Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mig 29 fulcrum 70mm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mig 29 fulcrum 70mm

    Fant denne lekre saken på hobbycity HobbyKing R/C Hobby Store : Mig-29 Composite 2 x 68mm EDF 960mm (ARF) som er 1380 mm lang, kropp og sideror er i komposit(glassfiber) og vinger,høyderor i balsa,finer. nydelig skjema.
    Modifiserer saken med flaps, ytre balanseror,sideror og nylig bestilt retract el til saken.

    Modellen er beregnet med 2 stk 4 celler lipo fra 3300 mha til 4000 mha. Motorisering er som anbefalt fra hobbycity. får prøve det først.

    Kommer med mere etterhvert

    Ronny
    Attached Files

  • #2
    Så veldig fin ut. Skal følge med på denne. Håper du kjører på med detaljer her
    Men 68mm EDF unit. Er det kurant? Jeg tenker på om man vil oppgradere disse så virker det som det er 65 og 70 som er standarden?
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Står 68mm, men 70mm passer som oppgradering, dette flyet har jeg funnet ut har en navnebror som heter prodesign HobbyKing R/C Hobby Store : Mig-29 Composite 2 x 68mm EDF 960mm (ARF) disse er vel så og si identiske. der finnes det også videoer på youtube av modellen.
      Har bestilt dette retract settet RC Castle til modellen, ser pent ut.

      Comment


      • #4
        De er like, bare annet navn. Forskjell mellom 68 og 70 mm vifter er meget liten. Det som er viktigere er om viftene får nok luft, det får de som regel ikke. Hvordan går prosjektet ??

        Comment


        • #5
          Da har jeg fått tatt jomfrutur med migen min. ble som vanlig en kritisk første tur da høyderor var for lite utslag og for mye expo. Men hadde 3 rater å velge mellom heldigvis. Da vi ikke har asfaltstripe i bodø og heller ingen store flate afalterte plasser, er det bruk av vei med litt trafikk som må velges for det forholdsvise små hjulene.Click image for larger version

Name:	DSC_0788.jpg
Views:	1
Size:	128.2 KB
ID:	587716Click image for larger version

Name:	DSC_0789.jpg
Views:	1
Size:	93.9 KB
ID:	587717Click image for larger version

Name:	DSC_0790.jpg
Views:	1
Size:	74.6 KB
ID:	587718Click image for larger version

Name:	DSC_0791.jpg
Views:	1
Size:	15.0 KB
ID:	587719
          Her er foto av andre flyturen. Har også film fra jomfru takeoffen og andre takeoffen på youtube.

          og andre

          Ble selv fri for strøm under innflygingsforsøkene på tredje turen og nødlandet i snøen, der fikk nesa seg en trøkk som må delvis bygges opp på nytt dessverreClick image for larger version

Name:	DSC_0804.jpg
Views:	1
Size:	56.2 KB
ID:	587720

          Ellers siden sist har jeg satt i nye motorer, valget falt på Lander DPS 70mm 1000W 3540 kv og 1700 g thrust 2 stk. skulle hatt counter rotate men hobbycity hadde ikke på lager. Disse er litt tyngre siden det er alu, men funker meget bra ser det ut som.
          Flyet er tungt i utgangspunktet og ferdig veier det like over 3.5 kg. Alt av elektronikk er fra Hobbycity. Servoer,regulator,mottaker osv. Har også bygget om til balanseror,sideror og flaps på flyet. Flaps må ha en del høyderor innmixet ser jeg da jeg prøvde den i lufta. Ellers så roller den veldig pent, man kan roe den bra ned i hastighet tross den høye vekta faktisk. Understellet fra Lander Tec funker meget bra. Gleder meg til nå å få den reparert og gjort alle forbedringer som skal til så blir dette meget bra ser det ut som. synd vi ikke har skikkelig stripe i flybyen bodø til slike modeller

          Comment

          Working...
          X