Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner fly for max 2000kr.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner fly for max 2000kr.

    Hei jeg har nå kommet et skritt nærmere å få kjøpt meg et fly. Har nemlig vært med de som kan å fly (ikke alle, men noen har teken) å dette vekket min interesse enda mer.

    Så jeg lurer på hva som ville lønne seg mest for meg, kjenner en som kan bygge for meg Og lære meg og fly.

    - Tenkte på en vinge, f.eks Teksumo fra hobbyking. Er dette er godt valg? Skal fly ute.
    - Batterier? Håper han jeg kjenner kan lade de for meg i starten ...
    - Radio blir vel Spektrum.
    - Verktøy? Han jeg kjenner kan montere flyet osv. Men den vingen jeg har sett på kan den limes?

    Så det jeg ønsker er hva ville du valgt til en teksumo?

  • #2
    Heisan Rabbern Hadde jeg vært deg ville jeg valgt ST-Modell Easyfly fra Elefun Den er utrolig lettflydd, tåler mye juling og den kommer med alt du trenger Når det kommer til lader og radio ville jeg nok valgt noe annet enn det som følger med, men mulig det bare er meg som er skeptisk Link til flyet: STM Easy Fly RTF 2.4GHz 196cm vingespenn - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Lykke til med pilotkarriæra!

    Comment


    • #3
      Kjøp en Cessna EPO med et vingepsenn på 150cm, feks fra Throrrlestore.no eller hobbyking.com. Flyr fantastisk bra og tåler mye juling. Faktisk ganske pen også:P
      Lars Norberg

      Comment


      • #4
        Teksumo er relativt rask, alt ettersom hva elektronikk man putter inni. Så den er hakket over nybegynner. Er kanskje andre ting som vil passer bedre. Bixler er en flott nybegynner-sak fra HobbyKing!

        HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm - (ARF)

        Evt, om du føler deg trygg på at du greier Teksumo, og økonomien tåler kræsj og reperasjoner, så er det bare å prøve.
        Thomas Kristensen (30)
        Oslo, Grefsen

        Radio: Spektrum DX6i & DX8
        Ultra Micro: Mange forskjellige
        Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
        Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

        Comment


        • #5
          Om du har en som kan hjelpe deg og bygge ville jeg nokk heller kjøpt et orntlig fly som dette. Phoenix Model Domino .40 trainer med motor/prop - elefun.no - Radiostyrt hobby Disse flyr meget bra og du får mye fly for pengene.

          Comment


          • #6
            Skal du ha fuel eller elektro? Tror ikke jeg ville startet med en vinge, som første fly. HZ Champ Den greier du garantert å fly. Super Cub fra samme produsent, er jo også et mye brukt treningsfly. Multiplex Easy Cub Er jo et glimrende valg, av bra kvalitet. Men da må du kjøpe sender og mottager i tillegg. Har hørt mye bra om STM Easy Fly Og da får du hele pakka for en rimelig penge. Og den har også balanseror, så du slipper å lære deg overgangen til fire kanaler. Jeg kan tenke meg en slik selv også.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Enig med Arne her... Super Cub fra parkzone får du kjøpt over disk hos Smallsize eller på nettet og den kommer med spektrum radio.
              Tåler juling, enkel å reparere, grei å sette ski eller flottører på i fremtiden, og enkel å reparere, med vanlig superlim for det meste.
              Billige batterier er det også.
              Og den koster under 2000 kr.
              Last edited by doogledee; 24-01-12, 07:21.
              Leif Bjørgo
              Cirrus-RCFK

              Comment


              • #8
                Hvis du kan få hjelp av kyndige med oppsett osv så er ikke en vinge helt håpløst som nybegynner fly. En lett vinge som ikke er tynget ned av stor motor og batteri er faktisk ganske lett å fly. Og de tåler sinnsykt mye, kan limes og teipes ved skade og er i tillegg rimelige i innkjøp. Motor, esc og batteri kan du plukke fra utstyrslista til HK, men jeg ville spandert på meg et par bedre servoer, feks en 12 grams med metalldrev, samt tatt med et par ekstra for sikkerhetsskyld. Og da får du mye til overs så du kan skaffe deg en Spektrum DX6i, de ligger på 1300 uten mottaker her i Norge.

                Comment


                • #9
                  Høres bra ut dette Kanskje jeg skal gå for en sånn Champ RTF. Men hvor lang tid tar det å lade batteriet og hvor lang flytid får man?

                  Comment


                  • #10
                    Kjøp med deg to-tre ekstra batterier så kan du fly kontinuerlig, da vil det første batteriet være ferdig ladet når du har flydd det siste tomt. Laderen som følger med bruker 4 AA batterier så felt lading er null problem. Men hvis du kan fly sammen med andre og få litt hjelp på en egnet stripe vil jeg anbefale noe større, Champen tåler nærmest ikke vind.

                    Comment


                    • #11
                      Tenker å kjøre litt ute for meg selv nå først også kjøpe bedre kontroll og fly nærmere sommern. Tenkte å spørre om han skal legge inn en bestilling på hobbyking snart at hvis han skal kjøpe med noen batterier. Koster jo 2-3 dollar pr stk

                      Comment


                      • #12
                        Du får det sikkert morro med Champ'en, skynder du deg får du den for 638,- fra Smallsize.no.

                        Comment


                        • #13
                          Da har jeg kjøpt meg en Champ RTF Gleder meg til å fly allerede. Men ekstra batterier hadde de ikke så det får vente. Kan sikkert bestille fra HobbyKing, noen som vet hvor lang tid det tar å få en pakke med 10 av disse : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy nano-tech 160mah 1S 25~40C Lipo Pack (Kyosho, E-flite, Parkzone Etc)

                          Bestiller når de kommer på lager ... sikkert, hvis det er moro å fly da. Kan sikkert bestille noe andre batterier også hvis flyet takler større batterier.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg måtte vente to uker på forrige bestilling, og en pakke sendt 13.01 fra Hong Kong har ennå ikke ankommet. Så det vil ta sin tid. Du kan jo kjøpe disse Small Size Hobbyland AS, du trenger ikke mer enn et par for å fly "dagen lang".

                            Comment


                            • #15
                              Hvis jeg bestiller hvor mye tror du det blir for de ti batteriene på flyfrakt?

                              Comment

                              Working...
                              X