Announcement

Collapse
No announcement yet.

Invitasjon - Elektro Dogfighter Konkurranse!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Invitasjon - Elektro Dogfighter Konkurranse!

    Asker Modellklubb inviterer til Elektro Dogfight Konkurranse!

    Click image for larger version

Name:	amk_sort.jpg
Views:	1
Size:	34.6 KB
ID:	630439
    Tid: Lørdag 10 mars 2012 kl 1100, søndag 11 mars som alternativ.
    Sted: Asker Modellklubb`s modellflyplass på Eriksrud, Dikemark

    Se kart under.

    Click image for larger version

Name:	Stripa_kart.jpg
Views:	1
Size:	104.0 KB
ID:	630440

    Egen parkering ved flystripe, vennligst kjør hensynsfullt på Eriksrudveien!
    Grillen vil være varm hele dagen så ta med noe å bite i!
    Startavgift kr 50,-

    • Du kan fly med hva du vil, men en WW-2 fighters er mest moro!
    • Batterikapasitet er begrenset til maksimum 3 celler 2500mAh lipo.
    (Dvs. 3x2500=7500mAh/1c, så bruker du flere eller færre celler er det max 7500mAh totalt)
    • Flytid per omgang er 5 min, ikke lov å bytte batteri i en omgang.
    • Hjelmpåbud for pilot og medhjelper, hjelmer kan lånes.
    • Det flys med 5 m bånd, suppleres av oss.
    • Antall heat/omganger avgjøres av antall deltagere (ca 6 pr. heat).
    • Er vi mange nok blir det 2 klasser WW-2 og ”resten”.
    • Regler vil bli gjennomgått før start.

    Click image for larger version

Name:	ww2_dogfighter.jpg
Views:	1
Size:	70.1 KB
ID:	630441

    Dette er kun for gøy og moro, så bli med og møt opp!!

    Se hjemmeside for detaljer: :: Velkommen til Asker Modellklubb
    Se vår Facebookside: Log In | Facebook

    For mer info kontakt:
    Rune Haugen tlf 46620359 trikkern@gmail.com ( gnistjeger)
    Niels Hermansen tlf 95705047 nianherm@gmail.com ( farmann )

    Rune Haugen
    // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
    // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
    // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
    // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

    " It's all 100% electric ! "



  • #2
    Det er bare 4 uker i dag, det! Klarer jeg å bli ferdig med Helldog (MFN) ModellflyNytt.no , truuu? Det er ikke den som har førsteprioritet på byggebordet. Eventuellt kunne jeg fløyet ParkZone Bind-N-Fly isopor Grumman F4F-3 Wildcat - Blogs - (MFN) ModellflyNytt.no selv om den er satt opp for Nordic 07- programmet. Spørsmålet er bare om jeg tør å risikere den flotte ferdig-modellen i dogfight.
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

    Comment


    • #3
      Originally posted by Biplan View Post
      Det er bare 4 uker i dag, det! Klarer jeg å bli ferdig med Helldog (MFN) ModellflyNytt.no , truuu? Det er ikke den som har førsteprioritet på byggebordet. Eventuellt kunne jeg fløyet ParkZone Bind-N-Fly isopor Grumman F4F-3 Wildcat - Blogs - (MFN) ModellflyNytt.no selv om den er satt opp for Nordic 07- programmet. Spørsmålet er bare om jeg tør å risikere den flotte ferdig-modellen i dogfight.
      Du har vel noe pent brukt, så fly seiersrunden med Windcat

      Comment


      • #4
        Her er et bilde av dogfighter jeg har tenkt å bruke. Vinge skjært ut av styrofoam, og kropp bygget enkelt opp av 5mm balsa. Motor veier ca 130gr, med en KV på 1300. Prop er pt 12x6 folde. LiPo 3s 2200mAh.

        Går som ei kule!



        Mvh Rune Haugen

        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Attached Files
        Rune Haugen
        // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
        // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
        // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
        // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

        " It's all 100% electric ! "


        Comment


        • #5
          Hva er egentlig poenget i dogfight? Fly hverandre i bakken ?
          T-Rex 600efl ar7200bx
          (X) T-Rex 500efl microbeast
          T-Rex 250efl
          Blade McPx x2

          (X) Parkzone Extra 300
          (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
          Balsa trainer os .30

          Comment


          • #6
            Kan vel bruke streamers som du fester i halen.



            ---
            I am here: http://maps.google.com/maps?ll=58.952948,5.732303
            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #7
              Dette var noe vi prøvde ut i 2009, det hender noen treffe hverandre i lufta men poenget er å ta strimeren til de andre.Ganske vanskelig forresten



              Det er moro for oss som flyr og enda mer moro for de som ser på, å for å provosere litt så er vi vel ikke plager med for mye publikum!?

              Comment


              • #8
                Men får man fly så lenge man har streamer, eller er man ute så fort noen "klipper" litt i den?

                Comment


                • #9
                  Du kan fortsette å fly. Det er ekstrapoeng å hente i å holde seg i lufta hele runden, eller f.eks trekk pr. cm du mister av din egen streamer.
                  Thomas Kristensen (30)
                  Oslo, Grefsen

                  Radio: Spektrum DX6i & DX8
                  Ultra Micro: Mange forskjellige
                  Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                  Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                  Comment


                  • #10
                    Vi har lager et scoresheet som ser slik ut, men trenger forklaring

                    Det er laget med bakgrunn av reglene til .
                    http://rccombat.net/index.asp

                    http://www.leikvold.no/

                    Dette er IKKE ment som en konkurrent til Leikvold,mer et tillegg.
                    Attached Files
                    Last edited by farmann; 15-02-12, 17:38.

                    Comment


                    • #11
                      Ingen som vil stille opp i denne uhøytidelige konkurransen? Ingen som tør?

                      Er jo moro med en sosial sammenkomst med nogo attåt !


                      Mvh Rune Haugen

                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Rune Haugen
                      // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                      // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                      // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                      // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                      " It's all 100% electric ! "


                      Comment


                      • #12
                        får jeg det til kommer jeg fra Sandefjord med en multiplex twinjet.?
                        Mvh Andreas
                        Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                        PCM.at mye glede i litt carbon
                        Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Kyrre View Post
                          Men får man fly så lenge man har streamer, eller er man ute så fort noen "klipper" litt i den?
                          Man får poeng for hvert kutt i en annens streamer, så det gjelder å kutte av så lite som mulig i gangen for å få mulighet til å ta flere poeng senere i heatet.

                          Man kan fly helt til de 5 minuttene er ute selv om hele den egne streameren er kuttet av. Ja, til og med etter en kollisjon i lufta så lenge flyet flyr (poeng for det også!) - og samle flere poeng ved å kutte i motstandernes streamere.

                          Åpne .pdf-dokumentet i post #10 og sjekk ut hva som gir mest poeng; det er hvert kutt i en annens bånd (streamer) og å ha igjen mest mulig selv etter at omgangen er over.

                          Reglene er veldig enkle og kan gi opphav til mange spørsmål. Poenget med "konkurransen" er først og fremst å ha det gøy og få adrenalinet til å flyte i sikre, uhøytidelige former.

                          Har bare deltatt i en dogfight så langt og kan bekrefte at adrenalinet får fart på seg. Jeg kommer 10. mars også - nå med WW2 fly selv om det ikke er noe krav.
                          Last edited by Biplan; 25-02-12, 22:40.
                          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sveininge View Post
                            Kan vel bruke streamers som du fester i halen.
                            Ja, vi bruker streamers (kaller det bånd). Det har vist seg at det lønner seg å feste dem nær tyngdepunktet, på undersiden av modellen. Båndene er det arrangøren som har med. Båndene er laget av lett kreppapir og festes med limbånd.

                            Dette er samme konsept som blir brukt for å trene de som bemannet bakkeskyts - AA, anti aircraft guns. Et "mål" ble tauet etter full size fly. På 80-tallet(?) utviklet norske Poju Staphansen et modellfly som overtok rollen å trekke målet.

                            Litt om Poju: (MFN) ModellflyNytt.no

                            Poju var ett av mine mange F3A forbilder og når jeg dro til Sandviksbukta for å fly om vinteren var høydepunktet å få tips fra han.
                            Last edited by Biplan; 25-02-12, 23:03.
                            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                            Comment


                            • #15
                              Gnistjeger:
                              Det er vel ingen som TØR utfordre oss, det er litt synd for jeg trodde ikke at det var så mange "kyllinger" som drev med modellfly.
                              Det hadde vært artig men, men.................

                              Comment

                              Working...
                              X