Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aeroworks edge 100cc fra RCPRO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Så tøff den er, er det rart vi ikke har sett mere til den,den er jo faktisk helt sykt tøff.Men så har vi jo vært inne i en voldsom EF bølge å da
    Arti med noe annet.Spent og høre om den komboen vil funke.
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

    Comment


    • #47
      Ja enig med deg. Syns den er drittøff. Grov i kroppen er den også. Skikkelig racing med den ensetercanopyen
      Den står nå på hjula ettersom jeg liker å flytte på den mellom stue og kjøkken. Kommer ann på om Anett er hjemme eller ikke

      Er spendt på motor/fly kombo selv jeg, men er ganske sikker på at det kommer til å funke bra. Som sagt ikke overkill med krefter men det blir nok greit. Det ser man også på videoen av motoren i en 107'' goldwing. Men jeg kommer nok til å slanke den noen hundre gram. Mere om det senere. Ikke noe drastisk

      Comment


      • #48
        Ser knall bra ut, det skal om denne edgen funker. Men har han som har satt på de svarte stripene vært full?
        BOOMA Intelliswitch

        Odd A Eriksen

        Comment


        • #49
          Its art xxl

          Litt av ting som følger med. Stort pluss mye av dette
          Cannister fester, monteringsplater til forskjellige motorer + en universal. CG-buddy. Denne hektes på vingerøret for så og løfte modellen. Regner med at dette gjøres med vingene på, men ikke helt inntil kroppen . Det følger også med stor pakke med mange grove strips, bårrelåsbånd og skumgummi.

          Click image for larger version

Name:	012.jpg
Views:	2
Size:	72.1 KB
ID:	585823Click image for larger version

Name:	014.jpg
Views:	2
Size:	74.8 KB
ID:	585824Click image for larger version

Name:	015.jpg
Views:	2
Size:	93.1 KB
ID:	585825

          Jeg begynner som regel med vingene, men ettersom jeg ikke har dem begynte jeg med kroppen. Følger ikke monteringsrekkefølgen som manualen gjør.
          Som sagt så monterte jeg understell, hjul og hjulkåper, samt halehjul da jeg må kunne manøvrere flyet rundt.
          Understellet skrus fast med 4 skruer inn i islagsmuttere. Kjapt og enkelt Det brukes sprengskiver men jeg la på litt loctite også.
          Hjulkåpene er ferdig frest og med islagsmuttere. Festes med 2 skruer med sprengskive. Litt loctite her også. Ingen modding trenktes. Passer 100%.
          Understellet er av hvitlakkert alu som matcher veldig bra, men jeg kommer til å bytte det til org carbon som er option parts som RCPRO har på lager. Hvorfor bytte? Trenger så lett fly som mulig for å få mest mulig effekt med 88cc'n.
          Halehjulet kommer ferdig sammensatt og bare å skru på med 3 skruer. Trenger vel strengt tatt ikke så mye bilder av det, eller?
          Attached Files

          Comment


          • #50
            Bare å pøse på med bilder, alltid artig å se på nytt stasj. Den ser overraskende grov ut kontra Ultimaten?!

            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #51
              Alf, bildet juger litt, men den er stor sammenlignet med ultimaten.

              Alle ror er ferdig hengslet fra fabrikk bort sett fra sideror. Så nå er det gjort med epoxy.
              Rorhornene er skikkelig Aeroworks bling som skrus med 3 skruer pr rorhornhalvdel. Her gjorde jeg som anbefalt og dryppet litt CA på skruene før jeg skrudde dem i.
              Bilder av ferdige stabber og vaiermotering til sideror. Det er montert spoton 1.75'' servoarmer. 1.50'' funker også bra

              Click image for larger version

Name:	016.jpg
Views:	2
Size:	50.4 KB
ID:	585827Click image for larger version

Name:	021.jpg
Views:	2
Size:	50.1 KB
ID:	585828

              Noen bilder av hale og undersiden av hale.

              Click image for larger version

Name:	022.jpg
Views:	1
Size:	92.9 KB
ID:	585829Click image for larger version

Name:	023.jpg
Views:	2
Size:	90.3 KB
ID:	585830
              Last edited by anders e; 14-02-12, 14:49.

              Comment


              • #52
                Motor

                GP-motoren er montert.
                Her brukte jeg monteringsplata til DA-100. Skrudde av forgasseren og la motoren over DA merkingen for så å merke av på nytt.
                Boltmønsteret på motoren er ikke likt noen av platene som fulgte med, men syns det var enkelt å gjøre det på denne måten.
                Standoffs på bildet er org. Aeroworks som følger med i arf-kitene, grove som helt sikkert funker bra, men jeg kommer til å bestille en hel ramme i alu fra blazing star products. Veldig lette og tror det blir stivere da.

                Click image for larger version

Name:	018.jpg
Views:	2
Size:	58.8 KB
ID:	585831Click image for larger version

Name:	019.jpg
Views:	2
Size:	74.8 KB
ID:	585832Click image for larger version

Name:	020.jpg
Views:	1
Size:	61.3 KB
ID:	585833

                Comment


                • #53
                  denne var fin anders , artig at du prøver noe andre ikke tørr, ang notor valg, blir artig å se hvordan denne funker , hvis du ikke har solgt den da, denne er flyklar til helgen ser jeg ,med det tempo du har, ses vi på fagernes til helgen,vi drar på fredag
                  Rune Borgersen

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by ruborg2 View Post
                    denne var fin anders , artig at du prøver noe andre ikke tørr, ang notor valg, blir artig å se hvordan denne funker , hvis du ikke har solgt den da, denne er flyklar til helgen ser jeg ,med det tempo du har, ses vi på fagernes til helgen,vi drar på fredag

                    Solgt hva da? Nå skal det ikke selges noe. Har trua på motoren jeg
                    Kommer en tur lørdag med ultimaten regner jeg med

                    Comment


                    • #55
                      nei da anders du bruker flya dine du, var en fleip koselig om du tar deg en tur, har ikke sett ultimaten din enno, tenkte å ta jomfru turen på yaken der oppe, får se hvordan denne er,er nok ikke så andeledes en den gamle, riis kommer du en tur på lørdagen også?
                      Rune Borgersen

                      Comment


                      • #56
                        Har fått gjort litt mere.
                        Montert tenning på secraft seng samt batteri-seng til tenning.
                        Har også slanket kroppen og canopy litt, samt at jeg har bestilt en fourtitude lettvektstank som er rett rundt hjørnet. Aeroworks forhandler også disse. Jeg er vanligvis ikke så opptatt av vekt, men når jeg med enkelhet kan fjerne endel vekt så gjør jeg det for å få mest mulig power i maskinen
                        Kommer til å ta bort noen gram til andre steder.

                        Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	2
Size:	63.1 KB
ID:	585850Click image for larger version

Name:	fourtitude_gastank_largea.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	585849Click image for larger version

Name:	002.jpg
Views:	2
Size:	58.2 KB
ID:	585851Click image for larger version

Name:	005.jpg
Views:	1
Size:	81.6 KB
ID:	585852
                        Last edited by anders e; 15-02-12, 13:58.

                        Comment


                        • #57
                          de tankene er på vei til butikken også, er vell her om en ukes tid
                          BOOMA Intelliswitch

                          Odd A Eriksen

                          Comment


                          • #58
                            Så bra. Når får du inn secraft da?
                            Har akkurat fått fra SpotOn, men glemte et par ting.

                            Skulle vel strengt tatt hatt en booma bryter også, men er lit blakk nå
                            Last edited by anders e; 15-02-12, 16:05.

                            Comment


                            • #59
                              Ser ut til at det tar litt tid men om noen uker burde allt være her. har du fått deg potte foresten?
                              BOOMA Intelliswitch

                              Odd A Eriksen

                              Comment


                              • #60
                                Ja potte har jeg. Kommer til å kjøpe fra deg på neste prosjekter
                                Blir vel et par nye fly på forsommeren.

                                Du burde hatt deg et lite bord med potter og brytere ved siden av flyet ditt om du skal på fagernes

                                Comment

                                Working...
                                X