Announcement

Collapse
No announcement yet.

2. fly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2. fly?

    Hei begynner å få til å fly min kjære Champ, har bestillt 6 batterier fra HK så skal klare meg til det blir bar bakke.
    Men det frister med nytt fly som kan flyves i vind, og bruke dsm2 mottaker? Da jeg har planer om å kjøpe meg en Spektrum dx6i.

    Så om noen har tips så settes dette pris på, det jeg skal er å kjøre rundt å lære meg litt mer av det grunnleggende som jeg ikke får gjort med champen.
    Pris er vel ikke så farlig men billig er bra .. håper litt på et litt selv opprettende fly ala champen.

  • #2
    throttlesore har mye bra. Cessna 182 141 å 150 er bra, har141 selv. Den er sann passe selvopprettende, men ikke mye !

    Comment


    • #3
      Hvor mye plass har du å fly på? Og hvor mye har du tenkt å bruke? Og alle fly uten mottakere kan bruke Spektrum mottakere, bare så de er sagt.

      Comment


      • #4
        Skulle jeg kjøpt nr 2 fly fra TS måtte det bli en slik: Cessna 177 Cardinal - ThrottleStore.Com
        Jeg har en slik med en Saito 115 i og den flyr faktisk utrolig bra både med jul og flotører.

        Comment


        • #5
          Plass er ikke noe problem har noen hundre mål jeg kan kjøre over hvis jeg vil Hadde ønsket billigst mulig i grunn men noe rundt 1000 lappen burde vel kanskje gå? Ønsker å holde nivået litt nede nå med engang .. da jeg har litt lyst på dx6i. Så kjøper jeg den så går det jo noen kronasjer. Også trenger jeg jo lader til flyet også. Har sett litt på en maskin fra Nine Eagles Skysurfer. Også har jeg sett såvidt på Easy fly, har også tenkt på Teksumo/ Bonsai og AXN Floater fra Hobbyking. Selv om jeg liker modeller som ser ut som cub godt.

          Comment


          • #6
            Kjøp deg en Cloudsfly fra Throttlestore, den koster en tusing uten radio. Du finner masse info om den her på forumet, og mange er meget forøyde med den, meg inkludert. Vil du derimot ha en morsom Cub så bør du vurdere Muliplex Funcub, super som trainer men også utrolig morsom og akrobatisk, særlig med en motor med futt i. Den vil koste deg mer og du må bygge den og montere elektronikk selv, men det er ikke så altfor vanskelig. Du får den også i "mottaker-klar" versjon men den koster over 3000.

            Comment


            • #7
              Nine Eagles Sky Surfer, er det morsomste flyet jeg har. Kan fly fort og sakte, og kan gli lenge som seilfly. Mye fly for pengene, og jeg liker den mye bedre enn Clouds. Men hver sin smak.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rabbern View Post
                Plass er ikke noe problem har noen hundre mål jeg kan kjøre over hvis jeg vil Hadde ønsket billigst mulig i grunn men noe rundt 1000 lappen burde vel kanskje gå?
                .
                .
                Vind: Kjøp eller bygg et fly med mye motorkraft i forhold til størrelsen + store ror flater. Det bør kunne fly både raskt
                og sakte. Jeg valgte å bygge nr. 2 fly i Depron (Tiger Moth). Kopierte GWS sin 3D Tiger moth. Det var ikke egnet for
                å fly i vind da det flyr for sakte men det var en "nisse" på nettet som påstod at det kunne det ...

                mvh
                Odd H.

                Comment


                • #9
                  Jeg hadde en U Can Do fra GP som 2. fly. Utrolig fin maskin som kan fly utrolig sakte, og som har et stort potensiale så du ikke vokser fra den med det første. Jeg grusa den på maiden, men fikset den og har hatt den i mange år nå.
                  Elefun har én på lager: GP U-Can-Do 3D ARF .46 - elefun.no - Radiostyrt hobby

                  Click image for larger version

Name:	Hobby_20071231_011.JPG
Views:	1
Size:	247.5 KB
ID:	585140

                  Men nå hadde jeg en balsa trainer som 1. fly. Så dersom ditt 1. fly var en Champ så burde vel du innom en trainer først. Sikkert et upopulær synspunkt, men det er ikke vondt ment. Men jeg anser ikke Champ som fly, men leketøy. Sånn sett har du ennå ikke vært innom 1. fly
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    Je en U Can Do fra GP med en sik HobbyKing R/C Hobby Store : ASP FS61AR Four Stroke Glow Engine i nesa er et skikkelig førstevalg.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rabbern View Post
                      Hadde ønsket billigst mulig i grunn men noe rundt 1000 lappen burde vel kanskje gå? Ønsker å holde nivået litt nede nå med engang ..
                      Det er ikke noe galt i å ville spare penger, tvert imot, men jeg er nok redd du må være forberedt på at du får det du betaler for, også i denne hobbyen. I stedet for å fokusere på at det omtrent ikke skal koste noe og kjøpe noe du blir misfornøyd med, ville jeg heller råde deg til å legge de 1000 kronene på en sparegris. Om du putter en tusing nedi sprekken på grisen med jevne mellomrom i to-tre-fire måneder begynner det å hjelpe. Det er ikke mange gode fiks ferdige fly til 1000 kroner eller mindre.
                      Når det er sagt trenger det ikke koste det hvite i øyet heller, for 2000-3000 kroner tror jeg du kan klare å skaffe deg noe du vil ha mye moro med (da har jeg ikke regnet med radio). Ellers kan du jo kikke innom bruktmarkedet. Der kan du komme over noen skikkelig godbiter.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        RCMarked.no / kyosho calamto trainer

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bardp View Post
                          Enig, der snakker vi startpakke.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Den høres bra ut! Der får du alt for å komme i gang for en billig penge.
                            Last edited by ArneH; 09-02-12, 15:13.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              Hvis pris er viktigst ville jeg vurdert å kjøpe et brukt, komplett fly med radio fra en som har gitt opp. Regn med at den trenger litt reparasjon. Det forutsetter at du er litt nevenyttig og lærer ting fort.

                              Ikke alt brukt i annonser er billig, så sjekk/google nypris i Norge.

                              Denne synes jeg er priset noe høyt, men er et bra fly for deg, Rabbern: Radiostyrt fly - FINN Torget
                              Opprinnelig pris: 1690,- Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com

                              Nå vet ikke jeg hvor i landet du bor, men eventuellt kan selger kanskje overtales til å møte deg på halvveien?
                              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                              Comment

                              Working...
                              X