Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektrifisert Yak 30cc fra Throttlestore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Spesifikasjoner på motor

    PowerPro 5330 KV380 Brushless Outrunner - ThrottleStore.Com

    Click image for larger version

Name:	motor.jpeg
Views:	2
Size:	9.4 KB
ID:	585815

    These brushless motors with neodymium magnets and a rotating case are manufactured using the latest technology from the finest quality materials. The unique design of these motors gives extremely high torque levels to turn large diameter and high pitch propellers with a high level of efficiency. This motor is suitable for large sailplanes weighing up to 10000g, sports aerobatic models up to 7000g and 3D models up to 6000g.

    Please do not be fooled by the dull exterior appearance of these motors. Inside there's a high-tech construction made ​​of top quality materials that make these motors to the best that is obtainable on the market today at any price. Withstand 20% higher temperature and provides 20% more power than similar motor

    Specifications:
    Model: A5330-638
    Speed : 380Kv
    Max Efficiency : >90 %
    Max Load : 100 amp
    Weight : 650g
    Lipo Cell requirements: 4 - 6
    No Load Current : 2A
    Max trust: >8000 g
    Power: >1850 watt
    Shaft: 8mm
    Suggested prop: 20x8/22x6
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Ble veldig fristet nå. Har aldri hatt elektro i den størrelsen. Ser jo ut som du hadde power i massevis og ifølge loggeren så er det jo brukbare flytider også. Kan man bruke noe større batterier også? jeg har mange 3s 5000 mah batterier, så skal vel gå greit å kjøre de i serie.

      Comment


      • #18
        2*3s5000 er helt perfekt. Har flydd den med kopi opptil 5300 mah og flyr veldig lett og fint.

        En god pakke til en rimelig penge

        mvh
        Alf
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          Fått flydd modellen en god del turer nå og fra å være fornøyd med den på de første turene kan jeg bare si at den kjennes ennå bedre ut nå. Har flyttet CG litt bakover og harrier er nå rock steady!

          Fløy den til å begynne med litt opptrim og løste dette med å sette en skive bak øvre fester på modellen slik at nedtrekket øker litt.

          Flytiden er god og sist tur på Damtjern i Lier fikk jeg målt strømtrekk på mottakerbatterier og der hadde jeg ett maxtrekk på 3,63A. Ubec på kontrolleren gir 5A max og jeg ser da ingen grunn til å fortsette med eksternt batteri så dette er nå fjernet og modellen er lettet for ennå ett par hundre gram og klar for å testes igjen.

          I tillegg slipper jeg stresse med lading av mottakerbatterier. I mine 6S / 12S oppsett har jeg nå bestilt eksterne BEC`s så modellene kan få ligge i kalde i bilen uten tanker om at de må inn og varme og lade rx batterier
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #20
            Kva kjem prisen på, komplett, med din konfigurasjon?
            Runar Sandnes
            Medlem i Gloppen modellflyklubb

            ------
            Constantly fighting gravity

            Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RCŽish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

            Comment


            • #21
              Originally posted by RunarS View Post
              Kva kjem prisen på, komplett, med din konfigurasjon?
              Ser den ligger ute nå med 10% rabatt på hele pakka. Da ligger den til 4293,- med fly, motor, kontroller og propell.
              I tillegg trenger du 5 servoer og 4 skjøtekabler samt 6S LiPO og mottaker

              HD 9001MG kan brukes og koster ikke mer enn 129,- mens jeg brukte hakket bedre, dvs HD 9110MG som koster 290kr.
              4 skjøtekabler koster deg vel ca 50 kr i passende lengde totalt.

              Yak 54 30cc ARF CF - ThrottleStore.Com
              Last edited by affa; 24-02-12, 22:45. Reason: skriveleif
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #22
                Har du anelse om hvor cg ligger på din, og vekt? Har en meget lik gul sak av annet fabrikat med DLE30, og den er alt fra rock steady i harrier...
                Mvh Tommy Fosland
                Tromsø MFK

                Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Decathlon View Post
                  Har du anelse om hvor cg ligger på din, og vekt? Har en meget lik gul sak av annet fabrikat med DLE30, og den er alt fra rock steady i harrier...
                  Er litt usikker på vekt, men CG ligger omtrent midt på vingerøret og den flyr da helt nøytralt på rygg. Den kan og strekkes ennå lenger om man ønsker det.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #24
                    Reviews er ferdig

                    Reviewet har ligget noen dager; 30cc Yak 54 / 6S LiPO oppsett fra Throttlestore - (MFN) ModellflyNytt.no

                    Men har oppdatert litt på konklusjonen med batterioppsettet som er brukt!
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #25
                      Og nå er den konvertert til bensin for å sjekke hvordan det fungerer.

                      Motorbukken ble kappet litt for å tilpasses men brukte samme firewall og aluminiumsbraketter som på elektro oppsettet

                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #26
                        Hei.Bygget på samme fly med elektro setup.Motor Hyperion Z5025 215kV,batteri 10S 4000mA,prop APC 19x10,ESC Castle HV 80A.Flyvekt 5,4kg .Click image for larger version

Name:	DSC00007.jpg
Views:	1
Size:	91.7 KB
ID:	588962
                        Ikke veldig behagelig å ta av fra veien, så jeg må vente til den er tørr, vår "flyplass".Men likevel ble det gjort to "flyreiser".Det flyr ...
                        Last edited by polarfox; 03-06-12, 21:49.

                        Comment


                        • #27
                          Fornøyd med modellen?

                          Mvh
                          Alf
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #28
                            Artig å se folk fra Svalbard!
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by affa View Post
                              Fornøyd med modellen?

                              Mvh
                              Alf
                              50/50.Kan ikke si noen mer.Dette er den første modellen av denne størrelsen.Kvaliteten på settet er ikke veldig god,mange områder er ikke limt.

                              Originally posted by xilian View Post
                              Artig å se folk fra Svalbard!
                              Ja, vi også fly her ...men ikke så mye.

                              Mvh
                              George.
                              Last edited by polarfox; 04-06-12, 09:53.

                              Comment

                              Working...
                              X