Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by anders e View Post
    Hvor mange grader hadde dere?
    Jeg skulle egentlig til bingen en tur, men feiget ut og tok 2 turer på 10 metersstripa i vika. Der var det -13. Må ha flere batts.....
    Var vel mellom -5 og -10 et sted. Veldig mye surere og kaldere enn i går. Brrrr!
    Kristian Westgård
    Nittedal

    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

    Comment


    • #62
      Originally posted by anders e View Post
      Hvor mange grader hadde dere?
      Jeg skulle egentlig til bingen en tur, men feiget ut og tok 2 turer på 10 metersstripa i vika. Der var det -13. Må ha flere batts.....
      Jeg så ikke på temperaturen nede ved stripa, men husker det var -6 da jeg passerte Grua. Tror det kan ha vært noe sånt på stripa og. Muligens litt mildere. Men det var en kald fornøyelse i dag. Var vesentlig bedre i går da sola tittet fram.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #63
        Har du fått ristet bilder ut av kamera Kristian?
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #64
          Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

          Har levert filmen til fremkalling. Er vel ferdig om noen dager.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #65
            Originally posted by kristianwest View Post
            Var vel mellom -5 og -10 et sted. Veldig mye surere og kaldere enn i går. Brrrr!
            Har et termometer liggende så det blir satt opp neste gang jeg er nede på stripa, ellers takk for hyggelig omtale.
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • #66
              Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

              Var ved MS hjemme i går en tur og tittet på stripe deres bare fra veien.
              Knall fin plass dere har fått dere.

              Comment


              • #67
                Audun har stått på voldsomt og den stripa er helt strøken nå. Der tror jeg det kan landes det meste av fly slik den er nå. Stor er den også. Selv om Kristian og jeg som flyr heli ikke har bruk for slike forhold så er det greit å kunne tusle rundt der nede med fast underlag under beina
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #68
                  Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                  Var ved MS hjemme i går en tur og tittet på stripe deres bare fra veien.
                  Knall fin plass dere har fått dere.
                  I går? Da var vi jo der hele dagen. Skulle slengt deg med da, vel!
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #69
                    Det er mye kos i et gromt heli.

                    Click image for larger version

Name:	DSC00010_1.jpg
Views:	1
Size:	38.1 KB
ID:	597365
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by arhennie View Post
                      Det var hyggelig å møte et nytt fjes i dag
                      Du får gjenta turen når du har i gang igjen flyet.
                      Originally posted by kristianwest View Post
                      Ja, hyggelig å møtes! Og moro at Audun har fått til et vinterfly-sted som funker så bra.

                      Synd med flyet, men skjønner at saken er fikset på enkleste måte
                      Takk i like måte begge to!
                      Jeg håper Emil hos RCPro er rask til å sende ny modell. Kan være klar allerede neste søndag
                      Lars Henrik Kjølberg

                      http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                      Klubber:
                      Jets of Norway
                      Nittedal modellflyklubb

                      Comment


                      • #71
                        natt til tirsdag ble stripa måket med fres, og jeg gikk over en gang med slodden.
                        Med andre ord flykontrollen åpner for mer morro igjen...

                        Tar nok en finnpus med sloden en i løpet av morgendagen, men hvis noen vill fly nærmeste dagene så gjør følgende;
                        "go to gate"


                        Gleder med til helgen igjen.
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by AudunJ View Post
                          natt til tirsdag ble stripa måket med fres, og jeg gikk over en gang med slodden.
                          Med andre ord flykontrollen åpner for mer morro igjen...

                          Tar nok en finnpus med sloden en i løpet av morgendagen, men hvis noen vill fly nærmeste dagene så gjør følgende;
                          "go to gate"


                          Gleder med til helgen igjen.
                          Har ikke sett noen gate neppå der, men det er kanskje den gamle europallen du mener?

                          Neida - skal ikke tulle med banemester'n. Veldig bra jobba Audun, vinterstripa i Hakadal er fantastisk bra jobba. Intet mindre.

                          For min del tror jeg det blir så som så i helga. Reiser på ferie søndag kveld. Men blir været bra er det nok mulig jeg slenger nedom en rask tur på lørdag
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #73
                            Skal vi fly på lørdag (9.2.) ?

                            Det er snart helg og vi kan jo "legge inn i aftenbønen" at vi skal få like fint vær som sist helg, (2.feb) se video under. Dette må vel kalles drømme forhold ?...

                            * Fredag morgen (før jobb) ble stripen måket for 2cm snø og den er nå sloddet og forholdene er veldigbra...

                            Lørdag 9.feb er det planlagt en del flyvninger, selv skal jeg ta "maiden" på min nye Align Trex 500 som ble kjøpt fra Kristianwest på onsdag samt diverse andre aktiviteter. Så det vil være hygglig om flest mulig kommer innom å flyr litt..


                            Fotografert av Kristian W. (2.2.2013)
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment


                            • #74
                              Flydag til helgen ?

                              Sist helg, håpet vi på like gode forhold som tidligere helger men lykken var ikke helt med oss selv om været var "fantasisk".
                              Som vist på bilde hadde vi lørdag blå himmel og sol, men det var en sur vind som tok til utover dagen samt at sola bleknet litt på slutten.

                              Men forholdene på stripa kan man ikke klage på, som dere ser er den godt preparert og de 88x11m håndterer fint de modellene vi disponerer.

                              Normalt måkes stripa med freser hvis det kommer mer en 2-3 cm snø, men her viser Fredrik kun fram sine manuelle ferdigheter med snøskoffa for at det skal ta seg bra ut på bildet.. hehe.

                              *Litt synd med min siste anskaffelse Align 500 pro DFC som skulle ha maiden, men ett eller annet var feil i radio oppsettet så stikkene virket ikke helt normalt, men take off ble avbrutt før det ble noen rapportering til havari komisjonen så alt er like helt..
                              Denne kommer nok tilbake i løpet av uka... (er spent da jeg går fra Blade 300x til en sikkelig 500)


                              Click image for larger version

Name:	IMAG0224.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	597802
                              Bilde 8.2.2013 stripa i perfekt stand med blå himmel...


                              Pr idag 13. ligger det litt snø fra helgen, men dette blir nok frest bort på fredag og slodden dratt over så det er perfekt igjen til helgen. (Det er jo starten på vinterferien og det skal flys hver dag om mulig...)
                              Audun Johnsrud
                              Nittedal - HMFK

                              * Flyr divserse planker og noen visper.
                              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                              Comment


                              • #75
                                Ser bra ut. Og lørdagen ser jo svært lovende ut da. Hadde vært fint med en flydag man kan kaste jakka snart. Er blitt en stund siden sist det...

                                Kjøpte du 500'en med BeastX eller 3GX?
                                Gå gjennom oppsettet igjen, fra A til Å. Så kan du heller spørre underveis om det er noe spesielt du står fast på. Litt klunder og ball må til, og plutselig er du ekspert
                                arhennie

                                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                                http://hadelandmfk.no/
                                www.henniehobby.no/arne

                                Comment

                                Working...
                                X