Announcement

Collapse
No announcement yet.

2. fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Cessna Cardinal 177 med ny SC 91 2 takter - FINN Torget
    Denne var jo veldig billig og den flyr bra.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Rabbern View Post
      Så det var en litt lengre oppe her, som nevnte en butikk som heter head rc så jeg gikk på nettsiden dems. Å de har jo veldig gode priser. Nå kommer jo kurs + moms og toll i tilegg men det er vel ikke så mye?

      Men hvis dere får fun cubben og 500kr hadde det gått ann å få det i lufta hvis man har sender?
      Du må også beregne frakten med i moms verdien, samt ta med gebyret til UPS på en drøy hundrelapp. Da forsvinner det meste om ikke all vinningen opp i spinningen, dessverre. Hvis du har veldig lyst på en Cub, kan jo denne være verdt en titt HobbyKing R/C Hobby Store : Big Scale J3 Cub EPS 1500mm (ARF) Har ingen erfaring selv, men den får gode skussmål.

      Comment


      • #33
        Hvis jeg bestiller meg en fun cub med dx6i fra danmark. Så blir det rundt 1400 danske så kan vel regne 2000 norske med engang.
        Det blir litt dyrt .. så hva med kun en fun cub i norge rundt tusenlappen, også resten fra HK.

        Noen som kunne satt opp en god pakke til cubben?

        Radio: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
        Servo: ???
        Batterier: Turnigy Nano tech.
        Lader + powersupply: ???
        Motor: ???
        Esc: ???
        Annet: ??

        Comment


        • #34
          Motor 16$ HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY AerodriveXp SK-3530-1100kv / 335W (det er denne jeg har i min, men det er mange andre alternativer)

          ESC 15$ HobbyKing R/C Hobby Store : H-KING 50A Fixed Wing Brushless Speed Controller Valgte denne da den kommer med ferdig loddede kontaker

          Batteri 9$ HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C Kjøp minst to.

          Høyde/siderors servo 9$ x 2 stk HobbyKing R/C Hobby Store : D-MG16 Metal Gear 2.9kg/.08sec/18.8g

          Balanse/flaps servo 3$ x 4 stk HobbyKing R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo

          Lader 25$ HobbyKing R/C Hobby Store : IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE)

          Power supply 9$ Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

          Propell 4.5$ (6 stk) HobbyKing R/C Hobby Store : GWS EP Propeller (DD-1170 279X178mm) (6pcs/set)

          Propell adapter 1$ HobbyKing R/C Hobby Store : Propeller Adapter (Colet Type) 4MM

          Da tror jeg at jeg har fått med det meste, men dette er bare forslag fra meg. Du kommer sikkert til å få like mange forslag på oppsett som du har fått forslag på fly. Som du ser så kommer du nok til å nærme deg 2000 selvom du handler fra Hobbyking.
          Last edited by Kyrre; 11-02-12, 23:27. Reason: La til riktig link

          Comment


          • #35
            Etter noen timer på youtube og rcgroups så har jeg kommet litt lengre men ikke mye.. da jeg ikke husker så godt når det blir mange tall osv.

            Menmen.

            Motor: HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Aerodrive SK3 - 3542-1000kv Brushless Outrunner Motor
            Esc: HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY TRUST 55A SBEC Brushless Speed Controller
            Batteri: Samme faktisk.
            Servoer: ?
            Lader og psu: IMax'n ser grei ut, men psu'n kan du linke til
            Propell: Så på noe bøybart .. HobbyKing R/C Hobby Store : Folding Propeller w/ Alloy hub - 11x6

            Comment


            • #36
              Jeg syns da at en cub blir noe dyrt for et første 4ch fly. Jeg hadde en wilga 2000 HobbyKing R/C Hobby Store : Wilga-2000 R/C Airplane w/ESC, Motor, Servo and Floats Plug-n-Fly den er pnf( plug and fly, trenger egen sender, motaker, batteri.) Jeg hadde 3s 800 mah inni, men funker sikkert helt fint med 1300mah inni der og.
              Minusa med flyet var dårlig landings understell, og dårlig motorfeste, men alika vell så er det et mye billigere fly.

              Merk : Ser at det står anbefalt 2s på sida, så kan hende, er ikke sikker, at de har endra oppsett.

              Jeg hadde vertfall mye gøy med den modellen der.

              Comment


              • #37
                Hva som er for dyrt er vel egentlig opp til den som skal bruke pengene Men det finnes mange gode og ikke minst billigere alternativ til en Funcub, Wilgaen er en, eller denne "Cub'en" HobbyKing R/C Hobby Store : Piper PA-18 SuperCub Plug-n-Fly 18A Brushless w/ 3 Servos EPO

                Comment


                • #38
                  Det selges stadig brukte FunCuber på rcmarkedet. Så om det er drømmeflyet, hvorfor ikke aventere etter en fremfor å kjøpe dårlige kopier til en prislapp som blir nærmest tilsvarende innen det er flyklart. Jeg har en FunCub selv stående. Flott maskin det. Ungene (på 7 og 9) flyr det. Med trainer kabel riktignok, men de flyr det helt fint.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #39
                    Hva med en Hobby King Bixler? Den får mye skryt for å være både lett å fly, og solid. Jeg er mest interessert i motorglidere. Slipper understell som brekker, og jeg liker å fly høyt og lenge. Ikke noe er som å fange en termikk boble, og virkelig sveve! Jeg kan vel si at jeg har lært meg å fly, med motorglidere. Har hatt noen flotte opplevelser med glidere, og anbefales på det sterkeste.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #40
                      Det jeg har tenkt litt på er stødig for vind, noe champen ikke er. Også skal det kunne trekke en liten glider, og sees fra avstand da jeg foretrekker det fremfor å se rett opp = sliten i nakken.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by ArneH View Post
                        Hva med en Hobby King Bixler? Den får mye skryt for å være både lett å fly, og solid. Jeg er mest interessert i motorglidere. Slipper understell som brekker, og jeg liker å fly høyt og lenge. Ikke noe er som å fange en termikk boble, og virkelig sveve! Jeg kan vel si at jeg har lært meg å fly, med motorglidere. Har hatt noen flotte opplevelser med glidere, og anbefales på det sterkeste.
                        Originally posted by ArneH View Post
                        Hva med en Hobby King Bixler? Den får mye skryt for å være både lett å fly, og solid.
                        Et veldig godt forslag.

                        Jeg kjøpte en Bixler for litt siden, og kan herved skrive under på at makan til treningsfly skal du lete lenge etter. Jeg og poden er akkurat inne igjen etter å ha flydd dette med trainerkabel i hele dag - det flyr overraskende godt og mye bedre enn andre ispopor-fly jeg har hatt. Det tåler også en god omgang real juling.

                        Dessuten slipper du unna styret med understell som bøyer seg og knekker - og du slipper unna propeller som knekker.

                        Prisen er også veldig lav. Her får du et fiks ferdig fly ferdig levert på nærmeste postkontor til under 600 kroner,.

                        ARF med motor og servoer, men uten esc og radio: HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Bixler EPO 1400mm - (ARF) (ca 50 dollar med BuddyCode)
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment


                        • #42
                          Det er mange fine modeller i grunn. Super Cubben som Kyrre linket til var jo til og med fin! Så kanskje jeg skulle bestilt en av de også en 9x og noen batterier og lader. Men hvilke ladere er gode? har sett litt på denne : HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy A-6-10 200W Balance charger & discharger men hvilken psu skulle denne hatt?

                          Comment


                          • #43
                            Hva med ParkZone T-28 Trojan eller Corsair fra Smallsize. Det er begge gode fly, som er greie å håndtere når du har mestret champen, begge har balanseror og kommer med motor og esc som duger bra.
                            begge to er lette å håndtere og er tilgjengelig over disk eller via postordre i Norge. ikke no mopms eller vekslings kurser ute å går der.
                            Har hjulpet mange som har kjøpt de som nr to fly og det er ikke vanskelig å fly så lenge du har litt erfaring (som du har fått med champen).
                            Så kan du velge om du vil ha hale hjul eller nesehjul.....
                            bare en tanke.....

                            Leif
                            Leif Bjørgo
                            Cirrus-RCFK

                            Comment


                            • #44
                              Støtter forslagene om Cub fra miltiplex. Har hatt Easycuben fra multiplex og den fløy helt nydelig. Lett å fly og tåler en støyt
                              Flyr bra på 150w og oppover.

                              Comment


                              • #45
                                Angående lader; kjøpte denne på HobbyKing i fjor. Fungerer utmerket. Slipper å dille med PSU etc. etc.

                                Kan enten stikke den i støpselet i veggen, eller koble til bilbatteriet (eller tilsvarende). Så du får ladet "overalt".

                                HobbyKing R/C Hobby Store : B6-AC Plus - Charger/Discharger 1-6 Cells Dual Power (COPY)
                                Thomas Kristensen (30)
                                Oslo, Grefsen

                                Radio: Spektrum DX6i & DX8
                                Ultra Micro: Mange forskjellige
                                Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                                Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                                Comment

                                Working...
                                X