Announcement

Collapse
No announcement yet.

EPO fly.. kvalitet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Motorglidere har lært meg mye. Nine Eagles Sky Surfer, Radian og Clouds Fly har jeg trent mye med. Egentlig er det den lille Nine Eagles Sky Surfer, som du får hos Elefun eller Skala 1 som har lært meg mest. Da den har balanseror. Har også hatt mange fine turer med Radian, etter noen begynner feil.
    Last edited by ArneH; 30-01-12, 18:50.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #17
      Originally posted by hauk74 View Post
      gir snart opp dette flyet. etter liming og forsterking av motorfeste var det klart for ny test flyging fikk flyet opp i luften, virket stabilt. plutselig svinger det å går rett ned i bakken. hører det surrer borte i flyet. kommer bort til flyet å tar av vingen der går side ror servoen for full mugge. for meg virker det som ny kortslutning i servo. drevet inni er nok gåen og servo svirrer for fullt. hører den prøver å endre retning når jeg gjør manøvre på stikka. det var 4 flyturen og 2 servo som klikker. ble ikke helt som jeg håpte starten på denne hobbyen.
      Det er det dessverre endel som opplever spesielt når det kommer til noname billig tjafs. Kvalitetskontrollen er på et minimum.

      Nå har jo Throttlestore sagt mange ganger på forumet at de står for det de selger, så jeg ville kontaktet dem for å høre hva de mener om saken. Dersom du krasjet første gangen på grunn av servo som sviktet, er det jo helt klart reklamasjon. Problemet er forøvrig å få gjennomslag for det. Men det skader ikke å sende TS en epost(de har forøvrig det mest aggressive spamfilteret påslått, så det er vel gode muligheter for at de ikke får eposten), eller ringe dem.

      Ørjan...
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment


      • #18
        Ta en telefon. Skader ikke å teste kundeservicen på Vestlandet. Hvis servoen var ødelagt i da du fikk flyet, burde det være kroner tilbake, eller et annet fly. Prøv om du kan skaffe deg en Clouds Fly. Det er en bedre trainer, med propellen bak, og uten understell som ryker.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #19
          Jeg kan skrive under på at Cluds Fly er en god modell å øve seg på. God og stabil og kan fly nesten ned i gå-hastighet. Likevel har du mer enn nok krutt i motoren og utslag på rorene til at du kan utvikle flyegenskapene, og ha glede av den lenge.
          Det kan være litt klønete å håndstarte den alene når du egentlig har nok med stikkene på radioen. Man må ta i litt for å få den i gang. Litt motvind så går det som en lek. Eller få noen andre til å kaste de første gangene. (Rett frem, ikke opp. Det er farten du er ute etter, så stiger den fint av seg selv...)
          Last edited by Over; 06-02-12, 19:44. Reason: må lære meg å skrive snart...
          ------------
          Jørgen H. - 1185 Oslo

          UMX Sbach 342, Multiplex Fun Cub, Clouds Fly EPO
          Blade 450X, Blade mCPx, Blade 120sr, E-sky Belt CPv2

          Spectrum DX8 - Sim: Aero Fly Professional Deluxe (Mac)

          Comment


          • #20
            Originally posted by Over View Post
            Jeg kan skrive under på at Cluds Fly er en god modell å øve seg på.
            .
            .
            litt klønete å håndstarte den alene
            .
            .
            For de som sliter med dette, "lag" en liten start vogn, gammel lekebil et eller annet som triller eller sklir
            alt etter underlag.

            Odd H.

            Comment


            • #21
              Med helt riktig gresslengde, luftfuktighet og vindforhold, så lar det seg faktisk gjøre å starte CFèn fra bakken. Jeg har sett det blitt gjort, men jeg tror ikke det er så mye enklere enn å kaste det. Kast flyet et par ganger, uten å starte motoren, så får man fort en følelse av hva som skal til for å få flyet til å gå riktig vei. På full gass, så stikker det rett til værs, så det bør ikke være noe problem. Personlig, så liker jeg ikke måten det flyr på, men jeg registrerer at mange andre liker det, så det er vel strengt tatt mitt problem..
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment

              Working...
              X