Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Fredag 15.2 ble stripa frest (ca 4cm snø fra tidligere i uka) og sloden ble dratt over noen ganger. Alt er klart for at de av oss som har lyst å fly i helgen eller resten av vinterferien burte ha topp forhold.

    Det er litt tildens til sukker snø, noen steder i nordenden men antar at litt mildvær og kaldt om natten vil konvertere dette til is, bare jeg er flink til å holde kvaliteten på prepareringen vedlike..

    Så bruk kvelden til å lade batteriene og så er det ut og fly i helgen..
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

    Comment


    • #77
      onsdag 20.2 planlegger Audun og Fredrik og fly fra ca 12 tiden og ut dagen.
      Stripa er i godt stand etter at den ble frest og sloddet i dag.
      Audun Johnsrud
      Nittedal - HMFK

      * Flyr divserse planker og noen visper.
      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

      Comment


      • #78
        Fantastisk flydag (20.feb.13) besøk av fullsize.

        Audun og Fredrik hadde vinterens beste flydag så langt, statet dagen klokken 08:30 med å dra over slodden så forholdene skulle være perfekte til vi senere på dagen skulle komme tilbake med "hjul" modellene våres.

        Click image for larger version

Name:	IMAG0262.jpg
Views:	1
Size:	47.7 KB
ID:	598312Click image for larger version

Name:	IMAG0265.jpg
Views:	1
Size:	58.0 KB
ID:	598313
        Hunden min Nikita, syntes nok at matfar skulle leke mer på stripa og ikke bare dra den slodden rundt. Men kvaliteten på snøen etter noen runder med slodden skaper virklig gode forhold for modellene under take-off og landing. (akuratt passe hardt og totalt flatt).


        Litt spesielt var forholdene, da jeg og sønnen min kom hjem etter dagens skitur og gikk innom stripa, i det vi nærmet oss området kom et full-size helikopoter og sneiet hodene våres og hadde kurs rett mot stripa med stor fart kun 50m der det suste igjennom luften rett over tretoppene.

        Ble litt spent om om denne virklig skulle lande på stripa, (det ville jo vært årets hitt at noen landet på stripa jeg har laget). Men sukk, det ble en utelanding på denne piloten, da han landet på kanten av jordet kun 150m fra stripa. Men det var vist noen folk den skulle plukke opp.
        Click image for larger version

Name:	IMAG0275.jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	598314Click image for larger version

Name:	IMAG0283.jpg
Views:	1
Size:	79.3 KB
ID:	598315Click image for larger version

Name:	IMAG0289.jpg
Views:	1
Size:	74.8 KB
ID:	598316Click image for larger version

Name:	IMAG0291.jpg
Views:	1
Size:	71.7 KB
ID:	598317Click image for larger version

Name:	IMAG0292.jpg
Views:	1
Size:	72.2 KB
ID:	598318Click image for larger version

Name:	IMAG0293.jpg
Views:	1
Size:	71.5 KB
ID:	598319Click image for larger version

Name:	IMAG0296.jpg
Views:	1
Size:	50.1 KB
ID:	598320


        Rundt 13 tiden, var vi RC-pilotene tilbake i rområdet og Audun og Fredrik rigget seg til i depoet med modeller og klargjøring for både 3D øvelser og maiden på EF'n til Fredrik samt at Audun hadde bestemt seg på å benytte dagen til "lowpass øvelser" osv..

        Click image for larger version

Name:	IMAG0300.jpg
Views:	1
Size:	83.2 KB
ID:	598321Click image for larger version

Name:	IMAG0303.jpg
Views:	1
Size:	66.7 KB
ID:	598322Click image for larger version

Name:	IMAG0310.jpg
Views:	1
Size:	43.4 KB
ID:	598323

        Som dere ser på bildene, hadde vi FANTASTISKE forhold, -3, nesten vindstille og blå himmel. Selv hadde jeg med et bilbatteri så ladring av batteriene gikk konstant så vi hadde noe flyvende i luften sammenhengene i rundt 3 timer. Diverse "tur-folk" gikk skiløpa samt satt seg ned i sol-veggen oppe ved skogkanten så vi hadde mye publikum men alle holdt god anstand.

        Click image for larger version

Name:	IMAG0311.jpg
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	598324Click image for larger version

Name:	IMAG0312.jpg
Views:	1
Size:	93.4 KB
ID:	598325Click image for larger version

Name:	IMAG0313.jpg
Views:	1
Size:	115.6 KB
ID:	598326Click image for larger version

Name:	IMAG0314.jpg
Views:	1
Size:	62.5 KB
ID:	598327Click image for larger version

Name:	IMAG0330.jpg
Views:	1
Size:	52.7 KB
ID:	598328
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #79
          Håper han er fornøyd med Laseren fra Brandbu ?

          Men stakars......ingen hjulkåper og altfor store hjul...he he....
          Last edited by anders e; 20-02-13, 20:19.

          Comment


          • #80
            Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

            Ser veldig bra ut. Hva har dere på fingra? Var ute i 2 min for å teste 700en min kl. 1600 i dag. Holdt på å fryse i hjel.... Det var kanskje 4 timer for seint.

            Comment


            • #81
              Originally posted by thomas.kjolstad View Post
              Ser veldig bra ut. Hva har dere på fingra? Var ute i 2 mi
              n for å teste 700en min kl. 1600 i dag. Holdt på å fryse i hjel.... Det var kanskje 4 timer for seint.
              I dag var det vel kun -3 og kanskje ned mot 5, og dette er ikke noe for Hakadalsligaen. Det må komme under -17 mørkeblå før vi syntes det er kaldt...
              Vi har flydd i -19 men da er det kun pga viljen.

              Men du godt hint kan være og kjøpe seg en radiovarm vått. De hai denne hos elefun også
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #82
                Originally posted by anders e View Post
                Håper han er fornøyd med Laseren fra Brandbu ?

                Men stakars......ingen hjulkåper og altfor store hjul...he he....
                Laser`n flyr gromt den, verre med spakstyreren

                Var litt kaldt til å begyne med, så den måtte ha litt større sokker...hehe

                Comment


                • #83
                  Velkommen på nett eurocub nå kan du jo poste egne innlegg om hvordan det er å fly med vintersko på...
                  Skal vi prøve og samle flest mulig til en samling på søndagen, selv er jeg nok der i 3 tiden.
                  Audun Johnsrud
                  Nittedal - HMFK

                  * Flyr divserse planker og noen visper.
                  En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                  Comment


                  • #84
                    Originally posted by AudunJ View Post
                    Velkommen på nett eurocub nå kan du jo poste egne innlegg om hvordan det er å fly med vintersko på...
                    Skal vi prøve og samle flest mulig til en samling på søndagen, selv er jeg nok der i 3 tiden.
                    Takk for det.
                    Vi sees på søndag på stripa ca kl 1500

                    Comment


                    • #85
                      (Re)maiden på Audun sin nykjøpte T-Rex 500 PRO DFC. Dette er fra søndag, i strålende sol og vil-ikke-slutte-å-fly-vær.

                      Det funka finfint! Blir mye heli på flyplassmester Johnsrud framover nå, har jeg anelse om

                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        (Re)maiden på Audun sin nykjøpte T-Rex 500 PRO DFC. Dette er fra søndag, i strålende sol og vil-ikke-slutte-å-fly-vær.

                        Det funka finfint! Blir mye heli på flyplassmester Johnsrud framover nå, har jeg anelse om
                        Kan vel ikke si annet en av det var nervøs spenning i luften der på videoen, batterier har blitt ladet i hele kveld og i morgen kl 14 (tirsdag) skal jeg og eurocub benytte til 500 synkron flyvning hehe... I god avstand da vel og merke... En i hver ende av Hakadal airodromen...

                        Konge med variabel flexitid... Ellers hva om vi lager et lite jordetreff til helgen med pølser og grill... ?

                        Stripa må jo benyttes menes den er så fin som i disse dager....
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment


                        • #87
                          Status bilde 26.2.2013 kl 09:00, fantastiske fly forhold om dagen, bildet sier vel sitt..
                          Click image for larger version

Name:	stripa_26feb.jpg
Views:	1
Size:	62.6 KB
ID:	598525

                          Fikk 4 x Blade 300x og 3 x Trex500 turer denne dagen, så stor takk til KW som fikk meg over på større visp! Dette er gøy.
                          Audun Johnsrud
                          Nittedal - HMFK

                          * Flyr divserse planker og noen visper.
                          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                          Comment


                          • #88
                            Click image for larger version

Name:	DSC00513_2.jpg
Views:	1
Size:	79.1 KB
ID:	598655

                            Maiden på Goblin 500 i dag, og jeg må si jeg er positivt overrasket. Helikopteret trenger headspeed for å fly pent, halen er som en dass uten minst 2400 rpm. Men det står også i manualen. Jeg har satt opp 2400 i idle up 1 og 2700 i idle up 2.
                            Ellers er det Scorpion 4020 1350KV motor, align 515 + 615 servoer og Castle Talon regulator.

                            Her er en bitteliten filmsnutt fra aller første tur.

                            Last edited by kristianwest; 03-03-13, 18:46.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #89
                              Grattis med maiden
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • #90
                                Re: Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

                                Grattis med maiden og goblin kristian Håper du blir happy med denne

                                Comment

                                Working...
                                X