Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste esc til Xtra 30/10 Evo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Blir vel valg mellom flottører eller ski
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #17
      Nå er det jo snart bikini-vær, så jeg beholder hjulene og jobber heller litt med bikinilinja tror jeg. Men dersom jeg velger Jeti 99, hva er best til programmering, denne: Modellbau Lindinger Onlineshop , eller denne Modellbau Lindinger Onlineshop
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #18
        Kjøpte de to siste av disse Jeti Spin Pro 99 Opto Brushless ESC with Telemetry og en sånn, så får vi se hvordan det går. Og en sånn: Jeti Telemetry & Spin/Mezon ESC JetiBox Monitor/Programmer
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #19
          Jeg har med interesse fulgt med på denne tråden!
          Synes ikke jeg ville blande meg inn.
          Men litt interresant er hva prisen på disse regulatorene blir etter og ha vært sendt frem og tilbake over Atlanteren.

          Vår pris er Kr.1950,00

          Ellers så vil jeg bekrefte at YGE er veldig bra regulatorer.
          I Tyskland så er Det YGE, Schulze og Kontronik som regnes som de 3 "store"

          Her er en test hos Tysklands store elektro-GURU av Kontronik sine nyheter fra 2011.
          Dere ser at YGE 120HV er referanse regulatoren.
          Den har 2-4% lavere virkningsgrad enn JIVE 80HV


          Kontronik 2011
          Thorbjørn.

          Comment


          • #20
            Prisen blir – som vanlig – omtrent det samme som å kjøpe hos deg. Kanskje litt dyrere fra Esprit til og med, når man trekker fra klubbrabatt, jeg har ikke finregnet. Grunnen til at jeg slo til, er at jeg hadde Jose på direktechatten og han sa at jeg kunne få esc´ene sendt prompte når de får 2 stk inn i butikken i dag.
            Last edited by bjeff; 24-02-12, 10:30.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #21
              Glemte å poste enden på visa: Herr Jose, som via chatten sa at esc´ene skulle sendes ASAP, var sein på avtrekkeren og det eneste argumentet for å kjøpe dem hos Esprit falt i fisk (jeg visste at Thorbjørn måtte bestille dem, og med EMS rett på døra fra i min pappaperm-tilværelse ble det kjappere hvisomatte dersomatte. Men jeg fikk esc´ene 6. mars, 2 uker etter bestilling.) Prisen inkl frakt og norsk mva ble noen tiere dyrere enn det ville vært fullpris fra Thorbjørn, men det er litt vanskelig å si eksakt pga noe småtteri i samme forsendelse. Jeg vet ikke om jeg ville fått esc´ene raskere med Thorbjørn, men det er vel ikke helt usannsynlig
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #22
                En annen regulator som virker lovende er Futabas nye 100A regulator. Har kun testet den i «benk», men starter opp Plettenberg Advance motoren min silkemykt i motsetning til en annen ikke navngitt tysk regulator med samme vekt og dobbel pris. Utenfor Japan selges Futaba regulatorene under navnet OS. Bare det tørker opp ute skal jeg få testet den i en F3A-modell.

                Henning

                Comment


                • #23
                  hvor gode er programerings mulihetene på denne Henning .....tenker da spesielt på brems....eller alt i forhold til de andre
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #24
                    Programmeringsmessig er den som de fleste andre regulatorer. Bremsen kan justeres fra 0-100% med 5% intervall. Enkel og intuitiv å sette opp selv for meg som har Japansk manual! Programmeringsboksen er på engels. Hvordan bremsen funker i praksis gjenstår å se. Når regulatoren brukes av japanske landslagspiloter er den nok god nok for meg også. Den har samme fysisk kvalitet som Futabas toppservoer. Samme plasten. Elefun har OS-versjonen på lager til en hyggelig pris.
                    Det er ingen indikasjon på at det er telemetri innebygget.

                    Henning

                    Comment


                    • #25
                      Da var det på tide å fly litt, og det var helt som man drømmer om at det skal være. Balsahøvel hadde sendt meg en link til et vellykket oppsett av Jeti, som jeg mer eller mindre kopierte til både Integral og Wind 110, og det viste seg å være blåswix. Ikke en eneste ulyd, bare den gode lyden av noen tusen watt som fører 5 kg modellfly på vei opp på 70% gass. ETT knepp på balanserorene og to på høyderoret, ingen på sideroret. Føltes magisk, men Integralen skal nok flys inn og jobbes med endel før det flyr snorrett i knivegg og roller beint. Med Wind´en var det bare å konstatere at det var blitt et nytt fly med større propell og ikke noe harking.

                      Her er verdiene Balsahøvel sendte meg, og som funker som gull (bortsett fra volt´en, det skjønte jeg ikke poenget med):
                      Temp protect100 C.
                      BrakeManual Setting
                      Dead Time0.2 secs
                      Initial Brake30%
                      End Brake-40%
                      Brake Speed-0.5 secs
                      Operation Mode-Aircraft
                      Timing24 degrees
                      Frequency8khz.
                      Acceleration-0-100%2 secs.
                      ACC typeLi/ion/Po/Fe
                      Cut-off Volts per cell2.0V (!!!)(A)
                      Off Voltage set-19.96V (!!!)
                      Cut-Off-Slow Down
                      Initial Point-Auto
                      End Point1.9 msecs.(B)
                      Aut Inc End Point-ON from 1 .90 msecs
                      Throttle Curve-Linear(C)
                      Rotation-Left
                      Timing MonitorOFF
                      Setting thro’ R.C.-ON

                      (A) This is a personal preference onlynot recommended to copy!
                      (B) This corresponds to 100% full up travel on my Tx throttle.
                      (C) I set a throttle curve to my personal preference on my Tx.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment

                      Working...
                      X