Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinterflyplass i Hakadal/Nittedal.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by SmurfAir View Post
    Må si jeg er imponert over det arbeidet du legger ned i dette hver vinter Audun!

    Mye tungt kroppsarbeid, spesielt i starten inntil det er etablert en hard såle.
    Men det er jo et meningsfylt alternativ til treningsstudio
    Også er det jo deilig med frisk luft ( i hvert fall når man kommer inn igjen etterpå)
    Du har helt rett, det er meningsfylt og jeg pleier stort sett å gå ned rundt 5kg hver vinter på dette men da kan jeg også spise julematen med god samvintighet. sist år var stripa virklig perfekt det meste av tiden noe som kan ses tidligere i tråden og jeg håper vi får en tilsvarende vinter i år...
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

    * Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

    Comment


    • Ja, vinteren kom litt sent i gang, men nå får vi håpe og tro det holder seg.

      Jeg selv har ventet på is - trygg is... men nå var det så mildt at den tynne isen som var før "varmen" kom forsvant.
      Nå kom kulden og snøen nesten samtidig, så det tar nok litt tid nå fordi snøen isolerer isen såpass at ikke is-tykkelsen kommer like fort som om det er barfrost en stund.
      Skal kjøpe noen forskjellige ski, om det blir litt skare så er det flere muligheter...

      Comment


      • Første flyvning søndag 19 januar.

        Da er vi igang igjen, flyr og koser oss på jordet.

        Dagens opplevelser var ikke de som kommer øverst på albums listen, pga dårlig sikt og snø i luften men opp skulle modellene en etter en.

        Ingar tok en del videoer i dag som dere kan se her, ikke helt perfekte forhold men det demper jo ikke gleden av å være ute med hobbyen.



        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • Ny sesong for vinterstripe (Nittedal). 27.12.2014

          For å holde en god tradisjon vedlike, har jeg i årevis opparbeidet et vinterstripe for å holde hobbyen levene hele året, så nok en gang er jeg igjen aktiv med en stripe og pågangsmot.

          Denne vinteren blir det ikke anlagt noen stripe i Hakadal som tidligere år, pga dårlige grunnforhold og lite snø på jordet der jeg har hodt til i årevis med MS-hjemmet.

          Men kan opplyse om at det 27.12.2014 ble måket opp på isen ved rasteplassen nord for Stryken, Harestua langs gamleveien.
          HVa er vel mer romantisk enn aktivet i luften, først snø og deretter diverse fly...selv om det var -18 blå var himmelen og forholdene herlige!!!!!


          Isen er målt til ca 25cm langs stripa og det er fine forhold, pr idag er det rundt 10cm sukker/krystalisert snø men fint å buklande eller bruke av sjøfly for de som ikke har hjul under planken.

          Selve stripa er ikke målt opp men ca 80-90m x 13m...

          Click image for larger version

Name:	IMG_148246133178622.jpeg
Views:	2
Size:	38.5 KB
ID:	610613Click image for larger version

Name:	IMG_148278406124623.jpeg
Views:	2
Size:	37.0 KB
ID:	610614Click image for larger version

Name:	IMG_149102935094622.jpeg
Views:	2
Size:	30.7 KB
ID:	610615
          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

          * Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

          Comment


          • Blir du med å flyr til helgen?

            Gutta fra Nittedal/Hakadal fortsetter med fly aktiviteter og håper været skal gi oss en fin kommende helg, når vi igjen har tid til å fly.
            Om noen andre har lyst å komme til oss, er flystripa åpen for flere luftige planker osv.

            Måket opp i dag tirsdag 13/1, men forventer at det kommer litt snø på torsdag men vi måker igjen, så det kan bli litt aktiviet på Harestua vannet, se link til finn.no kartet: http://kart.finn.no/?lng=10.72283&la...Brukerdefinert

            Click image for larger version

Name:	Harestua_13jan.jpg
Views:	1
Size:	187.4 KB
ID:	610897
            Måking av isen 13.jan.

            Litt til bakeblikk på flyvingen i romjula, et herlig sted for store og små gutter.
            Last edited by AudunJ; 13-01-15, 21:28.
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • Satt opp merke pinner langs flystripa i dag, og lagde noen hull i isen og den er rundt 45cm klar og mørk.
              Med andre ord ganske solide forhold om dagen.
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • Er stripa brøyta nå.vurderer en tur i morgen hvis været samarbeider.

                Comment


                • Originally posted by thor_no View Post
                  Er stripa brøyta nå.vurderer en tur i morgen hvis været samarbeider.
                  Harestua vannet, stripa altså ble måket fredag kveld, men natt til lørdag kom det litt snø, og hjemme i Hakadal var den veldig kram og det pakket seg godt.

                  Tanken var å la det bli kaldt, og tørt da det er lettere og fresebort snøen men rakk ikke dette løpsdagen.

                  Antar at det kanskje ligger rundt 5cm snø der nå, men ikke sikker...
                  Audun Johnsrud
                  Nittedal - HMFK

                  * Flyr divserse planker og noen visper.
                  En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                  Comment


                  • Vinterstria er tilbake på jordet nord i Hakadal, dro over med ny "slodd" i dag, og resultatet ble planke-fint og nå skal jeg ut å fly igjen, bare batteriene blir ferdig oppladet....

                    Attached Files
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • Påskevære 12 februa!

                      Første take-off med fly på Hakadal vinterflyplass denne vinteren, SNAKK OMPÅSKE VÆR!....


                      Med konas velsignelse fikk jeg flydd sammenhengene mens hun selve også var ute å så "fly" i lufta fra hesteryggen.




                      Vi fortsetter å fly så lenge det er luft under vingene og snø på jordet...
                      Attached Files
                      Audun Johnsrud
                      Nittedal - HMFK

                      * Flyr divserse planker og noen visper.
                      En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                      Comment


                      • Dagens regnvær, gjør at jeg er bekymret for videre flyving på vinterstripa i Hakadal. Men da får man virklig tenke tilbake til de 2 siste helgne vi har hatt og ikke minst sist søndag 22.feb da himmelen ikke kunne bli mermere perfekt som vist på bildene nederst..

                        Attached Files
                        Audun Johnsrud
                        Nittedal - HMFK

                        * Flyr divserse planker og noen visper.
                        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                        Comment

                        Working...
                        X