Announcement

Collapse
No announcement yet.

2. fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Knall fly men 1500 for 2 servoer og en børstemotor er ikke hva jeg vil kalle en knall deal, særlig ikke når RR versjonen selges billigere enn kit'et andre steder, tipper den er på vei ut. Selv fikk jeg kloa i en RR for 690,- fra Mikronor på Ekebergmessa, de selger den for 995,- nå. 404 - File or directory not found.. Du kan også få den herfra for 65$ + frakt (vet ikke hvor mye), mulig det blir billigere MiniMag Radio Ready (MPU264211) - Phil's Hobby Shop
    Last edited by Kyrre; 15-02-12, 18:25.

    Comment


    • #62
      En Axn floater jet på et nanotech 2200mah 25-50c hvor lenge kan jeg da fly? Type halvgass og fullgass av og til for loop og sånn
      Og hva er best der? 5x5 eller 6x5/4 propell?

      Comment


      • #63
        Da kan du fly minst ti, kanskje 15. Er du ute etter lengst flytid, så bruk den inkluderte 5X5 propellen, den funker gull. Men du får mer bedre fart med en 6X4 (har ikke brukt noe annet på min). Start med de originale, og skaff deg en 6'' etterhvert. Og kjøp gjerne Nanotech batterier, men de billigste 20C batteriene fra HK duger i massevis. Skal du handle flyet fra HK anbefaler jeg deg å kjøpe versjonen med bare motor så du kan velge servoer og fartsregulator/esc selv. Motoren er faktisk veldig bra, men resten av det elektroniske i ferdigversjonen er ikke av beste sort. HXT900 servoer og en 30A esc vil holde lenge.

        Comment


        • #64
          Oki så du mener de billigere batteriene funker? Evt link til de du bruker .. mange å velge i

          Ja har sett det er mange versjoner, så du anbefaler å kjøpe andre servoer og annen esc. Hva med HXT900 og 30a Plush?

          Comment


          • #65
            Så at det var god pris på de Nano batteriene i combo utvalget for Cloud'en uten servoer etc så jeg hadde valgt dem uansett, trodde de var ye dyrere. De tåler hardere lading så du får ladet dem kjappere. Og en 30A Plush vil fungere veldig bra, da slipper du å bekymre deg for å overbelaste den. Jeg har målt strømtrekket til 20A med 6X4 propell og da er de greit å ha 10 ekstra som en forsikring mot overbelasting.

            Comment


            • #66
              Absolutt enig der! hehe. Så inne på HK så hadde jeg plukket diverse i handlekurven og når jeg gikk tilbake så hadde jeg fått tilbud på gratis propeller til Helikopter, 1 par 700mm propell verdt 40 dollar Så blir nok å vente på at ting kommer på plass igjen (mye backorder i min handlekurv.)

              Fyller du en kurv så får du altså en propell til helikopter. .. Men til saken jeg er nå på nippet til å bestille Så vil 4ch mottaker være nok? er jo throttel, rudder, elevator og aileron, så jeg tenker 5channel ettersom det er to servoer på aileron.. Men skal disse på samme?
              Last edited by Rabbern; 16-02-12, 20:28.

              Comment


              • #67
                Hva tror dere? Clouds, bonsai, teksumo eller annet i samme prisklasse. Tenker jeg bestiller en dx6i og nytt hale parti på Champ'en etter en litt stygg landing i dag.

                Comment


                • #68
                  AIDS - Last opp bildene dine her! - Vis stort bilde

                  kommet fram til at det blir en Teksumo nå først så får vi se .
                  Etter anbefalning så blir det vel 4 batterier mindre, 1 servo ekstra og noen andre propeller: APC 7x6-e og APC 8x4-e. Men det er bare og komme med innvendinger. Tenkte også at jeg skulle gå for en annen esc, da de ikke koster mye mer for en 18 amp eller 25 amps plush esc.

                  Comment

                  Working...
                  X