå et stykke? Ser ut som det et litt lenger å gå enn i fjor?
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X