Announcement

Collapse
No announcement yet.

Supersonic F3A fra throttlestore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Synes jeg ser Rcmodeller lærer opp en nybegynner med sirlige koordinerte turner med alle ror. For det må jo gjøres ordentlig fra bunnen av. Tenker det var det siste han så til den nybegynneren!
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • #32
      Ingen diskusjon egentlig.

      Men synes at et slikt forum, og dere erfarne på forumet, har et visst ansvar å rettlede og korrigere newbes som enten starter i feil ende eller er inne på et galt spor helt fra starten. Det er nok av de som har gjordt denne tabben, og fortsetter å gjøre samme tabbene. Da blir hobbyen et slit og et pengesluk, og tjener ikke til annet enn frustrasjon. Det er vel ikke meningen?

      Comment


      • #33
        Originally posted by troasb View Post
        Synes jeg ser Rcmodeller lærer opp en nybegynner med sirlige koordinerte turner med alle ror. For det må jo gjøres ordentlig fra bunnen av. Tenker det var det siste han så til den nybegynneren!
        Og den andre måten er?

        Som første time med kjørelærer til bilsertifikat; Nei, nå drar vi ut på motorveien, gir full gass og finner ut hva denne kjerra er god for.

        Det beste en nybegynner kan gjøre er å lære seg å fly koordinerte 8 tall. Når man synes man mestrer det, så kan man gå over til inverted 8 tall. Når dette sitter, så har man også full kontroll over modellen. Da slipper man oftes unna hauger med pinneved senere.

        En loop, eller en roll i starten har ingenting med læring å gjøre. Det er noe enhver kan gjøre uten å skjønne eller kunne noe som helst. Det ser bare tøfft ut for en som aldri har flydd modellfly tidligere.

        Comment


        • #34
          Rcmodeller har sannsynelig drevet med dette altfor lenge og har glemt hele greia med denne hobbyen.

          For en som ikke kan dette så er en loop og en roll en stor bragd, for ikke og snakke om takeoff og landing.

          Følelsen av mestring må vi for all del ikke ta i fra noen sånn som rcmodeller skriver her i motsatt mening.
          Christen
          http://jetsofnorway.com/

          Comment


          • #35
            Originally posted by -GAS- View Post
            Rcmodeller har sannsynelig drevet med dette altfor lenge og har glemt hele greia med denne hobbyen.

            For en som ikke kan dette så er en loop og en roll en stor bragd, for ikke og snakke om takeoff og landing.

            Følelsen av mestring må vi for all del ikke ta i fra noen sånn som rcmodeller skriver her i motsatt mening.
            Her sier jo du også dette selv. Mestring. Det er nettopp det som er tingen.

            Man mestrer ingenting hvis målet bare er å unngå katastofe hver gang.

            Derfor er det viktig at man gjør ting riktig etter fysiske lover. Da først mestrer man det man holder på med.

            Gjør man ikke det; så mestrer man aldri noe. Man bare unngår katastrofe, hver gang.

            Og det er vel ikke målet? Da kommer man ingen steds hen. Man starter på null hver gang.

            Høres sikkert merkelig sett ut fra en produsents synsvinkel. Krasj betyr mer penger i kassa.

            Men slik er det ikke. Jeg hater å se krasja modellfly. Det har aldri vært min greie.

            Comment


            • #36
              Jeg har ikke popcornmaskin, men jeg hadde en pose M&M i skapet. Kjør på!
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #37
                Originally posted by kristianwest View Post
                Jeg har ikke popcornmaskin, men jeg hadde en pose M&M i skapet. Kjør på!
                Og en solid porsjon norsk selvgodhet.

                Har nettopp sett Team Bakstad på NRK 1. Nostalgisk. Nesten som å komme hjem, etter å har frekventert i Ulan Bator, eller Bathar, som den heter lokalt. Der koster alt som er motorisert i lufta eller på bakken null og niks. Men ingen har likevel råd til å drive med noe sånnt for gøy.

                Samme gjelder Colombia, hvor jeg pushet denne hobbyen for 7-8 år siden. I dag spirer det og gror fortsatt der i økende tempo.
                Og Egypt, hvor dette var totalforbudt i 2004/5. Da en skikkelig undergrunnsvirksomhet. Jaktet på av både politi og militæret med skarpe våpen. Men via kontakter i diverse fasjonable korridorer med røde tepper, og litt cash, så kom vi i gang. I dag spirer det og gror der, for den som vil google, og det sendes stadig flere pakker til Cairo på tross av politisk trøbbel.

                Så; vi er nok litt for bortskjemt i Norge, som kan drive med dette fritt.

                Over helgen så blir det Asia igjen. Så får vi se hva de har klart å etablere der. Om det kommer norske kunder, eller bare resten av verden til gode. Det gjenstår å se. Man må gå i pluss, enten det er i Norge, eller andre steder i verden. God Påske.

                Comment


                • #38
                  Duverden for en tråd!

                  Dette er jo heilt fantastisk...

                  Originally posted by Kjetilaf View Post
                  Som "ender" i:

                  Tror nok det kreves mer enn bare ambisjoner for å hevde seg i F3A om dagen.
                  Dyrt er det også. De fleste i toppen stiller med spesialdesigna modeller etter egne specs noe som koster skjorta og mer. De holder seg gjerne også med egne team som bygger og holder modellen(e) i tipp topp stand.

                  Det får'n si!

                  Litt svar:
                  Nei, har desverre ikke testet modellen det ble spurt om, men har sett og hørt at Formosa er en helt super Nr.2-modell med litt mer sprut i utstyret enn original børstemotor.... Tipper den ikke er så glad i vind, da den i utgangspunktet er liten og lett.
                  Er du usikker før jomfrutur - få noen til å hjelpe deg. Får du satt den opp sånn høvelig (CG, utslag, motortrekk osv) vil den sikkert kunne både loope, rolle og fly liggende 8-tall.

                  Ja, jeg mener også man bør begynne med basics (8-tall osv), men hva har det med diskusjonen å gjøre

                  Jeg får finne frem popcornet jeg og tror jeg. Skjønner i alle fall nå hvorfor jeg ikke er på toppen av lista i F3A! Takk. Skal trene mer på dette kommende sesong, samt få kjærringa til å holde modellene mine "ship shape". DA kommer jeg til å snuse Ola i nakken!
                  Ser jo nå at det er riv ruskende feil å fly med 3 flight modes, mix på høyderor mot throttle, balanseror + høyderor mot sideror osv.

                  Lykke til uansett! Vi flyr vel alle for å leke og ha det gøy! (Jeg veit JEG gjør i alle fall!!!)
                  Hilsen F3A-pilot som ikke flyr for å vinne over andre enn meg selv.
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #39
                    Hva 8 tall har med tråden å gjøre?

                    Jo; hvis du leser i starten, så mener noen at sideror er noe man ikke trenger. På pylonracere; ja. Men på et vanlig modellfly er det et ror som har en funksjon, og bør brukes hvis det er der.

                    Så; vet at du er dyktig på ditt nivå. Men vet også at du; med din sosiale funksjon i Norge aldri vil kunne konkurrere med de på toppen i verden. Dette vet du selvsagt.
                    O. Fremming er i en sosial situasjon hvor han kan satse litt mer; enn du. Men for han å nå toppen i verden; det er ikke mulig fra Norge.

                    Og denne hobbyen er morro. Ja. Men der er andre utenfor norges grenser som gjerne vil ha et morro liv. Det er bare ikke en selvfølgelighet andre steder på kloden.

                    Ha det i bakhodet når man har det morro.

                    Og popkorn, og popkornmaskin, er en 70 talls USA greie som først nå tydeligvis har nådd Norge. Velkommen etter, ca 40 år på etterskudd. Som en gjennomgående vits.

                    Comment


                    • #40
                      Å kjære skaper....................har han noe sosial funksjon?
                      Jeg tror jeg må legges inn...................................skulle ønske jeg hadde popcorn og m&m.

                      Comment


                      • #41
                        kan ikke åtte tall jeg .. verken inverted knifeedge eller vanlig. det vil si. jeg har ikke prøvd det.. så siden jeg ikke kan det eller vil kunne det. er det jo bare å parkere flyene mine da... jeg flyr for å ha det gøy jeg.. ikke for å unngå en katastrofe hver gang
                        syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                        carl goldberg ultimate
                        DJI S900
                        piper pawnie el kjærre


                        Futaba 14SG
                        diverse epp tjafs
                        Per-Egil Furuseth

                        Comment


                        • #42
                          Og jeg roller i sirkel uten å bruke sideror! Fy skamme meg...... skamme seg skamme seg i kroken og der får jeg sitte heretter.
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by -GAS- View Post
                            Og jeg roller i sirkel uten å bruke sideror! Fy skamme meg...... skamme seg skamme seg i kroken og der får jeg sitte heretter.
                            Ingenting å skamme seg over.

                            Men tøv. Trådstarter skriver F3A.

                            360 rolling circle i F3A uten siderorskomp ville gitt deg bøtter av minuspoeng.

                            Flere veier fører til Rom. Men det korrekte er alltid den enkleste.

                            Comment


                            • #44
                              Dette vart faktisk en ganske underholdende tråd !
                              Lurer på om trådstarter kommer til å kjøpe det flyet fra Trottlestore eller om han kommer til å gi opp hobbyen sin
                              Like overrasket hver gang
                              Extremeflight Edge 88 Dle 60

                              Bandit 50" elektrotjafs

                              Spektrum DX 7

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by rcmodeller View Post
                                Men tøv. Trådstarter skriver F3A.
                                Feil igjen. Trådstarter har aldri skrevet eller nevnt noe om F3A, kun referert til en F3A modell.


                                Håper denne fyren ikke har noe kontakt med nybegynnere eller mulige begynnere i denne hobbyen, helt utrolig.
                                Futaba T8FG-S
                                Noen planker og noen visper

                                Comment

                                Working...
                                X