Announcement

Collapse
No announcement yet.

2. fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Biplan View Post
    .
    .
    bra fly for deg, Rabbern: Radiostyrt fly - FINN Torget
    Opprinnelig pris: 1690,- Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com
    .
    .
    NB! Har aldri prøvd dette flyet men ...

    Nese hjul = ikke for nybegynnere da det blir som oftest revet løs ved første eller andre landing.

    Det er lange diskusjoner om dette på RCgroups og de fleste nybegynnere bygger flyene
    om til "tail draggers" ... sorry no har feelings.

    mvh
    Odd H.

    Comment


    • #17
      Enkelt og greit, skal du ha et fly som tåler så mye som mulig så gå for en skyver uten understell. Da slipper du frustrasjon med bøyde motorakslinger, brukne propeller og motorfeste, samt avrevne nesehjul, skader som lett kan oppstå uten at du nødvendigvis har utsatt flyet for et kjempekræsj. En glider med foldepropell er også et meget godt alternativ.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Ofly61 View Post
        NB! Har aldri prøvd dette flyet men ...

        Nese hjul = ikke for nybegynnere da det blir som oftest revet løs ved første eller andre landing.

        Det er lange diskusjoner om dette på RCgroups og de fleste nybegynnere bygger flyene
        om til "tail draggers" ... sorry no har feelings.

        mvh
        Odd H.
        Er bare og ta av hjula, og handlaunche, og lande i gress!
        Funker fint!

        Comment


        • #19
          Hei og hå. Nine eagles har mye fint har jeg sett, disse selges på hobbyking til en 1/3 av norsk pris. Så vurdere et fly fra dem (i grunn flere.) virker jo som gode fly. Men er imponert over kvaliteten til min elskede Champ, den har nå fått en innføring av kalde Norge. Nemlig 25 timer i ei bjørk 7 meter over bakken! Og tro meg den funker fortsatt. Eneste som var er en liten bit på haleroret som brakk av men denne er nå limt på igjen. Og det stakkars batteriet som ble med på turen er jeg usikker på enda pga det står på lading enda, men kommer med update.


          Edit: Batteriet funker også!
          Kan ikke si hva jeg mener men dette er ganske sykt.
          Last edited by Rabbern; 10-02-12, 17:23.

          Comment


          • #20
            Hadde jeg vert deg Rabbern, ville jeg hørt på Kyrre og kjøpt en glider med folde/pusherpropell som for eksempel Clouds Fly Om jeg har forstått det rett er du også ung? Om du bor på østlandet i nærheten av Vestfold så kan du sende meg en PM så kan du bli med meg og noen kompisser og fly Vi er alle mellom 16 og 18 Lettere å lære og fly av noen enn å stå og plundre selv! Lykke til videre

            Comment


            • #21
              Vet en jeg kan spørre om jeg skal bygge fly eller trenger hjelp til noe så det går greit Bor litt langt unna Vestfold men kanskje jeg kunne tatt en tur i en ferie elns.

              Men hva tror gjengen om en Multiplex 'easycub eller 'funcub?

              Comment


              • #22
                Funcub/Easycub har jeg ingen erfaring med personlig, men har flydd mye annet rart fra Multiplex og at det er snakk om kvallitet er det ingen tvil om! Den er litt dyrere enn mye annet du får på markedet, men om det er som resten av det Multiplex produserer så holder den mye lenger! Jeg holder en knapp på Funcubben som første skikkelige fly, da den har balanseror og den har potensiale til at du kan "vokse" med den! Men la noen andre si sin mening før du kjøper i og med jeg ikke har flydd den personlig

                Comment


                • #23
                  Du vil få det mye morro med en Funcub, som nevnt er det en meget god trainer som tåler en støyt. De store hjulene tar imot mye av støyten, og er greie å ha om underlaget ikke er helt jevnt. Har tatt av fra humpete grusvei, landet i pløyd åker og takset tilbake uten problemer med min. På den andre siden har jeg også klart å hovre med den, og sportsakrobatikk går som en lek (loops, roll opp-ned osv). Den flyr sakte og pent uten flaps, så de er ikke nødvendige, men det er sabla morro å ta av i sakte film eller lande på en liten flekk. Så du blir ikke lei av den med det første. Easycub'en har jeg ikke prøvd, men den er nok enda enklere å fly, den blir jo som en gigantisk Champ.

                  Uten å ha regnet på det så skal du vel få utstyret du trenger for å kompletere en Funcub for under en tusing, og det inkluderer et par batterier, en Easycub blir enda billigere da den bare trenger to servoer, mindre motor og batterier. Men skal du få utnyttet Funcub til det fulle med flaps osv må du minst ha en DX6i. Hvis du rett og slett er ute etter et nybegynner fly av høy kvalitet må jeg også få nevne Easystar II, også fra Mulitplex. Du får den som kit fra drøye 800, og resten kjøper du fra HK for en billig penge. Easystar'en er flyet Cloudsfly og alle de andre flyene har kopiert.
                  Last edited by Kyrre; 10-02-12, 20:54.

                  Comment


                  • #24
                    En Funcub blir nok ikke feil. Har en Funcub selv og jeg vil tro at den blir som en Champ, bare mye stødigere og mye artigere. Med balanseror og flaps, store hjul og standard batteri (3S 2200mAh) så er det et utrolig anvendelig fly. Tar av og lander på en halvmeter. MPX-kvalitet i alle deler (kanskje utenom motorfestekonstruksjonen) og lett å bygge. Finnes mange byggetråder og videoer på nettet som kan være god inspirasjon.

                    Sendt med Tapatalk
                    Olav Moe

                    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                    Innholdet i min hangar, sånn ca

                    Comment


                    • #25
                      Flaps kan jeg vel kanskje droppe med det første men balanseror skal jeg sikkert klare, men funcub og dx6i blir litt dyrt. Men hva med en funcub uten flaps også litt billigere setup så den ikke hovrer (ekke det vanskelig?).

                      Comment


                      • #26
                        Den kan godt flys uten flaps og servoer til det kan monteres senere. Jeg bruker et enkelt Hobbykingoppsett ( turnigy motor og rimelig 40A ESC) og det flyr den helt utmerket med. Det skal vel gå an å få tak i brukt funcub og DX6i/DX7 hvis budsjettet ikke er uendelig. Noe annet du kan se på er Parkzone/Hobbyzone-fly solgt som pakke med DX6i. Sjekk med Smallsize evt. Head-RC (dansk).

                        Sendt med Tapatalk
                        Olav Moe

                        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                        Innholdet i min hangar, sånn ca

                        Comment


                        • #27
                          Glem hovring i starten, det tar du etter hvert. Men en motor som er sterk nok til hovring koster bare et par $ mer enn en som er absolutt minimum, så det er ikke vits å spare der. Og batteriene koster 9$ stk, den bruker 2200 mah batterier som er meget billige fordi det er en størrelse som er mye brukt, mindre batterier kan faktisk være dyrere, så du kan like gjerne gå for dem med en gang. Men for å gjøre det litt enklere for oss som vil hjelpe deg, hvor mye har du å bruke?

                          Comment


                          • #28
                            Si 2500kr da. men da må jeg ha lader i tillegg.

                            Comment


                            • #29
                              Hvis det er det du har så kjøp deg en Cloudsfly og en DX6i uten mottaker, og så bestiller du batterier og mottaker fra Hobbyking. Det kommer nok litt over 2500, men ikke så mye. Da har du et godt fly men ikke minst en god radio du vil ha mye nytte av.

                              Comment


                              • #30
                                Så det var en litt lengre oppe her, som nevnte en butikk som heter head rc så jeg gikk på nettsiden dems. Å de har jo veldig gode priser. Nå kommer jo kurs + moms og toll i tilegg men det er vel ikke så mye?

                                Men hvis dere får fun cubben og 500kr hadde det gått ann å få det i lufta hvis man har sender?

                                Comment

                                Working...
                                X